• Mori

Vita hem del 6

Blev en hel tårta över. Bjuder den som vill smaka

• Mori
    Himmelbit skrev 2007-12-01 21:23:19 följande:
    Just det, du har ju haft kalas idag. Mmmmmm, så god den ser ut!!!!!Var det födelsedagskalas? Ditt?

Nä dotterns kalas. Fullt ös härhemma:.) Tårtan är fylld med chokladcremé med finhackade chokladbitar i ena lagret, marsancremé och hallon i andra lagret. Smarrigt. Men Leilas semofreddo gjorde toksuccé!!!

Såg ditt nadra inlägg nu, jag är liiite äldre än så

• Mori
    Beatrize74 skrev 2007-12-01 21:25:38 följande:
    Samma här! Och jag kan inte ha en låda, pärm eller tidskriftsamlare med saker utan att först märka upp minutiöst vilket innehåll det är i dem och helst spara informationen i datorn. *psykovarning*
    Psykovarning! Nej då, ordning och reda bara.
    Min far är en rikigt ordningsmänniska, han har allt sorterat i minutiös ordning i garaget. Och hans "kontor" ska vi inte tala om. Där finns varenda kvitto på kläder, mat, elgrejer, bilar mm som köpts. Hittade en pärm med kvitton från 1985!
    När de sålde sitt hus för ett par år sedan gav han mäklaren ett antal spränfyllda pärmar med kvitton på varenda lite spik han köpt till hus vid renoveringar
  • Mori
    Himmelbit skrev 2007-12-01 21:28:58 följande:
    Snålvattnet rinner..... Mmmm det lät verkligen supergott! Semofreddo?? Vad är det? (tillhör en av de få människor som bara har basutbudet av TV-kanaler och därför inte ser Leila).
    Googla åp Leilas ju och semifreddo, helt underbart recept på "glass" med apelsinskal, vit choklad,maränger, valnötter och apelsinlikör. Skulle kunna äta tills jag kräks
  • Mori
    Beatrize74 skrev 2007-12-01 21:32:47 följande:
    Ser supersmaskigt ut...fast du skulle nog inte våga servera mig..jag älskar Noblesse (för det är väl det det är på kanterna?) Skulle ha svårt att inte nafsa i mig vartenda ett. :-P
    Jajamensan, noblesse på kanterna Käka på du! Vi är inte så sugna på att klämma tårtan, och det känns hemskt att slänga den. Ska kolla om det finns något härbärge eller nåt här i Strängnäs som man kan ge den till.
  • Mori
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 21:27:47 följande:
    Mori: www.hwitarum.se ett trevligt forum var man pratar om inredning och annat Vilken mumsig kaka, hade gärna tagit en bit På tal om egentid tror jag också det är väldigt viktigt. Hade inte orkat vara bra mamma om jag inte fick vara mig själv alls.
    Måsta jag kolla in!
    Egentid är a och o. Har slarvat otroligt mycket med det eftersom maken varit sjuk så mycket, och fy som det straffar sig i längden.....
    Beatrize74 skrev 2007-12-01 21:34:50 följande:
    Kanske en avdelning på ett ålderdomshem? Det skulle nog vara uppskattat.
    Ja googlade precis på ålderdomshem här i Strängnäs Tror du dom får ta emot hembakt där??
  • Mori

Kajsa: Älskar dom där bären! Så mycket bandomsminnen som kommer upp när jag ser dem!

LinaOMatilda: Känns så hemsk att slänga mat och godsaker när andra kan njuta av det istället. Vi brukar alltid ge bort smörgåstårtor och annat gott om vi inte får i oss det själva. Jag har aldrig råd att donera pengar till fonder och forskning och sådant, så vi gör sånna här saker för våra medmänniskor istället Helt gratis eftersom jag redan köpt ingredienserna, och det går garanterat till rätt personer, inte till pengasugna chefer

• Mori

Hej tjejer!!
    Gud som jag saknat er! Jag har inte ens varit innen i tråden på en vecka tror jag Jag har pluggat och pluggat och pluggat. Men nu är betygen satta, och jag kan ägna lite tid åt annat. Äntligen!!  Mitt slit belönade sig och jag fick MVG i alla kurserna. jag är stolt så jag kan spricka
    Har lite nytt pyssel liggandes här, men jag hittar inte kameran! Någon som är lite småsynsk?

• Mori
    Toola skrev 2007-12-13 23:03:32 följande:
    God Kväll !Nu har jag äntligen kommit mig för att :aSå här kommer första smakprovet....om jag får det att funka alltsåMin lilla Pepparkaksgumma !
    Så söt!!! Var köpte du klänningen?
    MiaMariah: Tack snälla du !!!
  • Mori

LinaoMatilda, LCroft och VSM: Tack snälla ni!!

Juliah: Jag har inte hängt med riktigt i tråden på ett tag. var och när publicerades/publiceras reportaget hemifrån dig?

Svar på tråden Vita hem del 6