Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

jezzzica skrev 2007-11-12 19:31:38 följande:
    hade jag hittat en sån här säng tidigare så hade jag bytt tidigare! Elliot har alltid hatat sin spjälsäng, varit arg för han inte kunnat ta sig ur. Men när man trycker ihop den så långt man kan är den så söt! Passar perfekt för en liten bebbe
    LinaoMatilda skrev 2007-11-12 19:27:34 följande:
    Min son är 1½ år och har fått flytta till vanlig barnsäng. Han hoppade nämligen ur spjälsängen en natt. Han sover jättebra i sin nya säng. Han brukar komma till oss på morgonkvisten och så sover vi en stund till.
    Jag klättare ur min spjälsäng när jag var knappt ett år, sen fick jag en vanlig säng med stödbräda. Jag ska börja leta efter en sån här säng till Jacob, för då kan ha ha den i några år innan ha får en vanlig säng. Enda nackdelen är att man inte själv kan ligga i den om det skulle behövas
  • malins79

VSM, ni ska inte ha något avlastningsbord eller liknande under?
    Jag håller med att den sitter lite för högt, men hade det varit hemma hos oss hade maken vägrat att borra nya hål.

• malins79

En fråga, någon som vet om det finns fler som säljer pärlspont på mdfboard än Panelskivan (Brandéns) och Coop?

• malins79
    mimmi006 skrev 2007-11-12 20:32:20 följande:
    Jag vet inte vilken COOP har, men Huntonit har!
    Tack, dom var ju tom färdigmålade, precis i min mans smak

Dom ska jag kolla in, hoppas dom inte är allt för dyra.
  • malins79

NCS S 1005-Y,  är detta råvitt? Huntonit hade nämligen en panel målad i denna kulör.

• malins79

Men nu ser jag att huntonit panelskivor ska spikas fast på reglar. Då blir det genast mer jobb. Jag tycker det verkar så smidigt när man kan limma fast dem.

• malins79
    Toola skrev 2007-11-12 20:42:20 följande:
    God Kväll!Önskade mig ju en lykta fr coop till morsdag, den fick jag förståss!Sen har den stått i garaget och jag har tyckt att den hade för stora öppna glasrutor - inget spröjs eller så.Men sååå såg jag vad Versan hade gjort med sin lyckta, snabbt som ögat la jag in en best hos panduro och se så fin den blev.Tack för tipset Versan !Bild finns i galleriet
    Den blev jättefin!
  • malins79
    ana1979 skrev 2007-11-12 20:54:33 följande:
    Halloj!Kastar in en fråga... kanske någon som vet eller har samma problem...Ska göra en stor krans av granris i helgen och ha över rumsbordet. Söker stora ljushållare som rymmmer blockljus till den här kransen. Vill så gärna ha blockljus istället för vanliga ljus. Har sett att dom vanliga ljushållarna på panduro, men det är alltså inte dem jag är ute efter.VSM: Håller nog med dig, hade oxå sänkt hyllan lite gran. Har sett ditt sovrum på mininredning. Verkligen supersnyggt!!!
    Ingen aning, tyvärr.
  • malins79

God morgon, här snöar det lite med, vi har väl 5cm.

Vår stackars hund har skadat sin tass, sporren på ena tassen har nog fastnat nånstans och lossnat, så i söndags var Marcus med honom hos veterinären. Dom fick söva ner honom för att kunna skära bort den. Igår var han lite medtagen av nedsövningen men idag tycker man synd om honom för man ser hur ont han har. Han brukar bli jätteglad när det är snö ut men idag bara kissade han sen ville han in. Hoppas han blir lite bättre medan det är snö kvar så han kan leka lite.

Få se om jag hinner måla något på förmiddagen, det beror på vilken tid Jacob sover. Jag hoppas han orkar vara vaken tills Saga gått till dagis annars blir det ingen målning.

• malins79
    mimmamum skrev 2007-11-13 07:19:06 följande:
    Stackars hunden! Vår hund älskar också snön, hon blir som valp igen när den kommer!
    Ja, det är synd om Alfons, han brukar skutta runt i snön som en valp han med.
Svar på tråden Vita hem del 6