Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

LCroft skrev 2007-11-06 18:24:17 följande:
    Säger det här med, jättefin!
    Tack Nilla !! Dina kommentarer är guld värda ..

*lönar sig att fiska*
  • Det ljuva livet

Mimmi: Hoppas att du har mer än mig. Mitt räckte bara till en liten krans. Önskar att den hade blivit lite större. Ska beställa granris från min mamma som kommer för att passa barnen i helgen.

• Det ljuva livet

Det gav helt klart mersmak det där med att göra kransar. Jag ska göra måååånga fler .

Här är mitt senaste inköp till hemmet: Tandborstsmugg och ljuslykta från Cult. Värför finns det förresten inga snygga tanborstar att köpa? *Tänk vad fint det hade varit med vita gammeldags med litet medaljonhalsband*

• Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-06 18:51:30 följande:
    VSM_- www.miljogarden.com/af_sverige.htmHugo har slagit sönder en av våra underbara sänglampor... påminner om lyktorna, men det var små stjärnor på frostat glas. Billiga från ikea, men jag älskade dem...  Enda positiva i det är att jag måste köpa nya nu, finnas så många fin att välja på!
    Tack Mimmi ! Tråkigt när barnen gör sönder saker, har du letat på blocket och tradera efter den?

*frågar nu med*
    Precis när jag bestämt mig för en lång hylla på den tomma väggen i vardagsrummet/matsalen så hittade jag det här på blocket, tror mig kunna se att de kan bli fint vitt men behöver extra ögon som kan se genom all furu..
    http://www.blocket.se/vi/14085307.htm?ca=15_s
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-06 19:15:34 följande:
    VSM- nej, det har jag inte... det kan vara värt att kolla! Men den finns inte kvar i sortimentet, så jag vet inte vad jag ska leta på.Nytt inlägg, bild på taket i hallen och ett halvfärdigt badrum! Mest spännande för husbyggare kanske? mimmi-magnolia.blogspot.com/
    Lägg upp en bild här och fråga om nån vet vad den heter? Sen kan du söka på den.

Lynn: Sånna ska jag ha! 5 likadanan med namnen i skarp kalligrafi på .

Tack Sunna och MM .

*Lönar sig att fiska efter komplimanger*

Tystnaden angående skåpet tolkar jag som ett nej ..
  • Det ljuva livet
    pressan skrev 2007-11-06 19:45:39 följande:
    Tack alla snälla som gillade min knoppbräda..VSM: Super snygg krans.. vill oxå ha en lavendelkrans. Vågar jag säga att jag e lite tveksam till skåpet.. lite mycke på nått vis.. om du hajar.
    Det är bara bra att du säger vad du tycker .

Antagligen är jag lite tveksam själv eftersom jag frågar efter er åsikt så många gånger..
  • Det ljuva livet
    Ewis skrev 2007-11-06 19:55:20 följande:
    VSM:Jag skrev i den förra tråden till dig att skåpet säkert blir fint vitt men efter att jag nu håller på och målar skåp hemma så skulle jag INTE ge mig på det skåpet du visar.Ang. tips på ljuslyktor på dinna små hyllor har jag oxå svarat.Ett tipps på lyktor som jag gillar är vita som ser ut som kronor, vet att jag sett någon i gammla tråden som hade sånna, ev. hon som visade den fina vita hatthyllan, minns inte vem det var.
    Ewis: Tack för svaren   Det var Sylt som visade hyllan. Jobbet med att måla skåpet och att jag inte är riktigt säker på det avskräcker mig. Tycker till och med att det är för jobbigt att måla tre konsoller och ett hyllplan som ligger och väntar i källaren

Mimmi: Skönt att jag har er som ser till att jag inte gör några fatala inredningsmissar .

Korall: Tack! den är gjord av lanvenderkvistar. Du kan säkert få en krans, jag tyckte att det var så roligt att göra att jag kommer ha kransar högt och lågt
Svar på tråden Vita hem del 6