-
Åh, trist!Karamellfabriken skrev 2007-12-16 10:19:59 följande:Hej, hej!Idag har sonen feber och rungande hosta.Och vi som blivit lovade barnvakt för att hinna montera köksskåp.
-
Vilket härligt mys!!!Blev avis, här har varit gnällis och tröttis, 2 barn som fick för mycket intryck på dopet igår och sent blev det. Och maken är sjuk, sover fortfarande...Beatrize74 skrev 2007-12-16 10:01:01 följande:Kikar in på morgonkvisten. Maken sover fortfarande och det är honom väl unt. Vi har lite barnfri tid nu när barnen sover hos sin farmor och farfar och det känns lyxigt att kunna få sova så lång tid man vill på morgonen. Själv har jag varit uppe en bra stund. Läst senaste AiH i lugn och ro, druckit glöggte och lyssnat på julmusik. Sedan har jag suttit och tjuvsmakat på knäck och ischoklad som jag gjorde i går. Supergott...ska ge bort den mesta ischokladen till makens arbetskamrater, de som blir över delar jag och barnen på då maken inte tycker om. Och knäcken gjorde jag mjuk som kola så även småttingarna kan smaka. Det enda som "stör" i julmyset är att vi har kvar den stora otympliga mediamöblen och vitrinskåpet mitt på vardagsrumsgolvet. Vi försöker få dem sålda på Blocket och tack och lov var det några som har visat intresse för åtminstone vitrinskåpet nu den senaste dagen. Då får vi kanske plats med garnen i alla fall! Tror inte vi kan sikta in oss på att bli av med hela mediamöbeln före jul då det är så mycket mer pengar det handlar om för den som ska köpa. Synd! Vi har till och med gått ner ungefär hälften i pris för att "bli av med den". Skulle vara så skönt att få utrymmet igen. Nu är det dags att äta en sen "adventfrukost" med nybakat vörtbröd, julte och pepparkakor. (Ni är så goa som frågar om bilder från vardagsrummet...jag tänkte ta igårkväll, men då började maken fippla ut lite av mediautrustningen på vardagsrumsbordet så det är elektronik högt och lågt, men när han är klar senare idag blir det garanterat bilder) Ha en underbar tredje advent allihop!
-
Självklart! VälkommenJeaJea skrev 2007-12-16 10:43:12 följande:Hej på er!Ni som har gjort julgransmattor, har ni sytt för hand eller limmat eller vad? jag har just klippt sönder en fleecefilt och tänker att kanter och dekorationer ska vara av vanlig bomull och filt, vågar inte riktigt sy på maskin för då drar det sig säkert.Fru Puffen: vi har lekrum och sovrum i samma men håller på att göra iordning varsitt lekrum på ovanvåningen. Så får de flytta upp och sova där när de vill sen.Jag är fortfarande oinbjuden till dig, frågar en gång till om jag får kika in?
!
-
Karamellfabriken skrev 2007-12-16 11:25:50 följande:mimmi,Jo, vi är ju på väg. Men det går inte fort nog. Vill ha mitt mimmi-kök NU.Sen vet i sjutton om jag lyckas få ihop det så smakfullt som du iaf, men man kan ju drömma !Mina rara svärföräldrar tar emot sonen med hosta och allt. Nu ska här skruvas !
Vill också ha mimmi-kök
.
Vad bussiga svärföräldrar, skönt att de löste sig!! Lycka till med byggandet. Bilder sen?
Nu är det dags för middagssovning för mina små, går en promenad med dubbelvagnen. Sen bär det av till Furuviksparkens mysiga julmarknad som dessutom har karuseller, djur och TOMTEN!
Peak: Jättefint typsnitt, tyvärr vet jag inte vad det heter...
-
Mimmi o LinaoMatilda: Ja det är skönt tycker jag att ha lekrum på nedervåningen. Våra barn är ju så små så de går inte upp och sätter sig själva på övervåningen
(speciellt inte Viggo som är 3,5 mån...) Just nu sover de i vårt sovrum på övervåningen båda två, men sen ska vi inreda ett eget gemensamt sovrum (också det på övervåningen) till dem, tror att de sover bättre tillsammans när de är små. Sen får de varsitt eget rum när de blir större.
-
Åh såna vill jag också ha! Vet inte heller var de finns, men vill gärna veta!Feffie skrev 2007-12-16 12:09:53 följande:En fråga igen.. Vita "stolsdynor" med volang och breda knytband, någon som vet var man finner dem?Tack på förhand!
-
Hej!
MM: Åh håller tummarna!!! Stor kram.
Idag har granen kommit upp! Blev jättesugen att sätta upp allt pynt nu när Albin låg och sov men hejdade mig. Kom på att han kanske vill vara med och klä den.. Hur gör ni, klär ni själva eller låter ni barnen vara med?
-
BeepBeep: Jättefina köksbilder!
MiqMaiah: Fint med lila kransen på Madonnan! Och jag ser i din prebild att du införskaffat en liten nasse också! Här har den också köpts in, men är just nu inslagen i papper, redo att komma ut till lille Viggo på julafton!
Nu håller maken på att sätta upp ljusen i granen...
-
Här är en liten nattuggla... Är uppe sent varje kväll, har 1000 projekt på G, jätteskoj men vi sover nog inte tillräckligt. Vi målar, målar och målar.... Är rätt less, men resultatet blir ju jättefint (bilder sen...)
MiaMariah: Underbart fint med stolen!
Lasseliten: Är övertygad om att verandan blir som en dröm när den är klar!
-
Måste också berätta att maken fått fast jobb idag!!
Jätteskoj, nu känns allt så mycket tryggare och säkrare ekonomiskt, med hus, barn och allt! Han har kämpat jättelänge med olika lösa flygjobb sen han gick sin utbildning för 7 år sen och nu äntligen blev han fast anställd på ett ställe där han trivs kanon. Känns SÅÅ skönt!