Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

CeciliaBa skrev 2008-01-29 10:15:40 följande:
    LinaoMatilda: Jag vet vilka du menar men jag undrar om de inte är för låga? Sist jag var där så var de ställen helt slut och tjejen visste inte när de skulle komma in igen. Men jag ska ha lite koll för de borde ju få in dom till slut. Har för mig att jag sett några trådaktiga väggställ...men vet inte hos vem eller i vilken nätbutik.
    House doctor har sådana. Ska kolla om jag hittar dem i någon butik.
  • LinaoMatilda
    CeciliaBa skrev 2008-01-29 10:15:40 följande:
    LinaoMatilda: Jag vet vilka du menar men jag undrar om de inte är för låga? Sist jag var där så var de ställen helt slut och tjejen visste inte när de skulle komma in igen. Men jag ska ha lite koll för de borde ju få in dom till slut. Har för mig att jag sett några trådaktiga väggställ...men vet inte hos vem eller i vilken nätbutik.
    www.meandmyhome.se/group.asp&sub=12
  • LinaoMatilda
    CeciliaBa skrev 2008-01-29 10:27:19 följande:
    Tack igen! Jag tror att ett sådant blir bra faktiskt...ska sätta en vit hylla över med lite ljus etc...förhoppningsvis blir det finemang och kanske kanske hittar sambon korgen att lägga tidningarna i!
    Så lite så, kul att kunna hjälpa
  • LinaoMatilda

Julia: Så kände jag också när vi flyttade till Finland. I Sverige hade jag kompisar med små barn och det var alltid någon som var ledig någon vardag och ville träffas. Plötsligt så blev jag ensam hemma med två barn då min man började jobba långa dagar. Svårt att hitta kraften till att lära känna nya människor också med två små barn. Jag kände iaf att de jag träffar ska vara sådana man redan känner. Det tar energi att dela med sig av sig själv och samtidigt lärä känna någon. Om ni förstår hur jag menar. Det är klart det är trevligt med nya vänner.. Svammel svammel... hoppas ni förstår mig

• LinaoMatilda
    Kickan07 skrev 2008-01-29 10:55:05 följande:
    Hej på er!Nu behöver jag verkligen allas er hjälp! Vi beställde kök i går och nu börjar jag vela.. Det är inte för sent att ändra sig, men isf måste jag göra det idag. Bråttom alltså!! Har lagt in två bilder på två olika lösningar i galleriet. Snälla ni , skulle bli så gald om ni kikade in och säger vad ni tycker.Köket till höger är det vi beställt, alltså det med mindre luft kring fönstret, bredare vitrinluckor och en kokboksylla till vänster.Det andra är alt hade vi först bestämt oss för men så tyckte mannen och kanske jag med att det blir för mkt luft kring fönstret.. SÅ SNÄLLA NI HJÄLP MIG, NI ÄR JU SÅ DUKTIGA!
    Jag gillade det högra bättre. Tycker det är snyggt med den lilla hyllan till vänster om fönstret. Och tycker vitrinen är snyggare när de inte är såå långsmala.
  • LinaoMatilda
    Lynn84 skrev 2008-01-29 11:05:44 följande:
    Vet ni. Det enda vettiga råd jag kan ge er är att faktiskt ta er till öppna förskolan och ge det en chans. Det är verkligen superviktigt med lite socialt umgänge. Man (läs jag,) blev hel knäpp av att bara gå hemma sista tiden. Det var såå skönt att börja jobba igen att det nästan blev farligt. Fick helt upp ögonen för andar människor, alltså - att umgås, gå på fest, att jag var jag och inte bara mamma osv. Nu har jag kommit igen som mamma och tycker det är jätte skönt att bara vara just det - mamma - jag är en sån människa som gärna är själv, men just umgänge med en annan förälder eller så under mamma ledigheten är bara nyttigt. Just därför är FL lite farligt. Man får massa socialt av er, men hur kul är man egentligen när man är kompis med en dator????? Om man tänker efter?Jag kan spendera många timmar vid nätet medans min sambo sitter vid tv:n.Social? Nej.....tråkig...JA! Förstår verkligen att det är jobbigt när man inte har någon vän som är i samma situation i livet. På samma våglängd. Umgås man så blir det en del kulturkrockar....som kan svida i mamma hjärtat. Umgås man inte så är det just för den saken - att man inte har nått gemensamt längre- Sa jag nått vettigt alls???
    Håller inte riktigt med dig om att man är vän med sin dator, vi är ju riktiga människor bakom datorerna och för mig är det ett trevligt sätt att prata med andra med samma intresse. Sen är det klart att det inte ersätter socialt umgänge med andra
  • LinaoMatilda
    Lynn84 skrev 2008-01-29 11:38:47 följande:
    Du har så rätt så. Jag visste att det skulle bli frågetecken kring den meningen men jag visste inget annat sätt att skriva på. Vi har ju jätte tervligt här i tråden och vi är alla medvetna om att det är riktiga människor vi pratar med. Men på sätt och vi så är vi ju endå sociala med en dator. Vi pratar inte på "riktigt" Alltså att ord kommer ut våra munnar, vi fikar inte med varran eller sitter i lekparken med våra barn...går på prominix osv. Hänger du med? Det var så jag menade....att datorn blir vännen som man inte kan göra sånna saker med. Fast visst är denna mojäng väldans social! Det håller jag med om!
    Oki Förstår hur du menar.
Svar på tråden Vita hem del 6