• Lynn84

Vita hem del 6

nublu skrev 2007-12-19 08:52:59 följande:
    Hmmm, tror att jag ska lämna av några meter tyg hos min yngsta svägerska till nästa jul och be henne sy kuddar och brodera " Häid Jõule" på. Om vi nu ska bli så etniska här i tråden! Jag kan ju inte sy och brodera för 5 öre själv men det är fantastiskt snyggt!Eller ska jag vara så fräck att jag ber henne brodera "Häid Jõule ja Head Uut Aastat"?
    Vilket språk är det??? *borta....med vinden - ungefär*
  • Lynn84
    Camilla R skrev 2007-12-19 10:21:30 följande:
    Jag har deras pepparkvarnar -en för vitpeppar och en för svart. Efter att ha provat "mängder" av olika varianter/modeller så beslöt jag mig för att prova denna och ja, det stämmer. Den är helt enkelt bäst!!
    Vad är det för kvarna ni pratar om? Någon som vill länka?
  • Lynn84
    Kajsa M skrev 2007-12-19 11:04:19 följande:
    Birks och Kalles mammaLider med er! Här är dottern och maken drabbade.Lisa1981Jo lillan och jag som isolerat oss hemma hos mormor har klarat oss hittills. Men jag är rädd att vi blir smittade i alla fall när vi kommmer hem. Viruset överlever så himla länge i textilier osv. Men jag får fortsätta käka vitpeppar!Dottern fortsätter att kräkas. Har hållit på i 40 timmar nu. Hon är totlat urlakad stackarn. Sover bara hela tiden. Börjar bli orolig för uttorkning nu! Hon får inte behålla en klunk vatten. Har sagt till maken nu att bara ge henne saft, tydligen ska det vara lättare för magen att behålla än rent vatten. Så hon missar sin första skolavslutning imorgon.
    Åh! Jag skrev ett inlägg till dig och vips var jag inte inloggad! *grrr*

Nu när vi låg sjuka så testade vi att ge Colin te men socker, en nypa salt och mjölk.
    Saltet binder ju så om hon får i sig lite är det bra. Har ni testat att ge ljummet vatten ist. för kallt? man ger ju ofta kallt men det bara kom upp igen när vi gav C det. Cola kan man testa, funkar på vissa.

Fukta hennes läppar iaf så hon får nått i munnen. Håll koll på att hon inte är torr i munhålan. Då kan det tyda på uttorkning.

Är maken bättre eller ligger han i däck med? Förstår att du inte vill bli sjuk men orkar han ta allt själv? - Super man isåfall. Jag blir helt avslagen när jag är magsjuk.

Hoppas hon kan få behålla nått lilla tjejen!
  • Lynn84
    Camilla R skrev 2007-12-19 11:36:13 följande:
    Helt fel länk, kolla här istället.. www.smartson.se/test/hushall/pepparkvarnar.ht...
    Oj...det fanns ju lite olika...jag googlade också och då kom det upp massa bilder på olika peugout kvarnar. Jag skulle vilja ha sånna traditionella fast höööööga! Gärna vita...eller svarta...Vad har du för några???

Vi funderar på att ge svärfar batteridrivna kvarnar i julklapp. Det ska inte vara dyrt!!!
    Men ge gärna förslag på några som är prisvärd, ser bra ut och funkar bra!
    Ska även köpa till salt o peppar såklart. Packa in lite fint i cellofan.
    -Allt för att det ska se finare ut för ögat än vad han kanske tycker att det är å få.
    (lite svår gubbe att handla till!)
  • Lynn84

Kolla in Designdirekt.se

De har maileg grisen i grått!!! Suuuper söt.
    La den i kundvagnen men ångrade mig i sista stund. När man tar det på faktura tillkommer ytterligare 99:-!!! Ne...nu blev jag snål....*mutter*

• Lynn84

Det var lite segt här inne idag!

Är det fullt upp på annat håll för de flesta nu innan jul kanske?

• Lynn84
    juliah skrev 2007-12-19 15:43:49 följande:
    För mig personligen (hör och häpna) så kvittar det hur granen ser ut! Barnen kommer att få vara med och pynta, pyntar mer än gärna med barnens alster också...
    Ja i vår gran kommer mina egna (vita!) smällkarameller samsas med de alster (där ibland färgglada smällkarameller) som Colin tar med från dagis.
    Där julpysslas det för fullt!!!

På fredag ska vi hem till min svåger med fru och julmysa med en försmak av julbordet, julbak/godis och så pyssla...blir nog lite smällkarameller då med! ;0)
  • Lynn84
    schatzi skrev 2007-12-19 22:38:31 följande:
    slänger in lite bilder från mi casa..
    Välkommen hit!

Fina bilder du visar!

Hoppas du ska få lika kul i denna tråden som vi andra har!

• Lynn84
    juliah skrev 2007-12-20 07:47:15 följande:
    Har ni alla mycket kvar att fixa med inför jul?Vi firar bara vi fyra på själva afton, så vi lagar lite och köper en del färdigt. Åker runt lite i mellandagarna. Läget är under kontroll, känns väldigt avslappnat och skönt
    oj oj oj...här har vi at göra! 'pust o suck'

Hemmet har liksom hunnit rasa samman *igen* Det är hopplöst i veckorna när man jobbar och kommer hem trött. Har mist lite julkänsla på köpet måste jag säga.

Imorgon går jag hem tidigare från jobbet och slänger ihop en Janssons. Berättade ju igår om Julmyset hemma hos svågern och svägerskan med barn...Då blir det skattjakt för barnen med en fin påse med Gotti gotti i och någon liten julig sak att pyssla med.

På lördag blir det stan och julklappashandling...då vi INTE är klara...*phuu*
    Hem...städa...ha julklappsstuga...dricka glögg och mysa.

På söndag blir det att klä granen och uppersittar kväll med Bingo Lotto *fniss*
    jag tycker det är lite mysigt faktiskt...

Sen på julafton....*skrattar* då ska jag tända "brasan" i vår plasma tv!!!
    Duka fram julfrukost med den nya duken från Leksands Väveri och de nya rutiga servetterna från Nyblom o Kollén. Julklappsöppning under granen och mys vid tv. Sen bär det av till svärisarna vid 12.30.......

Hoppas på en relativt lugn helg endå, trotts allt som ska göras!

Svar på tråden Vita hem del 6