-
Lika bra annars hade jag funderat på det där i evigheter, he he nu slapp jag detLinaoMatilda skrev 2007-11-23 12:24:45 följande:Oj vad modigt! Bra gjort.
-
Ha ha jag skulle vilja ta en ratsit upplysning på alla här inne eftersom ni handlar så MYCKET snyggt och gör så jätte fina saker hela tiden. Ni måste vara miljonärer hela högenversan skrev 2007-11-23 12:34:49 följande:fniss seg med att läsa jag ser nu att du fick ditt svar på vem det var. Jooo! Folk är nyfikna tydligen.
hi hi
-
åh va fint. Kul med bilderFruPuffen skrev 2007-11-23 14:24:16 följande:Igår fick jag paket från Jotex! En Ljushjärta-kopia och en dörrmatta.Nu sitter jag här, lite krasslig dock fortfarande, men med sprakande brasa, nybryggt kaffe och 2 barn som sover... Och så vita hem-tråden förstås ! Myyys... Nu ska jag läsa ikapp lite vad ni har skrivit!
-
Jag vill lägga in bilder från Antons kalas i mitt galleri men jag vet inte hur man förminskar
-
tack, det ska jag testaVärsta Supermamman skrev 2007-11-23 15:02:12 följande:Öppna den i Paint och tryck på Bild och sen ändra storlek/snedställ så kan du göra den mindre.
-
Nu tänker jag ge tusan i att jag är superförkyld. Har tagit ett par alvedon och tänker följa med tjejkompisarna ut på middag. Svärmor kommer hit och är barnvakt och jag har laddat kaffebryggaren och det står en kladdkaka i ugnen. Anton springer runt och skriker FARMOR, Farmor så han blir nog glad med lite ombyte här hemma
Hoppas att ni får en trevlig kväll och helg!
Skvallra gärna här med vem som åker ur idol eftersom jag missar det.
-
God morgon!
Nu va det läääänge sen jag va här inne och jag har säkert missat massor. Vi har varit sjuka och inte riktigt haft ork till något speciellt.
Igår va vi till fotografen med Anton och han skrek och skrek så vi fick åka hem igen
:( Känns trist när korten skulle bli julklappar.
Nu ska jag läsa ifatt lite iaf :)
-
Jag sparar på alla mina tidningar och min sambo håller på att bli galen, men jag kan tyvärr inte slänga demLynn84 skrev 2007-11-28 10:35:05 följande:Godmorgon!Mori Jag instämmer med alla andra - se till att stämma den jäveln! Få tag i klinikchefen och låt denne veta vad det finns för läkare där! Jag fullkomligt avskyr sånt och får så ont i hjärtat! Tänkte på en sak Juliah skrev för någon dag sen. Om Lantliv och förra årets julnummer. Jag gillar också den mkt. Vet dock inte vilken jag tycker är bäst. Men om man plockade lite av varje hade man fått ihop en kanon tidning! Jag sparar på alla gamla julnummer oavsett magasin. Så tar jag fram dem vid jul. Finns godbitar i alla....kikade lite igår från 05 och 06 nr av Allt i Hemmet. OJ! En del saker såg förfärliga ut! *fniss*Vi har ju så smått börjat packa här hemma och igår la jag ner massa inredningstidningar i en pappkasse. Tänkte " Men...e detta allt?" NEJ, såklart inte, blev bara lite smått förvirrad. Det finns tidningskorgar i vart hörn här hemma tror jag. Det senaste inköpet av tidningskorg kommer från Me and My Home, ni vet den i flätad pil...tro jag dt är. Den har fått sin plats på taoletten nu. Hur mkt tidningar har ni hemma?Och Sparar ni på alla så ni får beslutsångest om ifall ni ska slänga eller ej när ni väl märker att plats ej finns?
-
Det är ok att fuska liteKajsa M skrev 2007-11-28 11:10:25 följande:Nej nu kan jag snart inte vänta längre med att sätta upp adventstjärnorna! Säg till mig att det är ok att fuska lite!
Jag har redan satt upp alla min, så jätte mysigt juh
-
Godmorgon
Det är nästan så jag vill ursäkta mig för att jag inte varit här på jätte länge. Det är inte frivilligt iaf, funderar på vad ni pysslat med och skrivit här. Jag är såååå graviditetstrött så det är helt galet, trodde verkligen inte att jag skulle bli det den här gången. Jag har inte ens julpysslat ordentligt inför 1:a advent.
Sen en fråga som jag behöver hjälp med! I sommras fick jag tallrikar från bruka som vi använder som vardagsporslin. Nu har tallrikarna blivit jätte repiga på ovansidan, tycker ni att jag ska gå tillbaks med dem eller blir tallrikar så efter ett halvår?
TREVLIG FÖRSTA ADVENT PÅ ER ALLA!
-
Vi har 13 stolar nu men vi behöver verkligen fler.Beatrize74 skrev 2007-12-02 07:18:43 följande:Godmorgon...Ser att du Juliah är uppe med tuppen igen. Vaknar Noell fortfarande okristligt tidigt?Här är det inte längre 05.43 som gäller utan vardagar kan det bli ungefär halv sju och det gör stooor skillnad med trekvart extra tycker jag. Idag kom de emellertid studsandes båda två vid kvart över sex. Sonen lade sig hos oss och skulle nog ha kunnat somna om inte dottern varit så pigg och börjat leka med en musikleksak i hans rum. "Kom och lägg dig hos oss Isabelle", "Men pappa jag är UPPE nu" ropar en pigg tvååring tillbaka. Ja, och är hon uppe så ÄR hon uppe. Nu ska maken få sovmorgon till 8.00. Sedan blir det stor frukost och så ska han åka iväg på jobb "Surprise". Då ska barnen och jag packa och vid halv tolv ska vi ta massa pysselsaker under armen och åka iväg och baka pepparkakor, göra ischoklad och lite annat fint pyssel på vår pysseldag. Får hoppas att maken hinner komma innan det är dags att komma hem. ...Två frågor till er:- Hur många "lösa" stolar kan ni få ihop i ert hem när ni har gäster? (Alltså matsalsstolar/köksstolar/träbrukstolar och annat) - Om du fick 20.000 kronor "över", vad skulle du använda dem till? Semester? Något större till hemmet? Sparande? Småplock som du länge velat ha?
Om jag fick 20 000:- så skulle jag nog faktikst spara dem just nu. Känner att vi behöver bygga på våran buffert lite. Det har gått mycket pengar sen vi flyttade till huset i sommras -
Bea-Grattis på namnsdagen :)
-
Jag har iaf lyckats se att repotaget från erat hem kommer den 9:e, det ser jag fram emot :)juliah skrev 2007-12-02 08:23:59 följande:mimma, Rosendahls trädgård är ännu mysigare, hoppas på ett besök kanske nästa helg.Så mysigt du ska få det idag!Bea, såg någonstans att de hängt mossbollar i fönstrena, det var fint.Anton, usch ja så trött man är i början av en graviditet. Hoppas du får ny energi snart!
-
Vad har man gjort för fel om knäcken bli segt ist för hård?
-
mimmamum skrev 2007-12-02 08:39:33 följande:Anton, kokat för lite tror jag!Då får vi testa igen, tackjuliah skrev 2007-12-02 08:44:09 följande:anton, som mimma säger, kokat för kort tid.
-
Nu var det länge sen sist men nu äntligen har jag lite nytt i bloggen från sonens 2-års kalas
http://inredningsdrommar.blogspot.com/
Kika in om ni vill!
-
Hej på er alla och god fortsättning på det nya året!
Hoppas att jag inte är helt bortglömd här! Jag har inte kikat in i vita tråden på nästan ett par månader tror jag och mitt bloggande har stått helt stilla. Att man blir sååååå trött av att vara gravid!?
Nu har jag kikat runt på era fina bloggar igen och känner att jag är lite sugen på att fixa hemma och inreda och pyssla igen. Ni har så jätte mycket fint på era bloggar. Här hemma känns det som allt står stilla och nu måste det verkligen hända någonting snart