• nublu

Vita hem del 6

Sylt: Fy vilket mossigt dagis!!! Gah! Förstår om ni vill byta faktiskt. Jag blir bara så trött när jag hör sådant "kill- och tjejgrejer". Har själv haft den diskussionen måååååånga gånger här hemma med pojkarna. Det heter inte killsaker och tjejsaker - det heter LEKsaker.

Visst är det mycket bilar här hemma (pappa kör folkrace, morfar kör traktor osv) men vi pysslar och grejar också och just nu har Gustav en period när nallen Ambjörn ska kläs på och kläs av, sövas för natten osv så det är inte så enkelspårigt.

Och måste få skryta lite helt OT, Gustav blev så fin i sin bondgårdströja från PoP som jag traderade hem förra veckan.

Åter till inredning, nu ska jag packa upp mina nya tallrikar, paketet från Nordhjem kom idag. *lycka*

• nublu

Alfas: Är rädd för att det är en dålig idé, det blir svårstädat. Använder du golvfärg eller vad är det du målar med?

• nublu

Jag gjorde Arlas lussemuffins - helt klart godkända och lättgjorda.Åh, vad jag är seeeeeg idag!

• nublu

lasse: Kör i mikron annars - googla efter recept.

• nublu

Juliah: Grattis till sovmorgonen!

LCroft: Jag vaknade vid halv två och var uppe tre kvart, satt och zappade bland Ektorpssofforna på Ikeas sida.

Har äntligen fått maken att inse att våra soffor ska väck, typ efter barnkalaset men innan Gustavs födelsedag. Så förhoppningsvis blir det Ikea på torsdag kväll och soffmontering på lördag förmiddag och däremellan ska granen huggas och de andra sofforna bäras ut och golvet skuras...

Godmorgon allihop!

• nublu

Juliah: Tackar! Jag hoppas verkligen att maken inte bangar nu, då blir jag inte glad! Men jag tror att hans jobbarkompisar gav våra soffor den stora nådastöten igår när de förklarade att visst, det går att tvätta den men solblekta och fläckiga kommer de ändå att förbli. Synd, för de är hemskt sköna för övrigt. Men ack så skabbiga!

Lasse: Säger som de andra, tror att det blir fint med trä till putsen.

• nublu

Hmmm, tror att jag ska lämna av några meter tyg hos min yngsta svägerska till nästa jul och be henne sy kuddar och brodera " Häid Jõule" på. Om vi nu ska bli så etniska här i tråden! Jag kan ju inte sy och brodera för 5 öre själv men det är fantastiskt snyggt!

Eller ska jag vara så fräck att jag ber henne brodera "Häid Jõule ja Head Uut Aastat"?

• nublu

Lynn: Estniska. Syns nästan att det är släkt med finskan om man tittar nooooga på LCrofts suddiga, gula och ack så snygga broderade kudde.

• nublu

Gomorron Ruffa! Kul att se dig här! Och sofforna...Du tror inte att de slätar till sig efter lite användning?

Svar på tråden Vita hem del 6