• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Smultron och glass

Jea: Och jag som tyckte att jag hade en dålig dag, vad är väl lite feber och huvudvärk i jämförelse? Hoppas en fågel skiter puckot rakt i huvudet! Hoppas morgondagen blir bättre!

• Smultron och glass

Är det någon som köper garn från Stoff och stil? Vilket garn är det då ni köper? Jag tycker det är så svårt att se på bilderna.

• lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-06 15:41:13 följande:
    Nu får ni säkert skyhöga förväntningar, ha inte det! Bara jag som gått och längtat efter en snygg billig vaxduk i rosa med vita prickar Ja lillafruluva, livvstil.Jea, hoppas du får det lite lugnare framöver, kram!
    Ja, jag vill också beställa vaxduk, vilka läckra färger!!

Nu måste jag anmäla mig till en sykyrs också...
  • Smultron och glass

Jag måste få berätta en lite rolig sak (skadeglädjen är den sanna glädjen ).

Vi hade en person på mitt jobb som var en riktig liten sliskig ål. Så fort man bad honom att göra något slingrade han sig som bara den, och han var expert på att få andra att göra hans uppgifter. Han gillade inte alls att sköta administrativa sysslor, vilket egentligen var det han anställdes för. Han och jag hamnade i luven på varandra några gånger, framför allt en sommar när det bara var han och jag som jobbade på kontoret (är man bara två får man hjälpa till med saker, även om de kanske inte igår i ens ordinarie arbetsuppgifter!).

I alla fall, för ett tag sedan sade han upp sig och började jobba på ett annat ställe. Idag får jag höra att han har beklagat sig och inte alls trivs, eftersom han idag får göra rena administrationsuppgifter (hehehe) och det kommer ta minst två, tre år innan han ens får börja sälja. Hans chefer på andra stället är dessutom mycket hårdare än cheferna på mitt jobb, så han hade det mycket bättre här.

• Smultron och glass

Jag ska sy ett överdrag till min symaskin av vaxduk (med en massa fickor på), jag har bara letat efter den perfekta vaxduken. Där hade de ju massvis med fina!

• juliah

lillafruluva, jag vill ha både grönt och rosa att variera mellan på sommarens grillmiddagar och saftkalas.

Smultron, ja jag köper till mina virkningar. Köper bommulsgarnet och virkar dubbelt, det är inte särskilt tjockt.

• Juleja

Tack för alla lyckönskningar! =)

Vaniljdröm: Jo, hoppas den inte är nersutten och sådär. Jag har velat ha en sån fåtölj men den säljs visst inte längre på ikea. Oroar mig lite för vitt ihop med framtida kladdiga ungar... men det finns ju klädsel att köpa till, och tror att det finns till fåtöljen också, på det där företaget som säljer klädslar till bla ikeas möbler (glömt av namnet nu).

Men jag som är så jädra kass på att pruta! Tycker att det är smått obehagligt, känner mig alltid så fånig.
    Jag ringde så jag ska tvinga med sambon för att titta ikväll.

Åh, jag vill ju ha sån. Men hade börjat ställa in mig på att köpa nån begagnad i skinn som går att torka av... Och nästan kunnat vänja mig vid den tanken...

• lillafruluva
    Smultron och glass skrev 2008-02-06 15:49:13 följande:
    Jag måste få berätta en lite rolig sak (skadeglädjen är den sanna glädjen ).Vi hade en person på mitt jobb som var en riktig liten sliskig ål. Så fort man bad honom att göra något slingrade han sig som bara den, och han var expert på att få andra att göra hans uppgifter. Han gillade inte alls att sköta administrativa sysslor, vilket egentligen var det han anställdes för. Han och jag hamnade i luven på varandra några gånger, framför allt en sommar när det bara var han och jag som jobbade på kontoret (är man bara två får man hjälpa till med saker, även om de kanske inte igår i ens ordinarie arbetsuppgifter!).I alla fall, för ett tag sedan sade han upp sig och började jobba på ett annat ställe. Idag får jag höra att han har beklagat sig och inte alls trivs, eftersom han idag får göra rena administrationsuppgifter (hehehe) och det kommer ta minst två, tre år innan han ens får börja sälja. Hans chefer på andra stället är dessutom mycket hårdare än cheferna på mitt jobb, så han hade det mycket bättre här.
    Hehe, min lärare i högstadiet sa att "skadeglädjen är den enda sanna glädjen" (detta efter att ha blivit utskrattad då hon snubblade över sladden till overheadapparaten)
  • Birks och Kalles mamma
    Smultron och glass skrev 2008-02-06 15:50:03 följande:
    Jag ska sy ett överdrag till min symaskin av vaxduk (med en massa fickor på), jag har bara letat efter den perfekta vaxduken. Där hade de ju massvis med fina!
    Men Åh nu vill jag ju gå ut och hämta posten.... Och jag som är sjuk och precis fått grannen att hämta barnen. Iblnad är det bra med stadsbebyggelse där post och soptunna faktiskt inte ligger där den allmänna vägen slutar.