Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Här kommer bilder från Julskyltningen på Nordiska Kompaniet. De var kallt ute idag men barnen brydde sig inte det minsta. William älskade alla färgsprakande detaljer! Jag gillade det första och sista fönstret bäst! Håll till godo! Ingen toppenkvalite på bilderna, de var inte prioritet idag!

• knyttis
    Karamellfabriken skrev 2007-11-24 22:20:08 följande:
    Kan man visa en julstrumpa som inte är hemmagjord här?
    Naturligtvis! Fin! Har du köpt el fått present?
    Karamellfabriken skrev 2007-11-24 22:59:19 följande:
    Jättefina bilder från NK Knyttis!Det är inte utan att man lägtar lite till Stockholm såhär års.Fast det är billigare på landsbygden där man inte kan frestas av något fint.*surt sa räven*
    Ja pengar spenderades idag med men inte så farligt. Vi åt lunch på Nk också, William var helt begaistrad av den stora julgranen som finns i mitten. Dvs han åt inte så flitigt av maten men deras delikata kanelbulle gick ner dock! Vi hade jätte skoj idag hela familjen!
    MiaMariah skrev 2007-11-24 23:11:25 följande:
    Knyttis - å vad fina fönster ni har på NK i Sthlm! Gillade det sista fönstret mest. Ska bli spännande att se vårt NK här i Gbg..Karamellfabriken - söt strumpa!Får man bjuda på lite vit chokladtryffel med lingon och kanel? Från Vinterns söta.
    Mmm såg mkt gott ut, skicka smakprov tack

Till sist Bea, stor värmande kram till dig! De blir bättre ska du se! Försök tänk positivt njut av de små stunderna! Jag är också mkt själv med William och tänker som Fru Puffen/Sylt? att då får vi hitta på program själv och underhålla oss. Men, man vill ju vara en hel familj också emellanåt!
  • knyttis
    Beatrize74 skrev 2007-11-25 11:37:41 följande:
    Knyttis - som lantlolla man är tackar man lite extra för de fina skyltningsbilderna. Gulle dej som tänker på oss lantisar! Superfint! Skulle vilja visa barnen julskyltningen en dag.
    Vad roligt att du blev glad för bilderna, de var ju de som var meningen. Att dela med sig!
    numberone skrev 2007-11-25 11:44:54 följande:
    Tror ni man kan ha ett "hjälp oss att greja- party" i vår? Där man bjuder in gäster (kompisar och familj) för kanske grillning eller nåt och att de först hjälper till att måla och sånt inne i huset? Givetvis får de veta att det är sånt som skall göras innan så de har oömma kläder med osv...
    Med bra vänner tror jag det går hur bra som hälst bara de har ork och inte renoverar själv!

Juliah- Härligt med framsteg med trappen! De kommer att bli kanonsnyggt när de färdigt! Var de krukorna från Vita Hem som skymtade i fönstret? Fina de med!

Mimmi- Smakfullt porslin du visade! Drömmer med om ett helvitt till vardags!
  • knyttis
    FruPuffen skrev 2007-11-25 13:13:02 följande:
    Jag tar med mig den i allafall! Men jag är en liten försynt person som tycker att det är lite pinsamt att fråga . Men jag har min kompis med mig som känner Helena bra, kanske hon kan höra... Men hon borde ju inte ha något emot att jag fotar, hon var ju nyligen med i Allt i hemmet så då borde hon väl inte ha något emot att vara med i min lilla oansenliga blogg ... Jag lovar inget, men jag HOPPAS att kunna ta bilder och visa er sen!
    Åh bilder hoppas vi på, he de så trevligt!
  • knyttis
    Daggdroppen skrev 2007-11-25 17:32:23 följande:
    Hej på er! Kommer ni ihåg mig? Får man vara med här igen?Nu har vi äntligen både flyttat och fått internet igen. En månad tog det att få internet och då hade vi beställt det redan långt innan flytten... Klarade mig faktiskt förvånansvärt bra utan fl. Men så fort vi fick det att fungera (idag) så är man ju här igen Lade in några (ganska många bilder). INGET är ju piffat än. Gardiner och gardinstänger, fönsterlampor (eller stjärnor) saknas osv. Vi har fått upp EN stjärna (idag) Inga tavlor är uppstatta osv. men det kommer väl... Och kollar man riktigt noga på bilderna så märker man kanske att någon knopp här och där saknas, ev någon liten list osv. Men vi har tak över huvudet och det räcker!Vi fick en ordentlig chock samma kväll vi flyttade in. Vattenläckage. Vår rörmokare hade glömt en propp till det "flerröriga" stanklås vi har så när vi hade diskat på kvällen (orkade inte läsa bruksanvisning till diskmaskinen ) och tog ur propparna till våra stora baljor så forsade ALLt ut på golvet. Första buden vi fick var att vi skulle bli tvungen att riva ut både golv och kök, men nu tror vi att vi inte behöver göra det. Behöver jag säga att jag satte mig ner och bara tjöt? Jag var så trött så jag bokstavligen såg stjärnor och då det. Om rörmokaren skulle ha varitpå plats hade han nacke varit vriden som en disktrasa... Men men. Trots det och en månads  ordentlig förkylning som nu börjat om igen  andra varvet så lever vi.Det var lite från mig. Är sprängfull av iver att få se och höra vad ni pysslat med!!!Kram, Fluffis

Välkommen tillbaks! Roligt att du är med oss igen! Hoppas de ordnar sig med vattenstrulet!

MiaMariah skrev 2007-11-25 14:23:30 följande:
    knyttis - söt ny presbild!

Tack söta du! Du med!

numberone skrev 2007-11-25 13:46:05 följande:

Knyttis:Guuu va söta dina mini julstrumpor är....det ser ut som en liten adventskalender när de hänger på rad!!

Tack! Kyss Hur mås de med magen nu?

Peak skrev 2007-11-25 13:47:11 följande:

åh sitter här med ont i magen och tårarna brännande...jag som skulle baka pepparkakor och nu fastnade jag och läste om a-kassan...Jag förlorade ju mitt jobb som ni säkert kommer ihåg...Jag fick ett arbetsgivarintyg på de 6 mån jag jobbade (med mycket bättre lön än innan) och innan det jobbet var jag fl. Nu har jag fått en jättelåg dagsersättning och får ut ca 4000:- mindre än jag räknat med - herregud vilken panik jag får nu!

Åh vad jobbigt 4000 de mkt pengar, hoppas de dyker upp ngt annat jobb snabbt el att du startar ngt eget som du tänkt! Kram

mimmi006 skrev 2007-11-25 14:57:20 följande:

De är ganska fula. Kan ta en bild ändå ... du får hålla tillgodo med mina kransar på tv-skåpet så länge. SÅ HÄR GÅR DET OM MAN INTE HAR EN STOMME *haha* och de är INTE GJORDA AV HÅR...

Fina kransar, charmigt att de inte är helt jämna

MiaMariah skrev 2007-11-25 15:53:29 följande:

Har shoppat Greengate och Walther & Co.

Ååååh vad fint! Avis!

• knyttis
    numberone skrev 2007-11-25 19:17:02 följande:
    Knyttis:De är verkligen bedårande...hur "höga" är dem? Lillskrutten mår fint hoppas jag, eller jag har oroat mig på sistone för att den inte skall leva så jag skall be om att få ett vul inom ett par veckor så jag kan slappna av... tycker magen har plattat till sig så mycket igen... Har passerat in i v. 13 idag och det känns skönt!
    De är ca 15cm höga! Vad skönt med extra UL, de nog bra ska du se. De ju vid vecka 10-12 som livmodern rätar ut sig uppåt och då känns ju magen annorlunda med utifrån!

MiaMariah- Nu kom jag inte in till dig för att svara på dit Gb inlägg
Svar på tråden Vita hem del 6