Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen
    Gullfina skrev 2007-12-19 11:35:32 följande:
    Jag får nog göra det...

Jag med måste nog det, är så kääär i zinkhusen!!

Hej på er förresten!! Kikar in lite snabbt, måste röja lite i huset. Snart kommer lite vänner hit och fikar idag, mysigt. De har också småbarn så det blir väl en del lek kan jag tro!

• FruPuffen

Åh, sent igen! Hinner bara sitta här på nätterna nu för tiden... Vi är klara med pärlssponten i köket nu, puh. Varför gör man allt i sista minuten för??
    En liten snutt visar jag i bloggen:
    www.etthusivitt.blogspot.com
    Hoppas det är bra med er alla, hinner inte läsa ikapp...
    God natt!

• FruPuffen
    mimmamum skrev 2007-12-19 22:30:23 följande:
    Imorgon kväll är det 20 % rabatt i en inredningsbutik här i stan. Jag tänker lägga vantarna på vita lexington handdukar, kanske en qviltad pläd, hoppas på att de har några fina tyger som kan bli kuddar!
    Åh låter jättekul mimmamum! Ha en trevlig shopping!
  • FruPuffen
    juliah skrev 2007-12-19 22:23:17 följande:
    Syltan, jag är inne på samma spår som du i år, givetvis i en vit emaljhink då...Nu blev jag smittad av rosa ha begär, har köpt Himlas rosa vit rutiga kuddar med knyt!

En liten dum fråga: Hur får ni granen att stå still i hinken??? Jag har ju en vit emaljhink som jag har toapapper i, kanske tar den och härmas jag mè !

Nej NUU är det godnatt!!!!

• FruPuffen
    juliah skrev 2007-12-20 07:04:20 följande:
    Godmorgon,Jag har en petflaska och grus i min emaljhink.Jag bävar verkligen dagistiderna som kommer framöver. De vänner jag har med barn på dagis är ALLTID sjuka, det går bara runt runt runt, och det är få dagar som hela familjen är friska. Verkar urjobbigt!Krya på er bea!
    God morgon!
    Så genialiskt ang julgranen!! Ja trist med alla sjukdomar och sånt... Själv har jag ingen lust alls att börja jobba och komma in i dagissvängen, tycker det är alldeles för skönt att vara hemma . Vill inte jobba som lärare iallafall om jag inte måste. Du då Julia, är du inne på samma linje eller planerar du att gå tillbaka till läraryrket efter föräldraledigheten?
  • FruPuffen
    Lynn84 skrev 2007-12-20 08:36:23 följande:
    oj oj oj...här har vi at göra! 'pust o suck'Hemmet har liksom hunnit rasa samman *igen* Det är hopplöst i veckorna när man jobbar och kommer hem trött. Har mist lite julkänsla på köpet måste jag säga.Imorgon går jag hem tidigare från jobbet och slänger ihop en Janssons. Berättade ju igår om Julmyset hemma hos svågern och svägerskan med barn...Då blir det skattjakt för barnen med en fin påse med Gotti gotti i och någon liten julig sak att pyssla med. På lördag blir det stan och julklappashandling...då vi INTE är klara...*phuu*Hem...städa...ha julklappsstuga...dricka glögg och mysa.På söndag blir det att klä granen och uppersittar kväll med Bingo Lotto *fniss*jag tycker det är lite mysigt faktiskt...Sen på julafton....*skrattar* då ska jag tända "brasan" i vår plasma tv!!!Duka fram julfrukost med den nya duken från Leksands Väveri och de nya rutiga servetterna från Nyblom o Kollén. Julklappsöppning under granen och mys vid tv. Sen bär det av till svärisarna vid 12.30.......Hoppas på en relativt lugn helg endå, trotts allt som ska göras!
    Det där låter ungefär som hos oss... Idag är det julklappsjakt på stan och sen bakning i kväll och lite pyntande och iordningsställande i köket eftersom vi nyss målat där. I morgon måste vi storstäda huset som är så smutsigt efter all målning och dyl. Känner att det behöver vara städat eftersom vi får besök av makens bror med familj och föräldrarna. De ska bo här allihop över juldagarna... På lördag kommer mina släktingar hit och fikar och byter julklappar! PÅ söndag är det julbord...Inte alls stressad ...
Svar på tråden Vita hem del 6