Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

mimmamum skrev 2007-12-01 18:46:13 följande:
    Jag är inne på Barnens filmklubb nu! I korgen ligger två Madickefilmer, två Lotta på Bråkmakargatan och en Barnen i Bullerbyn - underbara miljöer!
    Saltkråkan är en av mina favoriter.
  • Camilla R
    Karamellfabriken skrev 2007-12-03 08:01:23 följande:
    Någon som vet om House doctors lampa "Essential" görs som skrivbordslampa?Vägglampan är ju så snygg men jag behöver en skrivbordslampa.
    Var det inte den som fanns på Koffert?? Ursnygg var i alla fall den lampan. Här är en bild på Essential bordslampa (vill ha, men alldeles för dyr för mig... )
    www.nostalgi-fyn.dk/product.asp&sub=4&page=1
  • Camilla R
    Karamellfabriken skrev 2007-12-03 10:50:51 följande:
    Tack!Den är ju sååå underbar. Varför måste den vara så dyr. Får väl fjäska för tomten !
    ja, den är helt underbar -föll pladask när jag såg den inne på butiken koffert för 2 veckor sedan, men där kostade den 1.995:- och det är liiiite väl mycket. Hoppas på en tipsvinst -då det skall shoppas som bara den
  • Camilla R
    mimmi006 skrev 2007-12-03 19:09:43 följande:
    God kväll! Det verkar inte som det blir nån fin ljusstake för mig , de har inte hört av sig idag. I och för sig är det så mycket pengar, så det gör väl inte massor... men lite ...Hur är det här ikväll då?Spännande med breven, Fluggiga moln! Jag tycker sånt är jättekul, brukar läsa min gamla dagbok från de mest "hektiska" åren ibland !
    Är det Westergaard ljusstaken du menar?? Du får ta ett besök till Stockholm, i butiken i Gamla Stan hade den en "uppsjö" av dessa ljusstakar senast, i olika storlekar och med och utan elektricitet. De är ju så vackra!!
  • Camilla R
    mimmi006 skrev 2007-12-03 20:06:41 följande:
    Å det skulle vara mysigt! Det kändes så praktiskt bara att just den två armade fanns i stan *fniss*... men det fanns fyraarmade kvar, blir nog en sån .
    Ja, jag hade suktat efter en sån bra länge. Gissa om jag blev glad då de öppnat butik i Gamla Stan -då kunde jag bara inte motstå längre, vågade liksom inte chansa. Och jag blir lycklig, glad och nöjd varje dag jag ser den
  • Camilla R
    mimmi006 skrev 2007-12-03 20:24:19 följande:
    Vilken har du då?
    Ja har den tvåarmade för stearinljus, har den på bild i mitt galleri
  • Camilla R
    Feffie skrev 2007-12-03 21:21:00 följande:
    HejÄr det någon som vet var man kan köpa vita krukor med små fötter på? Gärna med fat till så att fötterna sitter på fatet.Har letat en del i butik men man kanske kan beställa över nätet?Är även ute efter att beställa en postlåda (liten) från Bruka, kan man beställa det över nätet?Sist men inte minst är jag på jakt efter en "brödlåda"! Vet att de finns på Nordik här i stan men någon som vet om de finns någon annanstans?Tack så mycketPs vill passa på att tacka för alla vackra bilder ni bjuder på i tråden, jättefint! (även om jag inte skriver så mycket så läser/ tittar jag)
    Miljögården har jättefina krukor med tillhörande fat på fötter. Mina har jag köpt i butiken Årstiden i Stockholm
  • Camilla R
    mimmi006 skrev 2007-12-03 21:36:03 följande:
    www.formodesign.com/Default_fs1.asp här fanns "min" adventsljusstake med staffan och fålarna också!
    Och den ljusstaken skulle jag också vilja ha -har just nu ingenstans att ställa en till stake på -därför borde det ju bli akut med ett nytt skåp till vardagsrummet, typ granemo. Där skulle Staffan & hans fålar stå bra tror jag
  • Camilla R
    Lynn84 skrev 2007-12-03 22:55:34 följande:
    Kikar in så här på kvällen och säger "åh! då kan ju jag också köpa den!!!" Tycker det är hutlöst dyrt med en ljusstake för över 2000 pix....men jag skulle endå gärna vilja ha den. Jag är dock mer för den staken utan elektricitet så det gjorde mig suuuuper glad att den är bra mkt billigare för stearinljus!!! *jippi*Nu kan även jag glänsa med en Westergaard...*stavning?*Vart vänder man sig för prisuppgifter etc...bilder....
    Jag köpte min i butiken (Bortom bergen) i Gamla Stan -Stockholm.
Svar på tråden Vita hem del 6