Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-12-08 20:40:30 följande:
    Köpte en ny stol och lykta idag, blev inspirerad av mimmis fina arrangemang.
    Vilken trevlig och inbjudande entré
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 21:02:33 följande:

låter bra! Jag behöver en dag elödigt i veckan för att orka med  mitt jobb känner jag så detta blir toppen. Funderar på vilken dag jag vill ha ledigt nu. Antingen blir det måndag eller onsdag. Långhelg elelr break mitt i veckan?JuliahFint vinterstilleben!alla sjuklingarKRYA PÅ ER!!!
    Långhelg är ju iofs alltid trevligt, menett break mitt i vecka är lyxigt
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 21:15:05 följande:

www.bitc.se/Furniture.aspx&Ret...Har fått experthjälp från NORDIK. De har tipsat mig om lite matgrupper som de kan tillhandahålla. Vad tycker ni om det här bordet?
    Jag vet faktiskt inte, för mig känns det inte helt hundra, lite "plottrigt" på något vis
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2007-12-08 21:22:37 följande:
     Nej, har jag kanske inte sagt???? Det är en testikeloperation... Hans ena är inte ner.
    Operationer på barn är ändå aldrig kul. Vår yngsta har opererats två gånger och därmed också sövts två gånger, jag har ärligt talat inte klarat av att vara med utan pappa har varit med (endast en förälder har fått vara med) och då har jag tyckt att den förälder som ger mest stöd får närvara. Inte enkelt, men nödvändigt.
    Kram och lycka till!
  • Camilla R
    MiaMariah skrev 2007-12-08 21:38:18 följande:
    Nu har ni satt igång min målariver igen fast nu har jag fjäskat med pappa lite grann Pallen blir äntligen vit:
    Vilken härlig "margarin-bytta" skicka den till mig när du tröttnat..
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 21:42:43 följande:

Ja, jag har svårt att välja! I-landsproblem! jag vet!
    Ett riktigt I-landsproblem -men om jag skulle välja idag skulle jag välja en dag mitt i veckan ledigt, detta under förutsättning att fredagen ändå var en hyfsat kort dag. För mig är det underbart att sluta 14:30 och få en härlig helgstart med barnen
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2007-12-08 21:50:48 följande:
     Ush Ja det är ju INGET jag ser framemot. Absolut inte. Jag själv hatar att vara inlagd på sjukhus och mår illa av bara tanken på att han ska sövas ner och hela köret. Men jag försöker intala mig att det inte är något farligt ingrepp. Det finns de som blir opererade för hjärtfel, tumörer och andra hemskheter så vi får väl vara lyckliga över att det bara är vad det är. Sen så förtränger jag det så gott jag kan. Kan inte börja grubbla på det för DÅ blir jag riktigt galen
    Jag förstår precis hur du känner.
    Första gången vi var på besök på Astrid Lindgrens barnsjukhus så mådde jag uppriktigt dåligt med tanke på alla riktigt sjuka barn. Det stämmer inte alls med bilden av barn dessa hemskheter, genast så kändes vår pojkes problem väldigt litet. Saker får ett helt annat perspektiv.
  • Camilla R
    lasseliten skrev 2007-12-08 21:51:54 följande:
    hej vänner! Så, ni skriver...hinner inte med! Är precis klar med andra strykningen av trappen, den har fått sig en vända med vitfärg...fick äntligen tummen ur när juliah visade deras fiiina trapp. Färgen ska torka i 4 h så jag blir nog sittandes här ett tag Sovrum och toa är på övervåningen, så ingen dricka för mig
    Jag vill också fixa vår trapp. Vad tror ni om att "bara" måla räcket och pinnarna vita och låta trappstegen vara, alt. måla dem gråa eller svartbetsa dem?
    Vi har idag en hyfsat ny furutrappa som alltså går i ljust "gult" eller vad man nu skall kalla nyansen.
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2007-12-08 21:55:24 följande:
    Ja, jag tänker att vi är lyckliga som ändå bara ska göra ett ganska litet ingrepp och att det inte är någon allvarlig sjukdom. Men infektioner och annat som kan följa vet man ju inte av... Och  ett ingrepp är ju ändå alltid ett ingrepp... Vad var ni med om för operation?
    Han har opererats vid två tillfällen, första för att operera bort ett "extra finger" han hade ett extra litet bihang hängandes på lillfingret när han föddes.
    Operation nummer 2 var för hypospadin som han föddes med, dvs hans urinrör var för kort. Denna sjukdom var för mig helt okänd innan Robin föddes -men enligt sjukhuset så är det en på 300 som föds med detta av olika grad.
Svar på tråden Vita hem del 6