• juliah

Vita hem del 6

mimma, prova igen. Se till att få komma när mannen är hemma! Ge inte upp!
    Det är förmodligen en hemsk tid för dem bägge, men de ska ju sälja huset och vill säkert få till en snabb och smidig affär.

malins, spännande!

Har någon provat semlorna från Lantliv? Tänkte köpa ingredienser idag.

• juliah

Enji, härligt! Då blir det sådana imorgon.

lillafruluva, usch så trist med brickbordet, lite vääl shabby kanske?

mimma, ring och avtala en tid, precis som du säger.

Japp, jag är galet nöjd över att komma i gamla jeansen, ännu mer inspirerad och taggad!

• juliah

Vaniljdröm, roligt att se dig, är ni helt färdiga med köket?

Var klämmer skon? Sofforna, tapeten, allting?
    Det mesta går nog att piffa till, en stor snygg pläd som täcker soffan. Underbara gardiner. Sladdar och annat går att dölja.

• juliah

Grattis Vicka!

Vanilj, hmm jag förstår. Men vet du att jag tycker att det är fint när modernt möter lite mjukt, lantligt. Jag tycker att en vit bas, med kanske en vägg i panel ger en snygg bas. Sedan kan du ju ha vilka färger du vill till det. Rött är fräscht! Grönt är också fint. Rutigt, randigt, kanske någor blommigt. Har du sett Greegates nya vårtextilier?
    Har du sett hur det ser ut i vårt allrum? Väldigt vitt och blandat lantligt med "moderna" raka linjer. Tänker på malmbyråerna som vår tv står på. Kanske inte det snyggaste man kan tänka sig men jag tycker att ett mediarum, vardagsrum kan få lov att vara så faktiskt.

bea, roligt att se dig här! Självklart ska du låta tiden gå till det som är viktigast!
    Känner igen känslan av att det aldrig tar slut.

• juliah

Karamell, om du ska ha en svart näckroslampa så är det ju snyggt med några få svarta detaljer blandat med grått. Fårskinn, vit/svartrandigt, kanske lite silver?

Stoff och stil har jättefina svart/vit randiga tyger.

• juliah

Smultron, hihi känner mig långt ifrån klok just nu men jag tycker faktiskt att det är väldigt snyggt att blanda. För stilrena hem ger mig lite krypningar. Själv älskar jag gammalt, modernt, 50-tal, 30-tal osv osv.

Vanlij, härligt, jag är övertygad om att det går att lösa på ett bra sätt!

• juliah

Apropå stilrent, vad betyder ordet för er?

För mig betyder det att man inrett enhetligt med en stil.

• juliah

Mia, ajdå då uppfattar vi ordet på olika sätt! Kom igen, fler åsikter och vem tusan har rätt?SkrattandeFundersam

Jag kanske har missuppfattat helt, hmmm...

• juliah

Hihi så skojigt, ska bli spännande att se hur fler uppfattar ordet framåt kvällen.

• juliah

Grattis till ett finfint skåp miniGrynet!

Jea, ja så är min uppfattning. Man borde kanske inte använda ordet eftersom det kan tolkas så olika Fundersam Viktiga funderingar såhär på en måndageftermiddag Skrattande

Svar på tråden Vita hem del 6