Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 23:49:19 följande:
    Måste nog också dra mig upp och krypa till kojs. Är så trött att jag fastnat i stolen.Mia: Vet du nånstans i gbg man kan köpa fuskfårull i grått? Orkar inte leta runt.Natti natt!
    Jag köpte riktigt fårull ifrån Scottland som var riktigt billigt. 400 kr för ett stort skinn. Inte alls samma kvalite som det från Dalarna men som fuskskinn funkar det bra. Jag klädde pall i skinnet. Resten blev till en massa hår till dagisbarnens stentroll. De kommer nog att ha hår för generationer framåt.
  • Birks och Kalles mamma
    Daggdroppen skrev 2008-01-13 11:39:02 följande:
    Blä, nu har jag beslutsångest...Svärmor erbjöd oss deras gungstol och jag vet inte om jag vill ha den. Vi måste ha någon möbel eller något på den plats vi har den på prov just nu.... men det känns ändå inte alls som att den passar där. Den är makens farmors farmors gungstol från början så den är ju rätt gammal. Ungefär från sekelskiftet. Hon föddes 1850 om jag minns rätt, men jag tror att hon fick den rätt sent i livet. Det kan ju diffa på några tiotalsår, men någon gång kring 1870-1910 är den. Men den är enkel och vit.Vad göra???????Övertyga mig till något håll! Egentligen skulle jag vilja känna att den bliiir bra, för jag gillar ju ärvda gamla saker....
    Har du plats skulle jag inte tveka. Gungstolar är jätteroliga och barn bara älskar dem. Vi andra också för den delen. Placera den vid den vita moderna soffan så blir det inte för plottrigt.
  • Birks och Kalles mamma
    Daggdroppen skrev 2008-01-13 14:20:45 följande:
    Nu är jag tillbaka. Det kom lite annat emellan... Försöte ta några bilder, men som ni kommer att märka så är de tagna på olika gånger Och allt är ju halvfärdigt än... I själva stolen har jag provisoriskt lagt ett grått filttyg i bottnen och ett fårskinn ovanpå. Här ser ni: Ignorera den fula mattan, att inga gardiner är uppe, fönstren (3st ) som är på golvet ska upp bredvid gungstolen ed sepiabilder i....  
    Jag röstar på att behålla den där den står men ta bort fårskinnet. Det grå passar mot kaminen.
  • Birks och Kalles mamma
    Daggdroppen skrev 2008-01-13 15:36:24 följande:
    Nä jag tycker den skall så i hörnet i vardagsrummet som på bild ett. Fast utan fårskinn. Jag hade inte kommit till inlägget om köket när jag skrev mitt inlägg. Men om du vill motionera lite med els gungstolslyft kan jag väl ta mig en titt på stolen i källaren och på vinden också.

Jag är på jobbet så mina inlägg kommer lite sporadiskt. Kan inte fatta att det måste komma jobb i vägen för mina fritidsintressen.
  • Birks och Kalles mamma
    MickeoCattis skrev 2008-01-13 19:50:34 följande:
    På tal om lampor..vad har ni för sorts lampa i hallen? Gärna bilder
    En bar glödlampa!!! Vi har helt enkelt inte hittat den optimala lampan och sedan har vi blivit hemmablinda. Nåja nu skall vi ju bygga om hallen. Och då vill vi ha en glödlampa i sten istället.
  • Birks och Kalles mamma
    INOX skrev 2008-01-14 14:12:49 följande:
    Hej kära inredningsgalningar!Jag behöver lite hjälp från er, om det går bra.Var hittar man Tolix snygga stolar (helst den med armstöd) i vitt? Jag bor ju i norrbotten och här tar ju ingen hem dem. Finns det någon svensk webbutik som har dem, eller någon nordlig affär som ni vet om?Snälla hjälp mig! Vill ju börja samla tills jag har fullt runt matbordet...Hoppas ni kan hjälpa..Kramar// Linnéa
    La Redoute i Belgien säljer dem. Har inte de gemensamt lager? Du kan kanske kontakta dem i Sverige och höra dig för.

http://www.laredoute.be/BE/nl/verkoop-stoelen-tolix.aspx?productid=324094292&documentid=471007&producttitle=Stoelen+Tolix&hasPrev=0&hasNext=1&source=Search
  • Birks och Kalles mamma
    Lynn84 skrev 2008-01-18 14:12:57 följande:
    Ja vilken bra ide´!!! Det måste jag komma ihåg att göra - skriva en hälsning i boken.Funderar på att hitta en bok med tillhörande djur. Typ Mamma mu och kråkan och då köpa till dessa gosse djuren också. Hrmm..undrar vart jag ska hitta det?Är så bra när man kan handla från bokklubbarna. Men man vet ju aldrig med deras leveranser.
    Ett annat alternativ är en personlig bok http://www.unikabarn.se/product_info.php?cPath=22&products_id=32

Colin är huvudperson dagisbarnen är huvudperson 2 och någon av fröknarna huvudperson 3
  • Birks och Kalles mamma
    gemelli skrev 2008-01-18 19:13:31 följande:
    lasseliten,Men vad konstigt, verkar som ingen kommer in igen på min sida. Hmmmm vad är det som händer på FL Yes det var SUPER 10, best of best!Särsklit ni som vill ha vita poslinshoar
    Har du någon bra kontakt att köpa Super 10? Kan du dela med dig?? Jag har inte fått tag på nytt på flera år men skulle gärna vilja ha lite nytt.
  • Birks och Kalles mamma
    Lynn84 skrev 2008-01-19 00:08:35 följande:
    Ja min sambo sa också det men då känns det lite som om att Colin vore "oersättlig".Det är han ju på sätt och vis....det finns ju bara en som han, men alla barnen är ju lika speciella.....Ah, det är en fin tanke och jag gillar den. Men skulle andra göra det? Eller gör man sina barn till små "viktig-petter" då?Förstår du mitt tanke sätt?
    Colin kommer att bli ett namn i en saga precis som Kalle eller Ronja så fort som en ny kull dagisbarn kommit.
  • Birks och Kalles mamma

Jag har också tätt mellan barnen. Dettta forum har jag haft hjälp av från och till. Mina killar har i alla fall haft en massa lycka av att vara så tätt. Kalle sa senast här i helgen att Birk vara hans bästa kompis. Jag fick rådet att inte föröka skapa någon skillnad på dem i ålder, dvs vad de får och inte får, utan behandla dem som tvillingar och det vr ett jätte bra råd. De flesta konflikter handlar om skillnader i vad man får göra som kommer med skolan. Kalle har ju inga egna läxor än.

MariaV skrev 2008-01-21 10:34:12 följande:
    Jag tänkte inte skriva något men jag måste nog bara skriva av mig. Jag har precis fått veta att jag är gravid! Väldigt oplanerat, jag vet inte hur det har gått till (klart jag vet men..) Nu har jag lite panik. Vi hade ju tänkt vänta ett tag. Det passar ju sig inte riktigt just nu både ekonomiskt och platsmässigt. Min man börjar ett nytt jobb idag, han kommer trivas bättre men lönen är dessvärre mycket sämre än tidigare.Och min lilla tjej, hon är ju så liten. Jag vet att dom kommer ha varandra senare men ibörjan kan jag tänka mig att det är oerhört jobbigt. Alva är ju rätt vild också..ojoj..hur ska det här gå?!Missförstå mig inte, jag är glad över bebisen! Har bara lite panik och är lite i chocktillstånd just nu.Jag är ledsen men jag behövde nog skriva av mig. Snälla skriv inget om detta i min gästbok eller i min blogg.
    www.alltforforaldrar.se/snack2/forumdisplay.php
Svar på tråden Vita hem del 6