• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Snowgirl

Himmelbit
    Måste fråga dig vart du har inhandlat de randiga tyg"påsarna" som du har leksaker i? Vet att jag såg dem i en butik nu i veckan, men kan inte alls komma på vart det var!

• Himmelbit

Godmorgon!

Ja det var Himmelbit som lockade till affisch-inköp men visst var det bra priser!!
    De är jättefina irl också kan jag meddela! *lockar till ännu mer inköp*

LinaoMatilda skrev 2008-02-02 08:31:00 följande:
    Truffles: Tack för idén om kant runt lapptäcket. Toppen idé, ska pröva den när jag sytt ihop lapparna.
    Jag har en ganska bred kant runt mitt lapptäcke. Kan se om jag hittar en bild om du vill (du får hojta om du vill se).
    Snowgirl skrev 2008-02-02 08:39:43 följande:
    HimmelbitMåste fråga dig vart du har inhandlat de randiga tyg"påsarna" som du har leksaker i? Vet att jag såg dem i en butik nu i veckan, men kan inte alls komma på vart det var!
    I affären med konstant rea - Hemtex
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-02-02 08:51:53 följande:
    Godmorgon!Ja det var Himmelbit som lockade till affisch-inköp men visst var det bra priser!! De är jättefina irl också kan jag meddela! *lockar till ännu mer inköp* I affären med konstant rea - Hemtex
    Hojtar! Vill gärna se.
  • Sylt
    juliah skrev 2008-02-02 06:34:26 följande:
    Dra på trissor, jag blev insläppt på fl!Godmorgon!Tack för affischtipset,där fanns väldigt mycket fint.Jea, jag tycker synd om dig, hoppas du får en bra dag. Fin ny pres bild du har.Syltan, vilka fördomar! Snart kommer jag ner till Skåne och skrämmer upp dig med blommiga tallrikar,en kniv i bältet samtidigt som jag väser som Stinky. Vad står på schemat idag?Jag ska snart börja göra i ordning en våffelsmet *nybörjare* och dagen går väl i matens tecken eftersom det är lördag. Är osannolikt trött efter många struliga nätter och sjukt tidiga mornar *gäsp*

Hjälp Förvånad

Lider tyvärr precis som du av sömnbrist *gäsp* Skulle behöva den där måla-skafferiet-hejarklacken nu....

mimmi006 skrev 2008-02-02 07:21:28 följande:
    Godmorgon!Jag hittade också en hel del fina affischer, det blir nog ett gäng sen...I helgen ska vi slipa golv och fira årsdag, så barnen ska vara hos farmor och farfar. Jag hoppas att få mycket gjort här hemma, jag ligger tusen år efter, känns det som!
    Sätt igång, det finns ingen tid till Fl idag *kommer fr rätt pajas*
  • Himmelbit

Pläd.jpg

En stor och en klickbar bild. FL beskar den översta och visade inte kanten - därav storleken. Det är alltså tyget på baksidan som jag vänt upp och gjort en liten ram med. Jag har fäst allt med en trestegs sicksack.

• miniGrynet

Åh vilet fint lapptäcke!!
    Vill också ha ett sånt, men jag är urkass på att sy så jag får nog köpa ett i så fall.

Jättefina färger, Himmelbit!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥