Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2007-11-27 19:03:43 följande:
    Åhh! Säger du det? Ja, men är det inte så att vitt är allra bäst ändå!?
    Jepp, det säger jag! Det vita var ju en fördel Flört men jag älskar modellen på just denna med knytbanden.. Sånt är jag svag för!
    mimmamum skrev 2007-11-27 19:05:18 följande:
    juliah, ska du binda en så stor krans att den kan luta PÅ huset? *fniss* Ok jag såg din rättelse! Jag brukar ta några kvistar med yvig björk, binda samman dem till en krans och surra tråd runt så att den blir slät, hoppas du förstår!Jag har också fått en varning för indirekt reklam, som jag förstår det får man inte göra reklam för bloggen i sidfoten heller... Den finaste klockan jag vet är denna: www.cosas.se/shop/art.asp&catid=174&fu...= den SKA jag ha i köket när vi flyttar till hus!! Den mindre var det ju väldigt bra pris på!
    Jo, man får länka till sin blogg i sidfoten eller för övrigt under förutsättning att man inte har något i sin blogg som man säljer. I mitt fall hade jag länk till min pysselblogg där jag säljer saker så efter att jag tagit bort de länkarna så är det fritt fram att länka till min vanliga blogg.
  • MiaMariah
    LCroft skrev 2007-11-27 19:12:55 följande:
    Fina bilder! Jobbigt att föda barn som inte vill ut Min syster har de försökt sätta igång hela dagen men icke, envisa unge som inte vill ut och hälsa på sin moster!  Pratade med henne för en stund sedan och hon tyckte att jag kan komma och föda, det har liksom gått lite fortare för mig *fniss*
    Jag tyckte det var så sött det Ross sa till Rachel i Vänner när hon skulle föda deras bebis - att hon hade gjort det så skönt för henne inne i hennes mage att hon inte ville komma ut..
  • MiaMariah

Maken har fått igång min dator med ett nytt grafikkort men såg att min skärm också pajat - varför händer allt samtidigt?? Så nu måste vi köpa ny skärm och självklart har garantin på den gamla gått ut.. Skrikandes

• MiaMariah
    caffe latte skrev 2007-11-27 19:15:54 följande:
    Åh, så glad jag är. Jag har just klickat hem dessa:www.systerlycklig.se/ShowProduct.aspx .aspx?prodid=2021&cat=282Nu skulle jag bara vilja ha ett större hus också (för värmeljus). Om ni ser ett sådant någonstans kan ni väl hojta till.
    Det är jättesött! Älskar W & Co.. Ska iväg till en dansk butik i nästa vecka tror jag och då ska jag förhoppningsvis få tag i lite W & Co.. *myser*
  • MiaMariah
    Karamellfabriken skrev 2007-11-27 19:16:52 följande:
    Nämen hoppsan då!Nu är det fritt fram för alla som vill hälsa på hos mig.
    tack! ska ta mig en titt..
    Gullfina skrev 2007-11-27 19:17:37 följande:
    Åh, fy vad eländigt.
    ja, det är ju inte kul direkt..
    LCroft skrev 2007-11-27 19:19:20 följande:
    Det var gulligt sagt
    ja, visst var det!
    lillafruluva skrev 2007-11-27 19:33:15 följande:
    Ja, i armarna(mest över armbågarna) har jag haft ont i flera år och i år har det gått ut i händer och fingrar. Får se om jag får bukt med det nu!
    usch, fy! hoppas att du ska få hjälp med det nu..
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-11-27 19:47:55 följande:
    Nja det är fusk alltihop. Pepparkaorna var färdigköpta! Men dekorationen gjorde jag med hjälp av en medicinspruta jag tog på jobbet.
    min körlärare sa till mig en gång när jag valde en klurig parkeringsplats före en lättare att man ska inte göra det svårt för sig. och den meningen har jag snott och den gäller i alla lägen Skrattande
    malins79 skrev 2007-11-27 19:54:13 följande:
    Som ni skriver. Idag har jag inte hunnit sitta här framför datorn.När Jacob sov på förmiddagen sydde jag julgardiner till köket, dem ska upp i morgon, för då börja jag pynta. Sen i eftermiddag har jag fotat barnen för julkort, inte lätt. Sen har Saga bråkat med mig, vet inte varför hon var så arg på mig.Jag har idag blivit stolt ägare till en fin vit julänglapålle- Tack mimmamum!Jag har iallafall hunnit se fina bilder från NK i GBG som MiaMaria tagit, en ny fin vit kudde i Kajsas soffa
    jättefint kort verkligen!
    tack för berömmet för korten, hade i ärlighetens namn hoppats på att fler skulle se dem..
    malins79 skrev 2007-11-27 19:57:16 följande:
    Detta blir årets julkort, jag orkar inte försöka en gång till, så jag har redan beställt. Det var lättare att få Jacob att bli bra på korten än Saga. 
    malins79 skrev 2007-11-27 19:57:16 följande:
    Detta blir årets julkort, jag orkar inte försöka en gång till, så jag har redan beställt. Det var lättare att få Jacob att bli bra på korten än Saga. 
  • MiaMariah
    Lynn84 skrev 2007-11-27 20:31:52 följande:
    Hej flickor!Det har varit en grymt jobbig helg.Fredagseftermiddagen började med att min sambo blev sjuk med feber. På natten hör jag ett stort brak och tror automatiskt att det är Colin som ramlat. Men nej, han låg brevid mig. Hittade dock A - sambon, avsvimmad på toaletten. Han hade fått världens magsjuka och tuppat av när han skulle resa sig. Jag fattade först igenting. Hjälpte honom knappt. När jag la mig igen kom jag på vad som hänt och blev helt förskräckt.(Om det vore jag, hade han då hjälptmig bättre än jag hjälpte honom?)I söndags blev lille Colin sjuk i magsjuka. Han har spytt sen dess fram till idag vid 13 tiden. Varit helt förtvivlad och försökt hindra kräkset från att komma upp genom att dricka vatten. Vad han än har fått i sig så har han inte fått behålla det. Efter ett besök på VC idag så har han mått mkt bättre. Ätit och lekt som vanligt.*Tack gud för att han äntligen är frisk!*Sjukdomarna har resulterat i en gorvrengörning av toaletten idag. Skrubbat ALLT med både grumme och klorin. Nu är det riktigt julstädat! Eller adventsstädat iaf! :0)
    men fy vad otäckt med maken!! hur gick det för honom sen?
  • MiaMariah
    Lynn84 skrev 2007-11-27 20:37:01 följande:
    Jag har redan adventstädat....och då menar jag inte bara städat hemmet utan städat fram advent. Har inte satt upp stjärnorna i fönstren än men jag har satt upp gardinerna, pyntat ljuskronan med gamla pepparkaksformar och, det bästa, pyntat ena fönstret med pepparkaksformar från när jag var liten. Blev jätte fint och väcker många minnen när man ser dem.Beställde även de fina papperhjärtana i vitt på vitt snöre från Cosas. Virade lite hafsigt runt gardinstången i V-rummet och lät även en slinga hänga fint ner över vårat vitrin. Tyvärr kan jag inte visa några kort. Har ingen kamera längre.Är jag helt tokig som redan pysslat så mkt?Hur mkt har ni pysslat???
    jag har julpyntat klart Skrattande men julgranen är den som är kvar..
Svar på tråden Vita hem del 6