• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Vaniljdröm

Ni är ju helt otroliga härinne! Vad skulle man göra utan er. Tillochmed stuprör intresserar er !
    Egentligen är jag väl mest ute efter något som håller läääänge. Trött på att skrapa och måla.
    Har du någon bild Lasseliten. Blev helt plötsligt väldigt intresserad av just era stuprör. Det lät fint!

• lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-06 14:01:14 följande:
    lasse, håller tumme och tår!smultron, ja lika bra tror jag. Ja Askorean. Där fanns mycket kvar igår och 30% gör en hel del på Bruka, Himla, Linum osv. lillafruluva, hoppas du hittar något roligt. Fanns en Himla pläd i röd ull för 70% *tipsar tipsar*
    Tackar för tipset!
  • Fotograf Karlander
    juliah skrev 2008-02-06 14:11:33 följande:
    Suuuperfint! Den skulle jag gärna ha i min ägo.
    Ja jag med & vitt....det är 10 min från mig.......
    Tro på dig Själv-Du är Bra som du är
  • Juleja

Usch, idag är en skitdag. Mådde så bra igår, rev ut hela förrådet och städade och organiserade och allt belv så fint! Så idag skulle jag gå igenom flyttkartongerna som står i vardagsrummet och sortera in det bara.

Men inte då, idag ligger jag bara. Bläk! Och imorgon ska jag börja jobba lite igen, 25% av mina 75. Varit sjukskriven igen för illamåendet. Fy vad det är tråkigt! Det tär verkligen nu känner jag.
    Hade hoppas att den tiden var över när det värsta gick över i nov. Som tur är går tiden fort ju, och vips har jag en liten att nosa på. Det är tur att det är värt all möjlig skit...

Ursäkta gnället, men nu känns det lite bättre psykiskt, hihi.

• Smultron och glass

Julia: Aha, Länna hade jag helt glömt bort! I Kurvan har de ju haft som utförsäljningsbutik i evigheters evighet, men de har i stort sett bara gamla fula soffor. Hade varit perfekt om de kört dit lite Brukasaker (jag bor hyfsat nära).

Butiken i Barkarby är hyfsat ny, men när vi var där för några helger sedan tycker jag faktiskt inte att de hade så mycket. Inte särskilt mycket Bruka öht.

• Smultron och glass

Juleja: Usch, förstår verkligen att det tär att må så dåligt! Hoppas det går över hyfsat snart!

• Lynn84
    Juleja skrev 2008-02-06 14:15:09 följande:
    Usch, idag är en skitdag. Mådde så bra igår, rev ut hela förrådet och städade och organiserade och allt belv så fint! Så idag skulle jag gå igenom flyttkartongerna som står i vardagsrummet och sortera in det bara. Men inte då, idag ligger jag bara. Bläk! Och imorgon ska jag börja jobba lite igen, 25% av mina 75. Varit sjukskriven igen för illamåendet. Fy vad det är tråkigt! Det tär verkligen nu känner jag. Hade hoppas att den tiden var över när det värsta gick över i nov. Som tur är går tiden fort ju, och vips har jag en liten att nosa på. Det är tur att det är värt all möjlig skit...Ursäkta gnället, men nu känns det lite bättre psykiskt, hihi.
    Ska du ha bebis? När?