Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2008-01-25 09:54:55 följande:
    Jätte OT, men har ni någonsin haft värk i hjärtat? Inte "brustet"  utan riktig värk?Har så ont idag och har aldrig haft det förut. Vet inte vad jag ska göra.
    Har du lyft något konstigt? Det sitter ett muskelfäste i närheten av hjärtat som kan spöka till det. Eller galopperar hjärtat. I vilket fall som helst råder jag dig att vila och kontakta läkaren ifall pulsen är alltför ojämn.
  • Birks och Kalles mamma
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-01-25 14:16:30 följande:
    Har du lyft något konstigt? Det sitter ett muskelfäste i närheten av hjärtat som kan spöka till det. Eller galopperar hjärtat. I vilket fall som helst råder jag dig att vila och kontakta läkaren ifall pulsen är alltför ojämn.
    Och då menar jag inte vila i veckor utan den kommande timmen, och kontakt med läkare under dagen om du har ojämn puls och blir matt. Stickningar i armar är inte heller OK.

Kram!
  • Birks och Kalles mamma
    LinaoMatilda skrev 2008-01-25 14:13:08 följande:
     kan vi inte ordna en vita hem-träff i Sthlm i sommar?
    Jag har 4 sängplatser i gässtugan att erbjuda. Fast jag bor ju en bit bort från centrala Stockholm. Fast vi kan ju åka båt in vilket är ett plus.
  • Birks och Kalles mamma
    Kajsa M skrev 2008-01-26 20:36:37 följande:
    Min lilla tjej fyller 3 år på onsdag! Har så svårt att komma på presenter!!! Tips?
    Mín lilleman som blir 7 skall få en låda till pennor:
  • Birks och Kalles mamma
    Snowgirl skrev 2008-01-26 21:43:50 följande:
    Med risk för att verka tjatig , så kopierar jag mitt tidigare inlägg....ihopp om fler svar !Är det någon mer som har fler tips liknande Lundinmas tips? Eller är det kanske någon som vill visa lite bilder på era barns sängar?(Hennes förslag var från Olivers Furniture.)
    Vi kommer inte att köpa någon speciell barnsäng till våra killar när de får egna rum. Vi köper vanlig bäddmadrass med ben och piffar upp dem med ett nytt tyg runt kanterna. Inget svårt alls att fästa nytt tyg i träramen med hjälp av häftpistol. Vill man byta tyg senare är det en liten kostnad för en ny säng.
  • Birks och Kalles mamma
    gemelli skrev 2008-01-27 00:16:35 följande:
    Någon som kan tipsa om billiga och snygga bestik?
    IKEA brukar ha.
  • Birks och Kalles mamma
    Daggdroppen skrev 2008-01-27 09:13:49 följande:
    mimmamum: Nu när jag äntligen har dig "på tråden". Har du reportaget från aftonbladet inscannat? Jag vill ju också läsa!!!Tittade in till dig. SHIT så fint badrummet blev!!!!!! Ni ska vara nöjda Var hittade du första-hjälpen lådan? Jag såg en likadan, eller nästan i allafall men den var så dyyyyr, för ett tag sedan. Tror den kostade 40 euro. Och snålpelle jag backade då. M;en jag BORDE verkligen ha en sådan. Just nu förvarar vi medicin i en kaffebryggslåda i ett skåp i köket
    Miah var vänlig och mailade det till mig. Vill du att jag mailar vidare, lämnar du bara din mailadress i min inbox.
  • Birks och Kalles mamma
    Daggdroppen skrev 2008-01-28 20:59:30 följande:
    Fasiken vad glömsk jag är...Vi har vedeldning förresten. Maken är skogshuggare så vi har ved till övers ifall ni vill ha...
    Ja tack. Då kan ni ju passa på att prova ett bad vid vår badbrygga: http://www.essingemaklarna.se/default.asp?show=page&lang=3&id=2830 Det ingår bastubad också ifall du tycker det ser kallt ut.
Svar på tråden Vita hem del 6