Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Ninizen - Usch vad trist!! Hoppas att det vänder snart.

Nu får ni hjälpa mig och avgifta mig....
    Fick ett tips precis om ett alldeles underbart skåp... . Säg att jag inte behöver det och att jag inte har råd (kostar 300 kronor!!!! ). Jag KAN inte köpa ett skåp till! Hjälp!!
  • Himmelbit

Skåpet jag har köpt hittade jag på Blocket för 500 kronor! Var och hämtade det i Jönköping igår. Jag har länge letat efter ett högt och smalt skåp att ha i hallen vid vår sneda vägg. Jag lovar att visa "efter-bilder" också, så att ni får se det "från den ljusa sidan"

Nublu: Jag lägger ut länken här då så kan man ju garantera att det är borta *smart drag va?!*
    Snabba dig på så att jag får nära till att komma och klappa!

Obs - Skåpet, inte bokhyllan
    http://www.blocket.se/vi/15065052.htm

• Himmelbit
    Ninizen skrev 2008-02-04 21:47:49 följande:
    Hur långt är max ni kör för att hämta hem ett skåp. Jag tycker typ en halvtimmes körning är max. Men inser att jag behöver nog komma upp i en timme för att hitta de fina skåpen. Många finns i Ystad och Kristianstad. Nästan bara där när jag tänker efter, haha.
    Jag kan göra mycket för ett skåp
    Eftersom sambon är borta fick jag själv låna bil och släpkärra och ge mig iväg med sonen igår. 16 mil t.o.r.
    *galen*
  • Himmelbit
    Ninizen skrev 2008-02-04 21:57:38 följande:
    Himmelbit: Är du galen?? Hur sjutton fick du hem det? Starkt jobbat. Jag kan inte göra några köp utan bärhjälp.
    Ja, jag är galen
    Tänk på att det oftast finns bärhjälp hos säljaren också
    mimmi006 skrev 2008-02-04 22:02:34 följande:
    Himmelbit- det är lugnt vännen, jag orkar inte fara till Tenhult! Vilket fynd äppelskåpet var, ska du måla med oljebaserad?Ninizen- det är ju det jag inte gör... hm
    *pustar ut* Puh, jag var lite sen där... Visst var det fint!! Camilla hade skickat ett tips till mig om det.
    Ja, jag är riktigt nöjd. Har kommit på minst fyra ställen där det kan få bo om det inte skulle bli bra i hallen . Jag har faktiskt målat alla mina skåp med vattenbaserad färg. Tycker att det funkar bra och så slipper jag lukten och kan måla inomhus utan att behöva utrymma.
  • Himmelbit
    Ninizen skrev 2008-02-04 22:19:43 följande:
    Himmelbit: Följer säljaren med dig hem också?
    Nu såg jag att du hade skrivit "dig" också - missade det innan. Mitt svar såg kanske lite dumt ut . Jag fick hjälp av mammas man. Det är lättare att få hjälp när man väl är hemma tycker jag än att få folk att följa med "alla milen".
  • Himmelbit
    Ninizen skrev 2008-02-04 22:35:35 följande:
    Ja det är ju bra om man kan få hjälp av ngn i familjen. Tror inte grannarna är så sugna här tyvärr. Vi har inte bott här så länge. Känner dem inte. Får väl gå runt och bjuda på bullar nån dag.Snart ska jag lägga mig men jag har en fråga. (med risk för att bli tjatig) Vill så gärna se era skrivbord. Vilken modell ni valt och så. Jag vill egentligen ha ett "lätt" skrivbord men hittar bara "tunga" med mkt lådor på sidorna. Men vill gärma se bilder, för jag kan tänkas ändra mig.Pleeeeaaaaaase
    Bullar var ju en bra idé!! Kör på det!

Vad jag har för skrivbord vet du ju redan. Dessvärre har det - tillfälligt - fått flytta till svärmors vind tills vår övervåning är klar.
    Vi har ytterligare en "schabrak" till skrivbord också som ska få ett alldeles eget rum så att det inte syns så väl . Det är ett riktigt stort kontorsskrivbord som jag har som data/sy och pysselbord.

Nu ska jag gå och lägga mig - natti natti!
  • Himmelbit
    miniGrynet skrev 2008-02-05 21:10:43 följande:
    Någon härinne kanske har tips på vad man ska ha för tyg när man klär om sitsar på stolar och kökssoffa, behöver man ha något speciellt tyg eller går det bra med vanligt bomullstyg?
    Använd tjockare tyg - möbeltyg - så att det håller!

God kväll förresten!!
Svar på tråden Vita hem del 6