Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Godkväll på er!

Jag borde verkligen inte sitta här... Är det någon som kan skicka över lite energi så att jag kommer igång och målar mitt skåp som har stått och blängt på mig i flera veckor..?!?

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-18 19:39:57 följande:
    Tack VSM - nu ska jag genast gå och göra liiiite iallafall! Bättre att ha startat än att inte göra ngt alls!!
    Jag har datorn i samma rum så jag kan ju "umgås" med er under tiden ändå..
    Sambon är och spelar hockey och sonen har somnat = perfekt tid att sätta igång ett målarprojekt!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-11-18 19:46:53 följande:
    Testade lite jul idag, kuddar som jag fyndade förra året på rean, julgransmattan från Rusta och pynt i olivträdet från Sylt!
    Vad fint!!!!!!

Var Hugo boven ang minnesförlusten...?!
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-18 19:54:28 följande:
    Jag brukar tycka att det är en bra idé att börja måla, har jag väl kletat ner en pensel känns det lättare att få målat klart ( För lat för att göra rent dem och för snål för att använda flera penslar på samma möblel)
    Helt rätt!! Jag har börjat skruva av beslagen nu - alltid en början
  • Himmelbit

GRATTIS VSM!

Måste ju berätta att jag var såå redig igår och gav mitt skåp en första omgång färg!! *stolt*

Det är detta skåpet jag målar - ni kan tro att det är pilligt vid spröjsen... Målar med en liten, liten pensel.

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-19 19:02:37 följande:
    Himmelbit: Vad duktig du är! Men kan du inte måla på glaset och sen skrapa bort det med ett rakblad? Så gjorde jag med min spegel.
    TACK! Det är ju tack vare dig som jag kom igång!!!! TACK!
    Jo, så kanske man kunde gjort... Jag har kommit utanför på vissa ställen, och där tänkte jag skrapa. Är det smidigt att göra det eller?
  • Himmelbit
    Mufflon skrev 2007-11-19 19:35:11 följande:
    Himmelbit; Oj vilket fint skåp. Det kommer bli grymt snyggt i vitt!!
    Ja, jag ser redan - efter första lagret färg - att det kommer att bli riktigt bra! *nöjd*
    Nu ser det lite "shabby" ut
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-19 19:42:28 följande:
    Håller inte alls med! Det är ett hemskt skåp som gör sig bäst på tippen eller hemma hos mig!
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-19 19:44:13 följande:
    Här kommer en bättrebild på hallbänken. Vad ska jag ha för knopp? Och vad ska jag ha i facken?
    En porslinsknopp kanske?
    Om du hittar några fina korgar som passar i facken så skulle det vara snyggt. Så kan du lägga alla små "bra-att-ha-grejer" i dem.
Svar på tråden Vita hem del 6