Vita hem del 6
Fru Puffen: Vår råspont sitter dirkt på väggen, både den i tvättstugan och den i köket.
Fru Puffen: Vår råspont sitter dirkt på väggen, både den i tvättstugan och den i köket.
Sylt: Va 17 ska du också på mässan i morgon?! Det ska ju jag och Hjorthan också!
Sylt: Jag kan ha en röd ros i handen.
Sylt: Jag ska hålla utkik! Ser du två dreglande sura typer så är det Hjorthan och jag. Vi går ju på diet!
Sylt: Tur att ni inte gav er ut i lördags. Fy vad det blåste!
Hittade du några favoriter?
Sylt: Lotta och jag är ju mogna och miljömedvetna kvinnor som åker tåg och promenerar så vi var där på lördagen och knödde bland allt folk. På söndagsmorgonen var det nästan folktomt så då gick det på en halvtimme att shoppa loss.
Kan säga att vi gick lääänge och nöp i sakerna hos Rice, Lisbeth Dahl, TrendKompagniet och Madam Stoltz. Dessutom tror jag att jag spräckt min shoppingbudget, har inte vågat räkna än.
Juliah: Gah, var börjar man liksom? Snabb sammanfattning:
Lisbeth Dahl: Ljusa pasteller, lite bling-bling och hjärtan. I år kan man baka med kärlek om man säger så!
Rice: Härliga färger, rena vitaminpillren. Uppiggande för den som tycker disk och städning är trist och som vill göra en god gärning samtidigt som man förvarar pappersinsamlingen snyggt.
Madam Stoltz: Här zinkade vi oss länge och drömde oss bort till odlingssäsongen!
TrendKompagniet: Lyste verkligen upp tillvaron på alla sätt och vis. Vitt med inslag av gult och ljuslila fast jag föredrar vitt och grått.
Haha, fick du nåt att fundera på!
Juliah: Runt vecka 5 eller 6 börjar det och sen fortsätter det mer eller mindre hela våren. Vet inte när Rice kommer in, vet bara att jag längtar!
MariaV: Jo, jag är nöjd. Det blir lite färggladare, hoppas att jag inte chockar ihjäl typ halva kundkretsen! Men vår och sommar kräver lite mer färg och när det bara gäller utbytbara smådetaljer må det nog vara hänt.
Mimmi: Nästa vecka torsdag till söndag.