-
Panelskivan verkar super! Vill ha det i snedtaket i pojkarnas sovrum när vi inreder det.Daggdroppen skrev 2008-01-04 16:24:37 följande:Snyggt!!!
-
Fluffis: En fördel med panelskiva (förutom att det är enkelt att sätta upp) är ju att den inte glider i sär. Vår pärlspont i köket har glipor på flera ställen, då är det ju mycket finare med panelkiva!
-
LinaoMatilda skrev 2008-01-04 16:29:56 följande:Fluffiga: Så fint!FruPuffen: Vilen härlig dörr! Och så fint med hjärtat.Kan ni förklara för mig vad det är för skillnad på panel, spont, pärlspont och ja allt vad det nu finns? jag kan inte det.
Tack! Och till er andra också som kommenterat mitt hjärta!
Jag är inget proffs på spont å sånt men jag vet att panelskivan sätts upp i stora bitar med flera tunna "brädor" som sitter ihop (kolla på www.panelskivan.se). Vanlig pärlspont spikas ju upp bräda för bräda. Sen finns det ju råspont också och de har ingen kant mellan brädorna, du får då en liten glipa... Sen finns det säkert fler typer av spont, men nån annan kanske kan berätta mer!
-
God morgon!
Bea: Jag har också svårt att komma in på fl senaste tiden, speciellt på kvällarna. Har mest hållit till i bloggarna på sistone. Var bl.a inne hos dig igår och läste om din julafton och kunde inte låta bli att le, även om jag förstår att det var jättejobbigt... Men du skriver så otroligt bra! Gillade dina "BLAM" i dörren och när du stack in huvudet en extra gång. Fast det kan inte ha varit kul att försöka vara tomte och må illa samtidigt.
mimmi006 skrev 2008-01-06 07:55:10 följande:Min plan är att det ska bli lite mindre kallt ute, så jag och barnen kan vara ute och åka pulka! Jag ska passa på att njuta det sista av min ledighet...Jag ska se om det finns nån ny tidnign i affären, som kan ge lite ny inspiration till våren.Några tips?Den är inte så ny, men i senaste "Allt i hemmet" är Helena Skarps syster Maria med. Hon som har bloggen "in my carport". Inte så speciellt vår, men kul att läsa! Och det är ju samma team som gjorde Julias repotage.
Lycka till alla ni som ska börja jobba i morgon! Vi är hemma fortfarande allihopa, men ev sticker maken till Afrika snart och blir borta 4 veckor... Vi får se hur det går med 2 barn själv så länge...
Jag har lite nytt i bloggen, 7 sanningar om mig!
-
Förresten, var på loppis igår och hittade jättefint lakan med underbart monogram (blir nog en hissgardin), kökshanddukar med monogram i blått (ut med rött!) och en söt liten byrå till hallen. Ska målas med vår nya FÄRGSPRUTA (maken insåg att det var lika bra att investera i en sån
)Jag köpte porslinsknoppar till den på Indiska. Bilder kommer när det är klart!
-
Summer06:http://webshop.fredrikmicael.se/
-
summer06 skrev 2008-01-06 09:53:27 följande:oj förlåt, ja läste slarvigt. Fy på mig
.
-
VSM: Super-snyggt!
MiaMariah: Fina bilder! Vad kul att du fick en stunds snö!
-
Jag tycker stjärnorna som hon valt var jättefina! Har själv lite svårt för dödskallar, det är väl gammeltanten i migBusan skrev 2008-01-06 10:37:44 följande:Mellantjejen ska få nya tapeterlv och golv och det är inte alltid lätt att styra. Hon gillar rosa och det är den absolut finaste färgen enl henne... Jag gillar vitt.Den här vill hon ha. Tänkt att ha som fond på sidorna och behålla den vita som sitter på de långa sidorna. www.midbec.se/hemsidan/keek_a_boo/stor/4.jpgSängen som jag helst vill att hon ska ha är. Vit såklart.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59841721Säng som E vill ha är. Oxå vit. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073977Hon är 5 år så självklart vill jag att hon ska få styra lite i sitt rum. Hon är intresserad så det vill jag uppmuntra oxå. Tror ni det blir bra? Hon tog över storasysters rum hon hade rött på kortsidorna. Har försökt med rosa med dödskallar kollat på mininredning.se hittde en jättefin med ränder rosa, brumt och vitt. Men nejdå den rosa med stjärnor hittade hon där och den skulle hon ha ingen annan, punkt slut.
...
Sängen som du har valt tycker jag är finast! -
God morgon! Har magont idag... Orkar inget och har jättelite mjölk till Viggo! Måste vila mycket... Tur att maken är hemma!
Peak: Ska kanske på Formex jag med! Har en kompis som ev kan fixa biljetter! Någon mer som ska dit?
Nublu: Åh vad kul att åka på mässa i Danmark!
Julia: Vad effektiv du är!
MiaMariah: Förstår att du blev ledsen när barnen for runt så där. Dåligt av föräldrarna att inte agera. Har också kompisar med barn som är så där, de bryr sig inte heller utan suckar bara. En gång öppnade största flickan en massa presenter som jag slagit in till Albin i 2-årspresent som låg i ett skåp... Som tur var hann inte Albin se!