Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2007-11-20 20:16:06 följande:
    Himmelbit- Ja, vad det inte det vi sa? Du är ju så duktig på att bära plywood...malins- jag slipar på shoppingplanerna, det svåra är att begränsa sig, men damerna har ju varit här en hel del förut!
    Har du pratat med Ola eller?!
    Pärla1 skrev 2007-11-20 20:22:29 följande:
    Åh, vad roligt!! Bor ni allihopa nära varann?
    Ja, vi bor ju inte så långt från dig heller. Mimmi i Linköping, jag och Septemberpyret i Tranås och Kajsa i Jönköping.
  • Himmelbit
    Pärla1 skrev 2007-11-20 20:32:35 följande:
    Bor ni i Tranås!! Där har jag ju bott i 6 år, innan jag flyttade till Eksjö. Vet du om "Forma Rum" har öppnat än?
    Aha! Jag har koll på var du bor Men jag visste inte att du hade bott här.
    Nej, i helgen hade hon inte öppnat ännu. Men det står ju slutet av november i hennes gamla lokaler så det borde ju vara snart!!
  • Himmelbit

Jag har egentligen noll detaljkoll - önskar jag hade Mimmis minne ibland. Meeen, jag sparade listan när vi skrev var alla bodde *nöjd*

Ja, julskyltningen är ju första advent! Jättemysigt med marschaller längs hela Storgatan. Helt omöjligt att ta sig fram, men det är mysigt!!

Ja, Septemberpyret hade varit på Ljungs och då hade de sagt att de skulle ha Öppet hus och plocka fram sina julsaker. Men hon kom inte ihåg när...

• Himmelbit

Här är också en hemsida som borde uppdateras... *arbetsskadad*

http://www.ljungs-tradgard.se/

Står inget om Öppet hus så jag måste nog åka dit och fråga snart...
    Hörde ryktas om att de skulle sälja. Hoppas att de säljer till någon som fortsätter med alla fina saker!!

• Himmelbit
    Septemberpyret skrev 2007-11-20 20:46:43 följande:
    God kväll på er! Jo, jag kommer ihåg när det är... vill bara verka lite hemlig...!
    Tur att jag inte skrev det jag tänkte skriva.... Typ... hon är mer förvirrad än jag och det vill inte säga lite...
  • Himmelbit
    Septemberpyret skrev 2007-11-20 20:49:15 följande:
    Du känner mig så väl...! PS Det är på måndag *viskar*
    Är det så?! Har du bokat upp en date med mig i min almanacka då?

På tal om ngt helt annat. Rensade bland mina favoriter i datorn häromdagen och upptäckte en länk till en sida som jag snickrade ihop när jag var gravid. Hade en optimistisk tanke om att jag skulle göra en hemsida till min lille Himmelbit tydligen. Hmmm, det har inte hänt så mkt där kan man säga... Men det var ju en bra tanke
    Länk finns "hemma hos mig" om ngn är nyfiken på hur fin sidan kunde ha varit
  • Himmelbit
    Bandykillar skrev 2007-11-20 21:02:36 följande:
    Himmelbit med flera hoppas att ni får en trevlig dag i Linköping. Kul att träffas så där. Ljungs på måndag låter spännande. Här hemma ska vi nu tapetsera och måla om. Målarna kommer imorgon så jag räknar med att kunna storstäda på lördag. Det blir nu en vecka tidigare eftersom jag brukar göra det till 1.a advent.Vi var ju inte riktigt överrens om tapet i köket men nu blev det en vit med silvergråa ränderi. Ränderna går vågrätt med ca 2 cm avstånd. Kan nog bli riktigt snyggt speciellt med lite rött till.Jag har inte varit med och läst så mkt men har förstått att juliah har ngt spännande på Gvill någon berätta Kram Jennie
    Ja tack, det kommer nog bli jättemysigt!
    Kul att göra om!
    Julia ska vara med i ett reportage i Aftonbladet - så här firar vi jul. Hon hade även något annat hemligt på G som var ännu större!!
  • Himmelbit
    Septemberpyret skrev 2007-11-20 21:04:00 följande:
    Himmelbit: Jättemysig sida, den får du ju inte lägga ner...! Är det någon av er som har tips på var man kan hitta röd, vit-randiga dekor-/dokumentsnören på nätet förrutom Panduro...?
    Den känns lite inaktuell bara... Snygga bilder på oss va?! *ha ha ha*
  • Himmelbit
    Septemberpyret skrev 2007-11-20 21:10:25 följande:
    Jättefina! *allvarlig*Hur gick det med tapeterna till övervåningen, hittade du något idag?
    Mmm visst - skitfina...

Melker och jag satt och bläddrade lite i katalogerna innan - du ser det framför dig va. Mamma försöker titta och Melker vill bläddra vidare, helst äta upp sidorna...
    Men jag tänkte att jag skulle sätta mig och titta i dem efter att skåpet är färdigmålat. Snart klart!! *nöjd*
Svar på tråden Vita hem del 6