Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Mori skrev 2007-11-25 15:57:36 följande:
    MiaMariah. Vackra vackra saker. Mest gillade jag brevet och hjärtat! Vad är hjärtat gjort av?Imponeras av dina fina bilder också, du är en hejare på att fotografera!
    tack! har inte den blekaste faktiskt.. Generad önskar jag kunde säga att alla bilder är mina men några har maken tagit åt mig..
  • MiaMariah
    Beatrize74 skrev 2007-11-25 16:03:06 följande:
    Är inte den gjord av "Black eyed peas"?
    Mycket möjligt, jag vet inte vad det är för nåt bara..
    mimmi006 skrev 2007-11-25 16:06:43 följande:
    MiaMariah- underabara saker! Gillar alla dina julpynt, vill ha vill ha!
    tack!
    Truffles skrev 2007-11-25 16:10:03 följande:
    Hej! Vad har hänt med er tråd? Det finns ju nästan inga öppna trevliga gallerier kvar att inspireras lite snabbt ifrån om man inte går igenom sida för sida och letar bilder... Synd tycker jag. Men ni som bl a målar så mycket vita möbler, vad använder ni för färger? En vit som går i grått eller gult eller vadå? Har fått rådet att använda en som går lite i gult för att det ska bli varmare men ser det inte lite "smutsigt" ut? Så, vilken färg handlar ni, är det några stora skillnader på färgerna från färghandeln och billigare färger och om ni rekommenderar ett visst fabrikat kanske ni också har ett NCS-nummer att rekommendera? 
    jag släpper gärna in dig hos mig om du är intresserad?
  • MiaMariah
    Truffles skrev 2007-11-25 16:39:41 följande:
    Klart att jag är intresserad.  Vi ska bygga hus och jag tror jag behöver all inspiration jag kan få. Eller också är det tvärtom, jag kanske har för mycket idéer för att få ihop en helhet...  Lite möbler har jag ju iallafall bestämt mig för att de ska bli vita... Någon som hade något bra tips?
    Nu har jag lagt till dig så det är fritt fram att kika!
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-11-25 17:10:01 följande:
    Hej hej Här regnar det och är grått idag. Längtar efter snöö.MiaMariah: Vilka fina bilder du har visat. Får jag fråga vad det vita hjärtat och polkagriskäppen kostade? Har sett likadana i en affär här och undrar om det är väldigt mycket dyrare här. Jag tittar gärna in till dig om jag får?Mimmi: Vilken inbjudande trappa! Jättefina mossbollar.Juliah: Vad fin trappan blir som vit!
    tack! tror de kostade 59 kr styck så det var ju inte billigt direkt..
  • MiaMariah
    Daggdroppen skrev 2007-11-25 17:32:23 följande:
    Hej på er! Kommer ni ihåg mig? Får man vara med här igen? Nu har vi äntligen både flyttat och fått internet igen. En månad tog det att få internet och då hade vi beställt det redan långt innan flytten... Klarade mig faktiskt förvånansvärt bra utan fl. Men så fort vi fick det att fungera (idag) så är man ju här igen Lade in några (ganska många bilder). INGET är ju piffat än. Gardiner och gardinstänger, fönsterlampor (eller stjärnor) saknas osv. Vi har fått upp EN stjärna (idag) Inga tavlor är uppstatta osv. men det kommer väl... Och kollar man riktigt noga på bilderna så märker man kanske att någon knopp här och där saknas, ev någon liten list osv. Men vi har tak över huvudet och det räcker! Vi fick en ordentlig chock samma kväll vi flyttade in. Vattenläckage. Vår rörmokare hade glömt en propp till det "flerröriga" stanklås vi har så när vi hade diskat på kvällen (orkade inte läsa bruksanvisning till diskmaskinen ) och tog ur propparna till våra stora baljor så forsade ALLt ut på golvet. Första buden vi fick var att vi skulle bli tvungen att riva ut både golv och kök, men nu tror vi att vi inte behöver göra det. Behöver jag säga att jag satte mig ner och bara tjöt? Jag var så trött så jag bokstavligen såg stjärnor och då det. Om rörmokaren skulle ha varitpå plats hade han nacke varit vriden som en disktrasa... Men men. Trots det och en månads  ordentlig förkylning som nu börjat om igen  andra varvet så lever vi. Det var lite från mig. Är sprängfull av iver att få se och höra vad ni pysslat med!!! Kram, Fluffis
    Härligt att höra av dig igen! Jag (fd Smajla) tittar gärna in till dig om jag får!
    versan skrev 2007-11-25 17:49:18 följande:
    foto av rådjuren.GUUUUUD SÅ SÖTAhabegäret är väckt igen...
    Tack!
  • MiaMariah
    numberone skrev 2007-11-25 18:29:20 följande:
    Vad tycker ni, skall jag ha nåt grönt mellan ljusen eller har ni nåt annat förslag??
    Grönt är jättefint tycker jag! Såhär ser vår ut:

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phplhw3bd.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
Svar på tråden Vita hem del 6