Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 6

Mimmi: COOL radio!!!
    Peak: Håller med om Elsas hem!! Helt underbart sortiment... Ungefär de prylarna skulle jag vilja sälja i min gårdsbutik som jag drömmer om, hihi. Greengate, maileg, walter og co....

• FruPuffen
    Längtar efter bäbis skrev 2007-12-29 15:57:02 följande:
    Hej!Slänger in en fråga..Är det någon som klätt om sin strykbräda? Kan man använda vilket bomullstyg som helst? Eller måste det vara nåt särskilt till det??Någon som vet? Hittat underbart tyg från GreenGate som skulle passa perfekt... Men... lite trist om det blir förstört av strykjärnet...Kram Sandra.
    Alla tyg som tål att strykas håller väl? Jag har klätt om min strykbräda med det blommigt romatiska från IKEA, blev jättebra!
  • FruPuffen
    Kajsa M skrev 2007-12-29 15:45:43 följande:
    Hemma igen efter auktionen. Det var en sån där som säljer onkurslager. Bara exklusiva (tråkiga) nya möbler. Inte alls vad jag var intresserad av. Så vi åkte hem igen...Får väl fortsätta leta på blocket.
    Så trist... Hoppas Blocket ger bättre utdelning.
  • FruPuffen

Hej! Kikar in snabbt, har bara swischat förbi spridda inlägg. Såg ett jättefint skåp som jag blev avis på som Kajsa ville köpa och måla vitt och en underbart vacker trappa hos Julia. Sen hann jag också se Mimmis vackra ljusstake. Nu måste jag swischa vidare med att städa lite och göra mat inför nyårsbjudningen i morgon! KRAAAM.

Forfarande inget besked om Oliver-sängen....

• FruPuffen
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 20:40:39 följande:
    Läser snabbt ikapp *skummar mer*Juliah: Hallen är underbar!! Fantastiskt fint!Lasse: Jag kan tänka mig att krypa fram ur smegen nu och då och ligga på er soffa och bara njuta.Kajsa: Vi har gemensam ekonomi med varsitt "göra vad vi vill konto". På det hamnar 2500:- var och de pengarna är bara våra egna ( med undantag om vi har det krasst en månad så klart) Jag köper mest inredning för de pengarna, och kläder och smink nån gång ibland. Maken äter ute och köper elprylar. Stora "livnödvändiga" (som maken ser det) inköp handlar vi från vårt gemensamma konto.Har precis färgat håret och klipp lugg på mig själv , håller på med en helrenovering inför morgondagen. Vi ska ha fest hemma, 10 barn och 6 vuxna! Det blir nog så livat att jag inser att det inte är så stor idé att piffa hemmet massor. Så jag piffar mig själv.Jag jobbar mellan 7 och 15 imorgon. Så städningen lämnar jag till familjen.
    Vad underbart att ha egna pengar! Vi har helt gemensam ekonomi vilket gör att jag tycker att det är lite jobbigt ibland om jag vill handla "onödiga" saker som fina inredningssaker som inte används till något... (som zinkhus t.e.x ) Inte för att han säger så mycket men ibland frågar han "vad kostade den där då?" och han säger nästan alltid "oj". Ska nog förslå erat system!
  • FruPuffen
    mimmamum skrev 2007-12-31 10:44:25 följande:
    Vi ska budgetrenovera vårt pyttebadrum. Det är idag aprikosa våtrumstapeter och ett hemskt badrumsskåp. Jag ska rolla allt vitt! Någon som målat med våtrumsfärg?Nu behöver jag tips på fint badrumsskåp från IKEA, helst med spegel då vi inte har plats för det någon annanstans! www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/rooms/b...

God morgon!
    Vi ska också rolla aprikost badrum vitt ! Vill också ha tips...

Vad söt du är mimma! Så kul att se hur alla ser ut!

• FruPuffen
    Karamellfabriken skrev 2008-01-02 07:14:33 följande:
    Hej på er alla!Idag kommer min pappa och hjälper oss att såga bänkskivorna till köket. Nu börjar det likna ett kök iaf även om det inte går att använda ännu.Och så ska jag iväg och beställa kakel. Ett högblankt, vitt från Höganäs blir det. Vad händer hos er idag?

Åh så kul!!! Ser fram emot bilder... Vi ska en sväng till IKEA idag. Ska köpa fina FÖRVARINGSBOXAR till sonens lekrum. Vi fick också en del krafsleksaker i julklapp som behöver döljas .
    Håller med Jeajea; nästa år ska jag bara önska kläder till barnen av makens släkt..(min släkt har koll ). Fick en GRÄSLIG pirats of the caribean-bilbana i miljoners delar med en stor DÖDSKALLE som bilarna ska köra igenom. Den skrattar ett spöklikt ljud varje gång så Albin är jätterädd för den. Inte så lämplig för en 2,5 åring tycker jag...

Nu ska jag ut en sväng innan ikea, sonen fick skidor i julklapp av mormor och morfar! Och äntligen har det kommit lite snö!!

• FruPuffen
    LCroft skrev 2008-01-02 10:03:11 följande:
    Kommer ni ihåg att jag för evigheter sedan bad er hålla tummarna för mig? Och igår skrev jag om att vara hemma och njuta med Ida så länge som möjligt! Sökte jobb för rätt så länge sedan redan på en av mina favorit butiker, inrednings/leksaksbutik, säljer bl.a Maileg, HD, Stoltz osv... Ordentliga rediga träleksaker och underbara inredningssaker. Hon skulle höra av sig i mitten av december men hade inte hört nåt och trodde att jag inte fick jobbet, idag ringde hon! Hon har haft så mycket att göra att hon inte hunnit ringa tidigare, men jag fick jobbet! Och får välja lite själv hur jag vill jobba, kommer att bli en 4-5 dagar i veckan, mindre om jag vill och mer om jag vill. Plus 2 gånger i året så blir det mässa i Helsingfors var jag ska vara med henne. Blandade känslor just nu Överlycklig, skräckslagen, vemodig, stor klump i halsen. Ska söka dagvårdsplats åt Ida idag och det är väl det som gör mig alldeles gråtfärdig, min lilla bebis ska inte vara hemma med mamma mer, samtidigt som jag vet att hon kommer att tycka det är jättekul att få vara med andra barn på dagarna. Och eftersom mannen jobbar skift så blir det ju inte varje dag hon behöver vara heller. Pust! Ska försöka smälta det här nu
    GRATTIS!!!! Vad KUL!!
  • FruPuffen

God morgon! Åh jag är först idag fast det inte är så tidigt... Är alla i vikttråden numera ?

mimmi006 skrev 2008-01-03 23:58:24 följande:
    Nån som behöver skåp i Borås? www.tradera.com/auction/auction.aspx... (inte min auktion)
    Åh vad fint!! Såna skåp finns aldrig här i Gävle...
    lasseliten skrev 2008-01-04 00:13:26 följande:
    Oj, så snabbt tiden går när man har roligt! Dags för sängen. Imorgon ska vi på 4-års kalas. jag har gjort snickerskakor att ta med...har faktiskt inte smakat på dem...Så svårt att låta bli, kommer bli ännu svårare imorgon med en massa godsaker framför ögonen...får nog somna med nått fiffigt mantra svepandes genom huvudet...jag gillar inte socker, jag gillar inte socker..Natti!
    Lycka till med kalaset, och sockret!!
Svar på tråden Vita hem del 6