Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

God morgon!
    Här blir det ett besök på Second handbutiken, ska kolla in om dom har några fina växarsängar. vilket är finast, sängar som har "hela" gavlar eller ribbor på fot-och huvudgavel (som en spjälsäng)?

Ikväll ska vi till några kompisar, vi ska beställa hem lite mat.
    Vi var på deras bröllop i augusti och då vann Marcus titlen "värsta kocken" och i pris skulle man bjuda brudparet på hämtmat en gång under hösten

• malins79
    Pfosan, välkommen hit, vilken skillnad på köket.
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-11-17 07:54:16 följande:
    God morgon Jag gillar de sängarna som har hela gavlar bäst. Låter som en trevlig kväll
    mimmi006 skrev 2007-11-17 07:54:38 följande:
    Vad kul! Hoppas att du hittar en. Jag tycker att ribbor och hela gavlar kan vara fint, men jag tycker att de ska vara enkla i utförandet. Inga kringelikrokar för mig...
    Jag gillar också de som är enkla, inga imperial(eller vad det heter)sängar för min del.
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-11-17 07:59:17 följande:
    Ok tack Min pappa har eget byggföretag, så jag litar på att han tar med det som behövs.
    Å vad bra. Synd att man inte ha en pappa som är snickare, målare och plattsättare
  • malins79

Om man har golv som är åt det varma håller färgmässigt ska man ha en kall eller varm färg på väggen?

• malins79
    Guido skrev 2007-11-17 08:26:33 följande:
    Hej vita hem tråden! Läste starttexten och kände så genast igen meig att jag var tvungen att skriva. Vårt hem är inte helt vitt men närainpå. Gillar äggskalsfärgen bäst. Har försökt tillföra lite färger men blev nästan fysiskt illamående efter några dagar så det fick åka bort! Har mycket gröna växter och en hel del olika träslag på möbler osv. Tror en del som ser mitt vita att jag är minimalistisk (vilket inte är alls är fel!)men jag mår helt enkelt inte bra av att komma hem till ett hus fullt med plock och färger - så enkelt är det! Ingen modenyck alltså.
    Välkommen, jag mår också bättre nu när våra gula och mörkblå väggar har försvunnit.
  • malins79
    mimmi006 skrev 2007-11-17 08:44:54 följande:
    Vilken färg?
    Alltså vit färg. Kan man ha råvitt som är kall eller ska man ha en färg med gult i?
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-11-17 08:48:55 följande:
    Ja det är fint! Men jag vill inte lägga plastmatta på ett plankgolv. Tror ni man kan måla? Blir det snyggt?
    Det låter som det blir snyggt. Jag har själv svart/vit golv i badrummet men då klinkers. Dom målar ganska ofta på trägolv i inredningsprogram.
  • malins79

Ewis, vad fint det blev. Det kan ta ett tag innan man vänjer sig, med tanke på att tapeten var ganska färgstark innan. Minns själv när jag målat över en gul tapet med vit färg.

• malins79
    Himmelbit skrev 2007-11-17 10:56:58 följande:
    Nu skulle ni se mig.... Halvligger i stolen (gömmer mig). Personer med tidningar typ Vakttornet vill komma in hos mig....Slänger in en bild på ytterligare en klar tomte:
    LinaoMatilda skrev 2007-11-17 10:59:11 följande:
    hehe stackare Jag fick besök av dem för ett tag sen, jag frågade på svenska om de hade något material på svenska eller om de pratade på svenska. Det gjorde de inte så de vände Jag pratar ju finska, men det "glömde" jag nämna.Jättefin tomte! Vilka underbara detaljer på mössan!

Eller som Marcus gjorde för ett antal år sedan. Vi var hemma hos mina föräldrar och jag se att dom ska ringa på. Säger till M att han ska öppna.

Dom räcker fram Vakttornet och vill börja prata.

Marcus ser bara ett stort V på tidningen och säger;

-I detta huset är alla moderater! och stänger dörren.

Han trodde dom kom från Vänsterpartiet, detta var innan valet -02 eller -98.

Mamma och pappa har inte haft fler besök från Jehovas

Svar på tråden Vita hem del 6