• LCroft

Vita hem del 6

mimmi: Har ni iskuber hemma? Slå sönder dem i handen med en sked så det blir till små bitar och ge honom i en kopp att suga på, det brukar de tycka är bra Om han inte är som Ida som inte alls gillar när det är för kallt vill säga.

juliah: Nån måste ju vara arbetsledare också

Tänker inte ens titta på alla fina skåp ni visar, blir så sur när de är så billiga där och här får man betala hur mycket som helst. Skulle behöva ett till sonens rum men har inte hittat nåt än.

• LCroft

juliah: Ingen aning varför allt är så dyrt här! Men priserna är vansinniga, jag har alltid funderat på vem som betalar såna summor för saker som inte ens är fina och långt ifrån hela? Pappa och hans fru köpte ju en sommarstuga i höstas och det är en guldgruva med gamla fina möbler, som nån dessutom varit smart nog att måla vita Men det är ju deras och de kan jag ju inte sno

Karamell: Är det inte ett Ikea skåp? Eller är jag helt ute och flyger nu?

• LCroft

VSM: Tack goding! Dig skulle jag gärna hälsa på

Vet ni? Min man har fått nån knäpp, i helgen började han säga att HAN har hittat en soffa han är helt kär i. Han har varit lite tveksam till vita soffor hela tiden, precis som han är den som tvättar här i huset? Hans soffa är mörkbrun och hans argument var att den är ju samma färg som timmerväggen. Han släpade iväg mig till möbelaffären som säljer soffan och det värsta är att den faktiskt är bekväm! Men mina vita soffor då?

Och det jobbiga är ju att när mannen får nån knäpp är han envis som synden!

• LCroft

juliah: Pressan sa samma sak om väggen när hon var hit *skratt* Jag tror också mörkbrunt skulle passa, men jag har ju så länge drömt om mina vita soffor att jag har lite svårt att släppa det Men han hade varit smart mannen för han hade tänkt ut klart att så kan man köpa 2 lampor, t.ex de i fattigmanssilver från HD och hänga upp i fönstren, bort med det runda bordet osv....

Ta en liten paus och andas, så ska du se att förlamningen släpper

• LCroft
    juliah skrev 2007-11-20 08:56:25 följande:
    Jag är ledsen för mitt tjat...fick mail från reportern, de vill att vi ska ha färgglada (röda) kläder på oss. Jag vägrar! Har inhandlat en vit blus och barnen ska ha vita stickade koftor på sig...Hur 17 gör man?
    Ojdå! Om du säger att ni inte äger röda kläder? Men jag tycker ju faktiskt ni borde få bestämma själva vilka kläder ni har på er eller?
  • LCroft

mimma: Jag glömde gratta dig!!! *skäms* Hoppas du vet iallafall hur fina jag tycker dina pållar är och att du ska vara stolt över dig själv! Det är ju jag Typ: Jag som "känner" hon som gör änglapållarna

• LCroft

Pressan det är en soffa från Stemma, ska se om jag hittar bild på den.

Knyttis: så skönt att ni äntligen är friska!

Vem visade skåpet som skulle målas? Jättefint!

• LCroft

Adamama: Åååh så fint!

almlin: Slagbord får man inte visa till mig! Vill så ha ett Ditt var jättefint!

Har hjärnsläpp, ska sy gardiner till Nicos rum men av gammalt lakan vill han inte ha, 12 åring som tycker det är jättesnyggt med ishockey spelskjortor på väggen, vita längder tycker han är tråkigt, men han har själv bestämt tapeter och de är randiga i blått så jag tycker att det behöver vara en färg som lugnar ner rummet lite.

• LCroft
    almlin skrev 2007-11-20 13:23:44 följande:
    LCroft,*funderar*Kanske kan en varm mörkgrå hissgardin passaHar du bild på rummet och tapeten?
    knyttis skrev 2007-11-20 13:43:38 följande:
    Nu försvann det jag skrivit...vad arg man blir!Adamama och Almlin - så vackra bilder på ännu vackrare saker!LCroft- Kanske hissgardin ala Kajsa med randligt tyg inunder? Har du bild på tapeten han valt?
    Tack för era förslag! Har tyvärr ingen bild på tapeten, kanske för att jag tycker den är too much?! Den är randig i blått, beige och vitt.

Har lite nytt i bloggen förresten, lite av gårdagens pyssel:

http://nillashem.blogspot.com/
Svar på tråden Vita hem del 6