• Mori

Vita hem del 6

MiaMariah skrev 2007-11-25 22:43:44 följande:
    självklart, låter gott!
    Haha, ja fast jag lurades lite. Jag har ju ingen glögg Maken ringde från affären i lördags och frågade om jag ville att han skulle köpa glögg. Självklart svarade jag, det vore ju jättemysigt eftersom jag bakat lussebullar osv... Han kommer hem, men utan glögg!! Frågade honom lite surt "Köpte du ingen glögg?!?!" Han svarar: "Nej jag var inte så sugen..." Nähä... Ibland tänker han bara så långt hans söta lilla potatisnäsa räcker. Men imrogon har vi bröllopsdag så jag räknar kallt med kompensation då
    Nu ska jag gå och lägga mig! Natti natti mina vänner!
  • Mori
    Peak skrev 2007-11-26 17:36:31 följande:
    lite hjälp?Har fått förfrågningar på mina tavlor jag gör...men vet inte vad jag ska ta för dem. De är ca 30x30 och 40X40 med eller utan namn/ordEn tjej tyckte jag kunde ta ca 450:- för den med namn/ord på - vad tycker ni?
    Kanonfina! Verkligen vackra! Rena och stilfulla. Vad är de gjorda av? Trä ser jag Men är det ramar med baksida liksom?

Kikar in som snabbast och hinner inte kommentera så mycket
  • Mori
    Peak skrev 2007-11-26 19:51:44 följande:
    det är trä med träram runtom Citerar sambon nu - som snickrar ihop dem! Familjeföretag
    Det blir ett fint familjeföretag det Tuta och kör!
  • Mori

Arg arg arg: Dottern har nu haft feber i två veckor till och från. Har under tiden ringt vårdcentralen som om och om igen bett oss avvakta. Idag fick jag nog, ringde och tjatade mig till en tid. Vi gick dit med dottern som är VÄLDIGT rädd för läkare. Hon blir stel som en pinne och skriker så att hon kräks redan på väg in i undersökningsrummen...
    Väl därinne säger läkraren i mkt otrevlig ton: Sätt er där! Och vevar med näven mot britsen. Jag svarar, tyvärr når jag inte ner med benen så....  Hann inte prata klart innan han sa "Sätt dig där!" igen. Gjorde snopet som han sade, klättrade upp men en panikslagen dotter i knät. Väl där började han gorma, håll såhär, kläm henne sben mellan dina så hon sitter fast, men håll sådär sa jag ju!! Gormade som en riktigt idiot! Moa grät och grät och grät, och ajg försökte FYRA ggr förklara för honom att jag kan inte sitta på britsen utan att nå ner med fötterna om jag ska hålla i henne OCH klämma fast henne samtidigt. Han vägrade lyssna utan bände själv ner hennes armar och höll fast hennes huvud. Gubbjäv***!! Efter en snabb koll i öronen konstaterade han att hlon hade dubbelsidig öroninflammation och läxade upp mig om varrför vi inte sökt tidigare, det är ju faktiskt plkågsamt för ett så litet barn! Jag kände mig så arg och besviken! Det är nadra gången de beter sig så mot mig och dottern. Om man inte kan eller vill hantera barn för fem öre kanske man ska arbeta ngn annan stans!
    Förlåt för mitt OT men jag behövde få ur mig all min ilska!

• Mori
    caffe latte skrev 2007-11-27 23:23:22 följande:
    Vilken idiot! Jag blir arg å era vägnar.
    Tack! Jag blir argare och argare ju mer jag tänker på det. Hon är inte mer än två år och dom där dårarna har redan fått henne att få panik av vita rockar..
  • Mori

Juliah. LinaOMatilda, 1981, jelia,Miahmaria: Vi pratade faktiskt om att anmäla det till patientnämnde... Jag är om möjligt ännu argare idag. Moa har drömt hela natten, vet ju ios inte om vad men jag kan ju gissa. Känner som ni, att skadan är ju redan skedd för oss, men andra barn kanske slipper. Ska ringa i eftermiddag. Vi har redan bytt läkare en gång efter en tidigare mindre trevlig upplevelse. Hur får man tag på privatläkarna då?

• Mori

Lasseliten, lynn 84, kajsaM och smultron och glass: Missade er Tack för all omtanke! Hon mår faktiskt redan bättre. Känns bra att veta att fler reagerar på hans sätt...

Septemberpyret: Vi var på vårdcentralen och träffade en riktig idiot till läkare igår:(

• Mori

Hallå tjejer! Bakt så ögona går i kors till kalaset imrogon. Gjorde Leilas julsemifreddo. Kom på lite försent att det är lite alkohol i den och många av gästerna är gravida eller ammar.... Det är tre matskedar likör på typ fyra eller fem liter semifreddo. Kan det vara någon fara tror ni??

• Mori

Kajsa M: va finte det blev! Tycker inte heller det borde vara ngn fara med så lite alkohol.

Himmelbit: Jag blir faktiskt rörd. Jag är inte blödig för fem öre, men nu blir jag varm i hjärtat! Tack för att du berättade det!

• Mori
    lillafruluva skrev 2007-11-30 20:51:04 följande:
    Nytt i bloggen; mina ställningar till julstjärnorna..minlillavita.blogspot.com/

Smart!! Gud jag fick sån flashback när jag såg monchicin! Hade en sån med mig överralt ett tag!

Någon som vet vem som gjort orginalet till låten amanda sjöng? (och vad den heter) Mamma blev så till sig och ville absolut ha låten

Svar på tråden Vita hem del 6