• juliah

Vita hem del 6

Tapeten är i köket! men den ryker när vi ska bygga om. Och jag tror inte att vi ska ha tapet i ny aköket och ska vi det så blir det nog en ny.
    Rullen som jag har kvar tänkte jag hitta på ngt skoj med.

• juliah

Tussa, du är välkommen in till mig. Men de flesta bilderna finns i min blogg.
    Grattis till huset!

• juliah

Kajsa, jaa en radio är ett måste!

Lynn,jag återkommer i tapetfråganGlad

Förstpr att du blir glad Mia, härligt att den kommer in igen.

lasse, jag har helt missat att E haft det jobbigt. Det har ju inte gått så lång tid ännu, en stor händelse i livet att börja dagis. Är så nervös inför våra barns dagisstart.

• juliah

Lina, ja. Jag kommer att tacka ja om lönen är rimlig *hoppas*: Jag hinner ju att arbeta som lärare senare, är 26 och har många många år kvar i yrkeslivet.

• juliah

Tack snälla Tussa!
    Gjorde precis som du innan vi flyttade till vårt hus. Mysigt att packa upp alla nya fina saker man köpt på sig.

Mia, ja jag hoppas att det blir bra.

Lina, ja så är det nog ofta!

numberone, butiksjobb (min favvoinredningsaffär). Fick erbjudand epå tjänst till hösten och det vore perfekt eftersom det varit planen, att börja arbtea igen hösten 08.

• juliah

mimma,

Vårt hus kostade 1.490000 och vi har lånat ytterligare, hmmm nu får jag tänka men ca 400 000.

Vi betalar 7500-8000 kr/månaden. Och då räknar jag alltså enbart in räntan. Amortera gör vi när vi har två fulla löner.

Direktverkande el (element, värmepump) och vedeldning.

• juliah

amanda, inne en snabbis, släpper in dig imorgon om du vill! Jag använde endast grundfärg, många lager blev det.

Mhow, utgångspriset var 800 tusen. Huset var i ett katastrofalt skick, gick inte att leva här, men det gjorde vi ändå Skrattande Men som sagt, närmare 2 miljoner har vi i huslån nu. Inga topplån här heller. Köpte huset för 3 år sedan.

• juliah

Godmorgon!

Jag har stora problem med att logga in, säger att jag inte får logga in från denna datorn, skumt.

Frupuffen, ja vi bor ju strax utanför sthlm. Men jag tycker ändå att nästan 1,5 miljoner är vansinnigt för ett hus man inte kan leva i. Men å andra sidan skulle man idag få betala så mycket mer för ett hus i samma skick.
    Glömde nämna våra hemsak elräkningar Skrattande årsförbrukningen kostar ca 25 000 kr.

amanda, jaa, jag ska ha de blommiga lattekopparna, ljuvliga!

Vad ska alla hitta på idag?

• juliah

mimma, vi har gjort om både in och utsida. Jag kan rabbla en lååång lista (vet inte om du fick mitt inboxade meddelande?)

Detta har vi gjort på 3 år.

Tillägsisolerat, bytt panel, lagt grus, bytt fönster ovanvåningen, toralrenoverat (rivit upp väggar, slipat lagt golv osv) badrum, allrum, sovrum, kök (2 ggr) och hall. Byggt en farstukvist. Bytt el och ordnat med skorstenen (hela invändigt) som hade eldningsförbud. Installerat värmepump och en insats i öppna spisen. Slipat och målat trappen.
    Byggt ett gästhus.

Hmm var det något mer kanske? Skrattande Ja fått två barn också....Skrattande

• juliah

Peak, den var inte i riktigt min smak men tycker du om den så!

Det finns en Ikea kran som jag tycker jättemycket om, men jag mistänker att jag är ensam om det Skrattande Ska se om jag kan länka.

Svar på tråden Vita hem del 6