Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Godmorgon!

Ja det var Himmelbit som lockade till affisch-inköp men visst var det bra priser!!
    De är jättefina irl också kan jag meddela! *lockar till ännu mer inköp*

LinaoMatilda skrev 2008-02-02 08:31:00 följande:
    Truffles: Tack för idén om kant runt lapptäcket. Toppen idé, ska pröva den när jag sytt ihop lapparna.
    Jag har en ganska bred kant runt mitt lapptäcke. Kan se om jag hittar en bild om du vill (du får hojta om du vill se).
    Snowgirl skrev 2008-02-02 08:39:43 följande:
    HimmelbitMåste fråga dig vart du har inhandlat de randiga tyg"påsarna" som du har leksaker i? Vet att jag såg dem i en butik nu i veckan, men kan inte alls komma på vart det var!
    I affären med konstant rea - Hemtex
  • Himmelbit

Pläd.jpg

En stor och en klickbar bild. FL beskar den översta och visade inte kanten - därav storleken. Det är alltså tyget på baksidan som jag vänt upp och gjort en liten ram med. Jag har fäst allt med en trestegs sicksack.

• Himmelbit

Det blev kanske inte så tydlig förklaring.. Jag har alltså fäst upp baksidan (ramen) med en trestegs sicksack. I "korsen" mellan lapparna har jag sytt ett litet kryss för att fästa framsida, vadd och baksida *ännu flummigare förklaring..*. Ja, du förstår säkert!

• Himmelbit
    miniGrynet skrev 2008-02-02 09:09:11 följande:
    Åh vilet fint lapptäcke!! Vill också ha ett sånt, men jag är urkass på att sy så jag får nog köpa ett i så fall. Jättefina färger, Himmelbit!
    TACK!
    Sylt skrev 2008-02-02 09:09:45 följande:
    Oj, vad fint! Impad till max  *låtsas att jag vet vad trestegs sicksack är*
    TACK! En extra bred sicksack kan man säga. Tre steg åt varje håll.
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 09:10:15 följande:
    Jättefint! Hur stora är rutorna och hur stort är täcket?
    TACK! Ska mäta - vänta!
  • Himmelbit

Täcket är cirka 120x140 cm (sonen var väääldigt intresserad av tumstocken så det var lite svårt att mäta )

Varje ruta är 20 x 20 cm.

• Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 09:18:51 följande:
    Var har du alltså sytt trestegs sicksack? Krysset förstår jag, så har jag också gjort på tidigare täcken jag sytt.
    Vad är väl mer pedagogiskt än en bild när man bara flummar med ord?!

Själva kanten plus upp i varje hörn. Klippte hörnen som man skarvar taklister *fortsätter flumma*
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 09:20:20 följande:
    Ok tack, mina rutor är 12,5cm utan sömsmån. (hade en lämplig mall) och hade tänkt ha 10x14 rutor. Kanske det inte blir så tokigt iaf.
    Det var ngn som sa igår att hon var lat och hade tagit stooora rutor. Innebär detta att jag är extremt lat!?
    Fast det var ju minst tre år sedan jag sydde det, så jag var säkert lat då och hade nog gjort pytterutor idag... Oskyldig
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 09:29:52 följande:
    hihi, jag tyckte de såg stora ut. Jag är säker på att du valde storleken för att det passade bäst rent estetiskt.

Nu ska jag se om unge herrn vill sova en stund till. Kommer snart tillbaka.
Svar på tråden Vita hem del 6