Inlägg från: miniGrynet |Visa alla inlägg
  • miniGrynet

Vita hem del 6

Åh, här är nog en tråd för mig!
    Tycker om vitt, lantligt, fina svala färger osv.

Imorgon ska vi ut och jaga en liten soffa till hallen, hoppas på att hitta ett skåp/hylla att sätta på väggen i hallen och kanske en sko och hatthylla också.
    Ska kika på antikaffärer, Myrorna och en härlig butik som jag hittade häromdagen på nätet (tack vare en annan tråd här på FL) Himlen runt hörnet.
    Längtar!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    Camilla R skrev 2008-01-29 17:40:39 följande:
    Om du ändå är i Gamla Stan så rekommenderar jag även ett besök i butikerna Ting & Tangel och Bortom Bergen som bägge ligger på Österlånggatan.
    Ok, tack!
    Vad har dom där?
    Allt möjligt fint?
  • miniGrynet
    Camilla R skrev 2008-01-29 18:38:35 följande:
    Ja, det är lite alltl möjligt. Bortom Bergen har hantverk från Dalarna bl a Westergard & Kovacs hjärtljusstakar. Ting & Tangel har fina saker från bl a Monica Johansson, House doctor, Skarp, Madame Stoltz m.m
    Ok! Låter spännande! Ska ta oss en tripp förbi de affärerna också!
  • miniGrynet
    MiaMariah skrev 2008-01-29 18:46:05 följande:
    Låter riktigt skönt att komma iväg.. Mysigt! Hihi, de gör inte som min lillebror gjorde när han var pytteliten då? Han såg att mamma, pappa och jag packade våra väskor när vi skulle iväg till mormor och morfar så då packade han också. På sitt eget lilla vis i sin lilla ryggsäck. När pappa skulle lasta in väskorna kunde han inte begripa varför lillebrors väska var så tung.. Vad han hade packat med? Jo, Gula sidorna, den tjocka
    Charmigt!!
    Kan ju vara bra och ha kanske...
  • miniGrynet

Har många av er bilder på era hem här på FL?
    Skulle vara roligt att se och inspireras!

Har kikat en del på sidan mininredning.se, lite roligt men svårt att se just det man vill se.

• miniGrynet

Tack, vad snälla ni är!
    Ska kika runt hos er och även spana in bloggarna, jätteroligt!!

• miniGrynet
    Kajsa M skrev 2008-01-29 21:47:56 följande:
    Mira hittade sin present som hon ska få imorgon. Den stod oinslagen i tvättstugan. Skulle precis ut och gömma den i garaget när telefonen ringde. Plötsligt kommer mira utrsuande med en gunghäst i famnen och ropar överlycklig:-Titta mamma, en häst! Mamma tar snabbt hästen ifrån henne och gömmer den och hoppas att hon glömmer den fort. Sen säger hon vid nattningen- Mamma, imorgon ska jag få en häst!
    Vad sött!!
  • miniGrynet

Vill fråga er om lite hjälp, hoppas det är ok!

Jag letar efter en liten soffa (i trä) typ modell kökssoffa/drängsoffa till vår hall, då får den inte vara längre än 90 cm. Vilket kör till det lite.

Hade hittat några som är gudomligt söta, från Oliver furniters, men trodde inte att sitshöjden var enbart 31 cm... Lite litet!

Har även sett en liten Hemnes på Ikea, men den känns också lite för liten, bla är den lite för grund för att jag tror att vi ska sitta bekvämt på den när vi klär på dottern osv.

Tänkte leta lite i antik-affärer, men har inte funnit någon alls.

Så nu hoppas jag att ni har några bra tips i rockärmen åt mig!

• miniGrynet
    numberone skrev 2008-01-31 10:59:57 följande:
    är det någon som vet vart det annonseras ut butikslokaler.... det är nämligen en till salu som jag vet men hur sjutton hittar man mer info om sånt?
    Brukar väl även kunna finnas på tex Hemnet tror jag.

Hoppas du får fatt på den!
Svar på tråden Vita hem del 6