Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

Bohuslän
    MiaMariah - Torslanda/Göteborg (HR/3:a)
    Det Ljuva Livet- HisingsKärra/Göteborg(Villa 282kvm)

Dalarna
    MHow - Leksand (stuga 45kvm/snart sekelskift"lägenhet i villa" på 125kvm)
    mimmamum - Rättvik (bostadsrätt 64 kvadrat/2:a)

Gästrikland
    FruPuffen - Gävle (Villa 115 kvm + 31 kvm gästhus)

Halland
    Numberone- Falkenberg (Villa 110 kvm)

Stockholm
    MiniGrynet - Lidingö/Stockholm (Bostadsrätt/4:a)
    Lillafruluva - Västerhaninge/Sthlm (HR/4:a)
    Birks & Kalles mamma - Vaxholm (villa 90 kvm, skall bli 148 kvm hoppas vi)

Skåne
    Ninizen - Klostergården/ Lund ( HR 4:a)

Småland
    Himmelbit - Tranås (Villa 125 kvm plus snart ytterligare 60 kvm)
    malins79 - Gnosjö (Villa ca 350kvm)
    Kajsa M - Jönköping (Villa 130 kvm)

Västmanland
    Truffles - Västerås (HR/5:a 116 kvm)

Uppland
    Malwa- Enköping/Örsundsbro (villa 200kvm)

Finland
    LinaoMatilda - Högfors (Villa 132kvm plus oinredd vind)
    LCroft - Jakobstad (Villa ca 140 kvm plus en del oinredd vind på ca 32 kvm)
  • Kajsa M

Äntligen själva igen. Har haft gäster ända sen i fredags. Jättekul, men alltid skönt med lite lugn och ro efteråt!
    Hade kalas igår. Gästerna var här i 8 timmar. På natten blev en av gästerna magsjuk!!! Livrädd att vi ska drabbas nu eftersom vi ska till fjällen till helgen. Åhhh jag blir galen på den här j-la magsjukan!!!!! Nu får det väl ändå vara slut snart!

Ser att in har jagat skåp igen. Jagar själv, men hittar inte ngt... Synd att det inte tillverkas nya skåp i gammalt stuk!

• Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2008-02-03 17:08:31 följande:
    Håller tummarna att ni slipper bli sjuka nu!
    Tack! Det behöver vi!
    Ska ta en whiskey nu! Och en näve vitpeppar. Sen får jag nog ont i magen!
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2008-02-03 18:39:23 följande:
    Idag har jag hållt på och sick sackat 140 lappar till lapptäcket, är inte klar än och det är såå tråkigt. Fattar inte hur du Kajsa kunde göra ditt täcke så fort! Hur många och stora lappar hade du?
    Tror att jag gjorde 14*7 rutor och de var 12*12 i klippt format och 10*10 färdiga. Vet du inte hur jag är så snabb? JAg har ju jetmotor på min symaskin!
    Daggdroppen skrev 2008-02-03 18:25:04 följande:
    Jepp. Ja imorgon är det åter jobb. Och vi kommer att ha jobbdag på lördag också. Ska ha ett evenemang i skolan. Men då är vi ledig en fredag i maj istället. Ska bli kul och skönt med sportlov, men vi har ännu 3 veckor dit Hur mår du?
    Jag mår bra! Tack! Hur mås det själv?
    Jag var ledig denna vekcan med en förkyld Mira och det gjorde susen. Hjärtproblemen slutade efter ett par lediga dagar.
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-02-03 18:40:47 följande:
    Då har du ju en hel del skåp att kolla in:www.blocket.se/vi/15031558.htm?ca=6_swww.blocket.se/vi/15036961.htm?ca=6_swww.blocket.se/vi/14913573.htm
    Hmm... ska jag lägga skåpet i takboxen då?
  • Kajsa M

Har åkt runt lite idag med svärisarna och visat dem lite nybyggen häromkring. Har sett vräkiga, moderna hus. Det kan ju vara så läckert med det moderna också. Men ibland smyger det sig in ngt enstaka mysigare hus i vitt med träpanel och då känner jag att jag hittat så rätt.

• Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2008-02-03 20:17:27 följande:
    Javisst kan det vara snyggt med andra stilar också. Men sen är det ju en annan sak hur man vill ha det hemma Känns det inte skönt att veta att du är nöjd med din stil?
    Precis! Jag kan tycka det är så läckert hos andra, men hemma vill jag inte ha det så...
    Det är så skönt att hitta rätt, fast jag kan fortfarande tveka ibland inför vissa grejer. Det finns ju på ngt vis olika grader av samma stil och sen kan man ju ha en dragning åt en viss annan stil. *flum flum*
  • Kajsa M

I områden med moderna nybyggda funkishus så ser alla fönster precis likadana ut. Släta gadrinappor av Mairo-tyg, två höga vita krukor och en hög smal fönsterlampa. Det blir liksom repris i varenda hus.
    VAd är typiskt i våra fönster månntro?

Svar på tråden Vita hem del 6