• Feffie

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 23:44:18 följande:
    Feffie: Ser vart din gudomligt söta dotter fått sitt utseende ifrån!
    Generad tack! Du skulle se mig nu. I soffan med huvudvärk.
  • Feffie
    Kajsa M skrev 2007-12-31 13:10:01 följande:
    Nytt hosmig också! Välkommen!
    Jättefint som vanligt Kajsa. Jag har också återanvänt de kritvita hissgardinerna. Fast jag tog bara bort alla pinnar och band, tvättade, och gjorde nya hissgardiner med nya band.

Mycket fint tyg och  jag håller med om att det kritvita är fräscht.

Gott Nytt år
  • Feffie

Vill passa på att önskar er alla en trevlig nyårsafton. Vad skall ni hitta på?
    Vi ska ha gäster hit till oss, så det blir mysigt att fixa och dona.

Nu skall jag återgå till städningen.
    På tal om städning, jag har lite "pedant mani". Jag har en sprayflaska med såpa blandat med vatten, för att det luktar gott och blir rent, jag brukar vårtorka med detta överallt på dörrar och ja, överallt. Mest för den goda doftens skull:)
    Men idag hade det fastnat något svart i min svarta trasa, typ en bit krita eller mascara, så hela dörren blir svart. Min första tanke varmju att dörren var svart innan jag började, så dottern fick sig en  påpekning, men när jag fortsatte så märker jag att det sitter ngt skit i trasan.
    Men det gick bort med ny ren trasa... Tur för mig:)

• Feffie
    Kajsa M skrev 2007-12-31 13:47:50 följande:
    TAck snälla du! Inget märkvärdigt alls, men det är ju lite kul med ngt nytt att titta på.Ja men se där! Du kan ju sy! GOTT NYTT ÅR!
    Sy och sy, halva jobbet var ju redan gjort..Skrattande
  • Feffie
    Kajsa M skrev 2008-01-01 11:07:16 följande:
    Nytt år och nya idéer!VAknade med en bestämd känsla av at jag måste satsa på något jag är intresserad av. Vill ge upp läraryrket och satsa på inredning. Vill börja plugga igen. Vågar man? Känner att livet rinner iväg och ska man hålla på med något som inte var ens förstahandsval resten av livet?
    Kajsa, ¨åller med dig. Jag känner likadant. Hur gammal är du? (om man får fråga Flört)Jag har ju alltid arbetat med administration, men vill ju arbeta som BM eller i allafall på förlossning/ BB/ NEO. NU har jag skata men säkert börjat traska ditåt.

jag ska jobba i 35 år till.

Vad vill du plugga??

Kram
  • Feffie

Kajsa, jag förstår dig verkligen... Antar att flickan älskar den?

Gott nytt år!

• Feffie

Hej

På tal om barnrum då. Hur görni med era barnrum? Har era barn få leksaker eller har ni dem undanstoppade i skåp etc? I era bloggar ser era barnrum så prydliga ut.

Min flicka har massor av saker, dock försöker vi ha dem undanstoppade, samt att vi rensar ofta ut det hon ej använder.

Gott nytt år alla tjejer!

• Feffie
    mimmi006 skrev 2008-01-01 18:03:07 följande:
    Snart är glada julen slut slut slut... rensar i mina bilder, här är från Lisas rum. Krokar är inte fel att ha heller!
    Vilken härlig bild, Mimmi.
  • Feffie

Hur tänker ni när ni renoverar? När vi flyttade in i huset fanns här ett björk kök,  vilket fortfarande finns kvar. Då tyckte vi detta var jättefint, vilket det fortfarande är,MEN jag vill ju ha VITT. M också. men samtidigt så är detta kök på något sätt för fint för att slita ut. Och alla som är här säger ssamma sak "klart ni ska behålla detta" osv.
    Hur tänker ni i liknande sitsar?

Samma gäller med vår kombinerade badrum/ tvättstuga, den gamla ägaren rev väggen mellan dessa rum till ett stort gemensamt utrymme. Visst första intrycket är wow vad stort och luftigt. MEN jag har ingenstans att ha det man kanske i bland vill "gömma" i en tvättstuga, tex ett par gummistövlar, pappersåtervinning etc. Rummet är helkaklat men inte i vitt eller grått som jag vill ha utan i mest beige och lite aprikost. Även detta utrymme känns för bra för att riva.

Vad ska jag göra?? Hur resonerar ni om rum som inte är "fula" ? river ni ut skiter så ni blir hundra % nöjd eller nöjer ni er med det ni har??

M är snickareSkrattande men har tyvärr inte fri tillgång på material:)

• Feffie
    LinaoMatilda skrev 2008-01-01 19:23:34 följande:
    Kan ni inte spraymåla köksluckorna då? Eller sälja dem. Skulle inte slänga bort ett fint kök men det är klart man ska sträva efter att få det som man vill ha det. Man ska inte bo med ett kök som man inte gillar även om man inte tycker det är fult om man har råd och tid att fixa det. Vad gäller badrummet så kanske du kan lägga upp ett draperi någonstans som delar av lite? Svårt att säga.
    Tack!
    Vad gäller badrummet så vill jag helsdt kunna ha separata ingångar till dessa rum. Stora projekt alltså:) Som vanligt.

Har funderat på spraymåla men nej, jag tror inte det blir så. Antingen behålla eller nytt...
  • Feffie
    MiaMariah skrev 2008-01-01 19:22:48 följande:
    Jag säger såhär - jag tycker ni ska göra det till det ni själva vill ha. Visst, vissa tapeter och träslag är jättefina men kanske inte "ni". Och visst känns det tråkigt att behålla något som kanske är ok men ni ändå innerst inne inte är nöjda med.
    Tack :)
  • Feffie

Någon som vet om man kan göra något åt ovansidan på de gamla skolbänkarna? Vår är en grådassig yta på. Vet int ematerialet men ni vet nog vad jag menar (något glansigt)

/Jen

• Feffie
    LCroft skrev 2008-01-02 10:03:11 följande:
    Kommer ni ihåg att jag för evigheter sedan bad er hålla tummarna för mig? Och igår skrev jag om att vara hemma och njuta med Ida så länge som möjligt! Sökte jobb för rätt så länge sedan redan på en av mina favorit butiker, inrednings/leksaksbutik, säljer bl.a Maileg, HD, Stoltz osv... Ordentliga rediga träleksaker och underbara inredningssaker. Hon skulle höra av sig i mitten av december men hade inte hört nåt och trodde att jag inte fick jobbet, idag ringde hon! Hon har haft så mycket att göra att hon inte hunnit ringa tidigare, men jag fick jobbet! Och får välja lite själv hur jag vill jobba, kommer att bli en 4-5 dagar i veckan, mindre om jag vill och mer om jag vill. Plus 2 gånger i året så blir det mässa i Helsingfors var jag ska vara med henne. Blandade känslor just nu Överlycklig, skräckslagen, vemodig, stor klump i halsen. Ska söka dagvårdsplats åt Ida idag och det är väl det som gör mig alldeles gråtfärdig, min lilla bebis ska inte vara hemma med mamma mer, samtidigt som jag vet att hon kommer att tycka det är jättekul att få vara med andra barn på dagarna. Och eftersom mannen jobbar skift så blir det ju inte varje dag hon behöver vara heller. Pust! Ska försöka smälta det här nu
    Vad kul! Grattis.

/Jen
  • Feffie
    Kajsa M skrev 2008-01-02 18:00:27 följande:
    Men alltså vad händer med mina inlägg?dubbletter och utdragna, förstår inte. MalinFör mig har FL strulat idag förmodligen har det gjort det för fler eftersom det varit så tomt i tråden i eftermiddag.Nu har jag målat sista strykningen på garderoben och strukit nya skåpet i köket med vit färg. Blev MYCKET bättre i rent vitt än den där dassiga färgen IKEA målar det i. Kan visa kort lite senare.Idag pratade min mamma med en mäklare. Hon berättade att hennes dotter bloggar om inredning. Hon sa att den heter ngt med busiga barn. JAHA! Sa mäklaren. Är det hon som har bloggen blandkuddarobusigabarn.JA! Så heter den svarar mamma.Ja men den följer jag dagligen svarade mäklaren.Kul! Är ju inte ngn jättekändis i bloggvärlden annars, så det var ju kul att ngn fattat tycke för den.
    Men vad kul kajsa.

Hur hade mäklaren hittat din blogg? Sa hon det?

Din blogg är ju jättebra så det är ju inte konstigt.
  • Feffie
    gemelli skrev 2008-01-03 15:24:12 följande:
    Ingen som har nått svar på mina frågor? kanske till kvällen då Visar en bild istället på mitt senaste inköp, söööt va
    Åhh vad söt!
  • Feffie
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-06 22:26:16 följande:
    KajsaM: Jag hade inte heller bjudit in dem, när de gör på det viset. En enda gång har jag låtit bli att ge något tillbaka (som sonen gjort sönder) men då var det en leksak som stod i ett barnrum och som sonen omöjligtvis kunde veta att man inte fick lov att röra eller leka med.Flyttade ljusslingan till hallspegeln, minste sonen slog sönder min lampa jag haft på bänken under spegeln *surt*. Det blev riktigt mysigt.
    Mysigt med slingan. Jättefint.

Var köper ni dessa fina ljusslingor?
  • Feffie

Mimmi, vet du om unnerstad har haft rea än? Förra året rea de ju ut julen.

/J

• Feffie

Mimmi, nej inte är man vidare värst sugen på julen. Menjag vill bara köpa till lite saker som jag köpte för lite av innan jul.

Läste du skall göra trappen, kul, helvitt eller?

• Feffie
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-07 22:16:21 följande:
    Tänkte be er om hjälp.. Vill byta ut vår sovrumslampa för att den klirrar så när jag har fönstret öppet. Men vad ska jag ha för nått? Överös mig med ideér, är ni snälla!Är beredd att lägga max 1000:- på en ny lampa. Så här ser det ut nu:
    Åh vilken fin lampa och vilket fint sovrum!
Svar på tråden Vita hem del 6