• Mori

Vita hem del 6

Fru Puffen: Kul att du blivit inspirerad! Jag funderar på att låna en bok jag med och lära mig den riktiga vägen

• Mori
    lillafruluva skrev 2008-01-29 18:30:10 följande:
    Ja, det borde jag med! 
    Synd att vi bor så långt ifrån varanda, annars hade det ju varit kul att gå på kurs tillsammans, eller starta en virkjunta
  • Mori

MiaMariah: Du är suverän på så mycket annat så du kan med gott samvete lägga et på hyllan Är du fortfarande sugen på att lära dig så hjälper jag dig mer än gärna om jag kan

Lillafruluva: Jag valde mellan att lära mig virka eller sticka på nyårsafton. Det blev virka Man jag är också vansinnigt sugen på att lära mig sticka. får väl bli nästa nyårslöfte

• Mori

Livet från dne ljusa sidan: Min dotter var också ganska svår att hålla nöjd, hon har aldrig funnit sig i att ligga på en filt eller sitta i en babysitter mer än så pass att man han kissa. Skulle jag duscha fick jag sitta på golvet med henne i knät och blask. Lgade jag mat skulle/ska hon sitta på diskbänken Moa började på dagis när hon var ett år, vilket kändes helt rätt med tanke på att jag skulle börja plugga och hon uppenbarligen älskar att ha full rulle omrking sig. Sen hon började på agis sover hon MYCKET bättre, är galdare i allmänhet. Jag försökte hitta på saker om dagarna, ut och leka i parken, ÖF, träffa vänner osv, men jag blev så slut av det själv att hela tiden hålla hundratjugo!
    Ha ingen ångest! du är me all säkerhet en förträfflig mamma, det tvekar jag inte en sekund på! Men barn har olika "krav" på stimulans, och det är så lätt att känna sig otillräcklig när man känner att man inte kan tillgodose det behovet...
    Många kramar från en mamma som älskar sin dotter OCH DAGIS!

• Mori

Hjälp! Någon var vänlig nog att lägga in beksrivningen på tiramisufiliten på svenksa här i tråden. Jag skrev ut den och sparade den på en säker plats, typ. men nu måste nu¨ågon har brutit sig in och stulig beksrivningen för den är borta. Bara den tjuvarna tog...konstigt
    Någon som har lust att kasta in beksrivningen igen?

• Mori
    summer06 skrev 2008-01-30 15:35:58 följande:
    nytt inlägg i bloggen! www.endoftavrosor.blogspot.com Välkomna!men jag kan fortafrande inte få ordning på min besökräknare! det övergår mitt förstånd Nån som kan hjälpa mej?
    Undrade också över besöksräknare!
  • Mori
    Truffles skrev 2008-02-01 22:36:30 följande:
    Kan man inte ha lite bredare kanter på ett lapptäcke, som en "ram" liksom. För att fylla ut måtten lite grann?
    Jag tycker det är jättefint med en kant runt om! Det har jag tänkt ha på dotterns lapptäcke... Ska bara införskaffa tålamod nog föör att klippa lapparna. Har sytt vimplar idag, och fick nog för sju år framöver
  • Mori
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 21:27:45 följande:
    sommarsoppa? Vodka på blommig tallrik Ibland är jag för rolig
    Vodka på blommig tallrik *ASG* Det var f*n bland det roligaste jag hört på länge! Underbart, måste jag dra för svärfar ikväll!
  • Mori

Himmelbit: WOW så snyggt lappäcke! Kanonfint!!

Någon som har lust att länka till sidan om affischer igen, missade det och hittar inte tillbaka till den!

• Mori

Hag halkade in på den länken för någon månad sedan och suktade efter planschen med Majas alfabete på Sen hittade jag inte tillbaka och kunde inte komma ihåg namnet på sidan jag varit på!

• Mori

Oj! Nu har jag hundratals sidor att läsa igen ju!
    Jag har sytt och grejat dagarna i ända hela helgen Hinner inte lägga upp så mycket bilder här, blir mest i boggen..
    Här kommer ett lite smakprov innan jag börjar läsa ifatt.

• Mori
    LinaoMatilda skrev 2008-02-05 20:19:16 följande:
    Åå så söt!
    Daggdroppen skrev 2008-02-05 20:22:58 följande:
    Söt!!! Ser ju ut som en köpt då du har en lapp ditsydd. Ser proffsig ut med andra ord Vad är det för lapp?

Tack snälla ni! Lapparna är köpta från internet tror det var minanamnband.se Vågar inte säga vad det står på dem eftersom vi säljer dem jag och mamma

Styckade en påse i tyg från ikea för att få ett bra mönster

• Mori

Pärla1 och sylt: Tack

Minigrynet: I inkorgen får man göra vad man vill, inte hota dock
    Tyget är från stilochstoff. Påsen är tänkt tilldotterns klossar. Men den hamnade på gästoan med mina hårgrejer i.... Får väl göra en ny till dottern.. Jag är nybörjare på att su jag med, jag tutar och kör och så får det blir som det blir

LinaOMatilda: Dubbeltack!

• Mori

Alla ni som bloggar... Hur fasiken gör man för att lägga upp två bilder bredvid varandra i ett inlägg?

• Mori
    lillafruluva skrev 2008-02-05 21:09:14 följande:
    Det beror på vilken mall man använder ibland..
    Okej, tyckte jag provade alla
    Det ljuva livet skrev 2008-02-05 21:09:33 följande:
    Hej!Mori. Välj att inte ha någon layout när du ska ladda upp bilden. så kan du flytta den hur du vill och lägga två brevid varann.Jag har fått ett nytt skåp! Bild finns i bloggen.
    Ett skåp minsanna, nu blir jag lite förvånad
    Okej, visste inte att man kunde flytta dem sedan
    miniGrynet skrev 2008-02-05 21:10:43 följande:
    Någon härinne kanske har tips på vad man ska ha för tyg när man klär om sitsar på stolar och kökssoffa, behöver man ha något speciellt tyg eller går det bra med vanligt bomullstyg?
    Insämmer med Himmelbit. Tunna tyger har en ful förmåga att sladdra till sig och töja sig hur tajt man än syr Grovt tyg är väl värt pengarna när det handlar om möbler!
  • Mori
    miniGrynet skrev 2008-02-05 21:28:50 följande:
    Tack! Det hittar man i vanliga tygaffärer, heter det möbeltyg? (behöver jag tillägga att jag inte är så bra på textiler och det som hör till! )Gokväll!
    Ja det finns i nästan alla tygaffärer. Det måste inte vara just möbletyg Ett grovt "vanligt" tyg går också bra!
  • Mori

Himmelbit: Om du visste hur imponerad och vördnasfull jag blir när jag ser dikatoriska ordning bland syattiraljerna. *niger värdnadsfullt* Jag äälskar ordnin goch reda, systematiskt efter färg, bokstäver, vikt, fabrikat och allt det kan vara. Men bland mina hobbysaker råder konstans kaos, mest för att jag inte har någon stans att ha dem *ursäktar mig*

Det ljuva livet:
    Skrattar så jag gråter, helt korrekt beskrivning! Ska visa maken den imorgon!

Svar på tråden Vita hem del 6