• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Ninizen
    mimmi006 skrev 2008-02-02 18:09:20 följande:
    jag hittar bara fina skåp i Skåne med omnejd... vill ha ett drängaskåp! MiaM- Kenwood? Men det finns säkert billigare...
    Haha, ja DET har jag lyckats hitta här.

Men fina skrivbord och vitrinskåp är snudd på omöjligt.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Truffles
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 08:31:00 följande:
    Truffles: Tack för idén om kant runt lapptäcket. Toppen idé, ska pröva den när jag sytt ihop lapparna.
    Det var så lite så.
    Himmelbit skrev 2008-02-02 09:06:14 följande:
    En stor och en klickbar bild. FL beskar den översta och visade inte kanten - därav storleken. Det är alltså tyget på baksidan som jag vänt upp och gjort en liten ram med. Jag har fäst allt med en trestegs sicksack.
    Jättefint. Underbara färger tillsammans.
    miniGrynet skrev 2008-02-02 16:41:31 följande:
    Bara ingen snor det, då blir jag riktigt ledsen! Försöker nu leta runt efter någon/något som kan frakta det till mig till en rimlig penning... Ska kolla med min bror som kör budbilar ibland runtom i Sverige också. Han och resten av familjen kommer tycka att jag är galen!
    Inte är du galen. Det ser ju "alla" vilken potential det finns i det skåpet.
    lillafruluva skrev 2008-02-02 16:59:31 följande:
    Funderar, pärlspont eller v-spont på en bröstpanel i kök???
    Pärlspont, säger jag spontant...
  • miniGrynet
    mimmi006 skrev 2008-02-02 17:49:33 följande:
    v-spont går det ine en skåra på... om du tänker som ett litet v in... brukar sitta i bastu bland annat.
    Aha, då vet jag vad det är.

Då gillar jag pärlsponten mera.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Himmelbit
    Ninizen skrev 2008-02-02 12:09:47 följande:
    Goddagens!Är bara inne en snabb sväng idag. Har 1000 grejer att göra. Minst...Nu sover sonen middag så jag passade på att smyga in här. Egentligen borde jag fila på mitt CV för ett jobb jag ska söka som Butikschef i en inspirationsbutik för HSB:s medlemmar. Hur låter det?Himmelbit: Hur är det bara möjligt att sy ett så fint lapptäcke?? Det är helt sjuuuukt snyggt (som Grynet skulle sagt) Jag är så himla impad så det är inte klokt. Vilken tur din familj har som har en sådan händig mamma.
    Mori skrev 2008-02-02 13:01:24 följande:
    Himmelbit: WOW så snyggt lappäcke! Kanonfint!!Någon som har lust att länka till sidan om affischer igen, missade det och hittar inte tillbaka till den!
    Kajsa M skrev 2008-02-02 13:02:28 följande:
    HimmelbitImponerad av lapptäcket! Du är bra på att välja färger. Allt verka stämma i ditt hem. Måste få komma hem till dig och uppleva det live.
    MiaMariah skrev 2008-02-02 15:48:19 följande:
    LinaoMatilda - tack söta du för erbjudandet men jag avvaktar nog lite..Himmelbit - åå, riktigt impad blir jag! vad fint!smultron och glass - hihi, vad gullig kisse du har!
    Tack! Vad gulliga ni är!! GeneradKyss Vad glad jag blir!! Skrattande

Kajsa - Självklart, du är varmt välkommen!!
  • Himmelbit
    miniGrynet skrev 2008-02-02 16:41:31 följande:
    Bara ingen snor det, då blir jag riktigt ledsen! Försöker nu leta runt efter någon/något som kan frakta det till mig till en rimlig penning... Ska kolla med min bror som kör budbilar ibland runtom i Sverige också. Han och resten av familjen kommer tycka att jag är galen!
    Åhhh vilket underbart skåp!!! Det kommer att bli sååå snyggt!! *avundssjuk*
  • Himmelbit
    LCroft skrev 2008-02-02 19:22:39 följande:
    Glömde allt annat när jag såg Himmelbits helt underbara lapptäcke! Jag är !!!!
    Gulliga du!!
  • LCroft
    Himmelbit skrev 2008-02-02 19:24:44 följande:
    Gulliga du!!
    Det skulle du inte säga om du visste hur hjärnan går på högvarv för att komma på nåt bra så jag skulle kunna övertala dig om att sy ett till mig med  *kollar kontot* Oskyldig
  • lillafruluva
    LCroft skrev 2008-02-02 19:22:39 följande:
    Glömde allt annat när jag såg Himmelbits helt underbara lapptäcke! Jag är !!!!
    Ja, det var redigt vackert!! Önskar jag var mer intresserad och aktiv på syslöjden i  skolan!