Inlägg från: miniGrynet |Visa alla inlägg
  • miniGrynet

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2008-02-02 20:00:34 följande:
    Vi ska köpa nytt soffbord. Ska köpa från Ikea och jag väljer mellan leksvik klaffbordet eller markörwww.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10115190www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20115788Ska vitmålas. Behöver lite tankar och åsikter
    Jag är helt såld på slagbordet, Leksvik, så jag röstar nog på det.
    Men det andra är jättefint också!
    Hugget som stucket tror jag, smart med två små lådor iofs.... Till just kontrollerna, som jag ofta tycker ligger och dräller (vi har iofs våra uppe på en bänk för att inte dottern ska gömma dom!).
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    lillafruluva

Vad härligt med ett torp!
    Det är min dröm, att få ett litet torp/landställe som jag kan få inreda, fixa, tapetsera, måla och mysa i!!
    Ser sött ut! Härligt med så nära vattnet, och bara 30 minuter hemifrån är ju perfekt, vi har pratat om land och letat lite, vill inte ha längre än 1 timme egentligen så man kan åka över helger och till och med över dagen om det är så. Mysigt!

Är det ett gammalt torp? Har ni nyligen köpt det?
  • miniGrynet
    lillafruluva skrev 2008-02-02 20:13:42 följande:
    Ja, det blev vårt vid årsskiftet! Jag ska kolla upp lite om hur gammalt det är och så, men det är knappast nytt Ja, det är perfekt för barnen med, får och hästhagar, egen brygga och massor med natur!De förra ägarna har lämnat alla möbler till oss så dem ska jag inspektera närmare (kan bli fina med lite vit färg)På vinden har de börjat göra ett loft och det står 6 gamla fönster där!!! Jag blev alldeles till mig när jag kikade in där
    Låter som ett litet paradis!!
    Åh, vad fina speglar tex du kan göra med dom fönstrena!
    Bra med ett startkaptial med möbler, som du säger, med lite färg så kan man säkert få en del fina möbler!

Vågar man fråga vad ni fick ge för det? Jagar själva hus som sagt...
  • miniGrynet
    Himmelbit skrev 2008-02-02 20:26:55 följande:
    Fler fynd i bloggen!
    Vad söt pall och kistan var jättegullig!
    Ni har en riktigt bra liten affär där som ni fyndar i titt som tätt!
  • miniGrynet
    lillafruluva skrev 2008-02-02 20:32:11 följande:
    Vi får hyra det av godset som har torpen runt omkring, vi får göra precis vad vi vill invändigt och i trädgården så det räcker för mig! Fönstren skall absolut få se dagsljus igen
    Ännu bättre!!
  • miniGrynet
    Ninizen skrev 2008-02-02 20:38:05 följande:
    www.blocket.se/vi/14990616.htm med himla dyrt eller hur?
    Jättefint! Men visst, lite dyrt var det väl kanske... Men allt är ju relativt...
  • miniGrynet
    Himmelbit skrev 2008-02-02 20:41:29 följande:
    Det är en affär som säljer saker från "Aktivitetshuset". Om jag har fattat rätt så är det både långtidsarbetslösa och folk med handikapp som håller till där. Så de köper in gamla möbler och t.ex. målar och gör även nya möbler och saker. Så det är både kul att handla där plus att man gör en god gärning som köper sakerna så att de kan köpa nya saker och göra nya projekt - win win!
    Kanon ju!
  • miniGrynet
    lillafruluva skrev 2008-02-02 20:37:36 följande:
    Nu ska vårt cd/dvd-skåp få sig en omgång grundfärg, har dragit ut på alldeles för länge
    Vad fint skåp, annars brukar jag tycka att det inte finns film/cd-förvaring som är fint!
    Kommer bli kanon med färg på!
  • miniGrynet

Lovaliten

Vad fint det är vitt med en sån mysig knopp!

Svar på tråden Vita hem del 6