Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Har faktiskt aldrig kikat in i den butiken -kanske skall lägga en beställning med "julklappar" till mig??
    Vi hade julklappsutdelning på jobbet idag, alla hade köpt en present för ungefär 40kronor och sen var det utlottning. Jag fick då ett paket julkaffe, skall bli gott till frukosten imorgon!

• Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-21 21:51:11 följande:

Alla julklappar är inhandlade, tvätten är ren och huset är färdigpyntat.Imorgon åker vi till svärföräldrarna och firar jul. Vi ska till Stockholm på söndag och gå på julmarknad. Undrar hur knökafullt det är där dagen innan julaftonNi som bor i stockholm, har ni något kul tips så här i juletid?
    Ni är nog långt ifrån ensamma i Stockholm city dan före dan... Själv är jag glad att vara därifrån idag -det är helt hysteiskt....
    Mina "rekommendationer" blir de vanliga. Koffert och BrukaDesign på Humlegårdsgatan. SysterLycklig på Tegnérgatan. NK är alltid kul att besöka i juletider och de har mycket fint på hemavdelningarna på plan 3... Julmarknaden i Gamla Stan är lite mysig (om än liten) och när man ju ändå är där så är ett besök på Österlånggatan och butikerna Bortom Bergen och Ting & tangel trevligt.
    GOD JUL!!!
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-12-21 23:22:35 följande:
    Blev det någon gran idag för er? Själv hittade vi en jättefin kungsgran hos Boo FF. Men shit vad grov den var i stammen, fick ju inte ner den i julgransfoten...
    Ja, grabbarna i familjen var och köpte en kungsgra av Boo FF, de tog den största och högsta... vilken även den var hyfsat grov i stammen. Vilket fick frågan om ny julgransfot av vakna. Men vi har just nu kvar vår gamla tråkiga gröna... Men granen ser fin ut nu när den har hängt ut sig och ungarna längar så efter att få klä den, vilket blir direkt efter (eller före) frukost imorgon .
  • Camilla R

Ja, julgransfoten ser ju helt klart för liten ut för granen. Symmetrin = lite lagom halvfel...

• Camilla R

versan skrev 2007-12-22 22:43:20 följande:

Hejja Vart kan man få tag i ett riktigt bakbord Flyttbart sådant. Hur har ni löst problemet?Jag vill kunna baka och skära direkt på bakbordet utan att behöva vara rädd att skada den nya bänken i köket.
    Jag har en äldre version av denna bräda www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30087148 funkar utmärkt vid bakning.
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-26 11:27:51 följande:

God fortsättning allihop!MalinSVilken underbar julklapp du fick!MoriSöt dockservis!Beatrize74Hoppas du mår bra!Hemma efter fart och fläng i jul. Så skönt att bara ta det lungt idag.Min man sa att han hade köpt något litet billigt till mig i julklapp. Så jag gick ch köpte en billig klapp till honom. Tänkte ju ändå att vi ska köpa nytt matbod och stolar till köket så det var bra om vi sparade våra pengar. På julklappsutdelningen får jag två paket. När jag slitit av pappret på det lite större paketet så ser jag en Laptopkartong. Surar lite för mig själv och tycker han var taskig som slagit in min lilla billliga julklapp i en laptopkartong eftersom han vet att jag så gärna velat ha en laptop.  Så jag öppnar kartongen också för att leta efter tegelstenar. Men till min absoluta förvåning så ÄR det en laptop! Jag har fått min egna lilla bärbara dator. Visst, liten är den, men billlig? 10.000!!! Den är så himla fin och VIT!!! Jag frågade om han tycker att jag surfar för lite, men hans tanke var att få mig tillbaka i soffan om kvällarna. Och själv hade jag köpt en stegräknare til honom...hahahaIdag ska jag bestämma mig för hur det ska bli med köksmöblerna. Har ju sålt de i ek och har nu flyttat in vardagsrumsmöblerna i köket. Det är vita helklädd stolar och lämpar sig inte i mitt kök med två små lortgrisar. Wish meluck!
    Vilken överraskning -något snopet förstår jag, men jättekul och gulligt av honom! Lycka till med möbelinköpen -vad lutar det åt?

Själva skall vi gå på Cosmonova idag innan vi skall hem till mina föräldrar på middag.
    P.S julpyntade den lilla gardinkappan i köksfönstret, finns bild i mitt galleri om du vill se!
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-26 16:59:07 följande:

juliahSuperfin lampa! Ikea kan dom! Nu har vi köpt nytt matbord. Det gick undan till slut *fniss*Det blev inte det svarta från Ikea. Det är för litet.Nu blev det ett vitt bord 180*90 plus två iläggsskivor. Det kan bli 270 cm långt. :-OSka piffa lite med bordet och maken är ivä och köper ingolfstolar. Sen blir det montering.Nu ska jag måla skåpet i köket också så att det blir riktigt vitt. Sen har jag ett nytt kök!
    Nu blir jag nyfiken och vill ju se bilder, men förstår att du vill piffa lite först. Härligt med ett bord som kan bli så stort
  • Camilla R
    Peak skrev 2007-12-28 11:15:22 följande:
    yes! Nu ska vi åka till vingåkers outlet och köpa Pappelina-matta! En sådan jag vill ha fanns! De la undan en 3,5 m men jag behöver nog 3 ist - hoppas de har en kortare också!! Viggo - med stjärnor, grå och svart med vita *
    De mattorna är jättefina!
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-28 12:08:33 följande:

Ojojoj vad jag fick sova gott i min nya säng. Kunde inte ta mig ur den imorse utan låg kvar och fick till och med frukost på sängen. Sovmorgon till 10!!! Det ni!!! Idag blir det sömnad av 4 volangdynor till nya köksstolarna. Får se hur det går. Köpte vitt tyg igår.feffieSå söt hon är din dotter!!! Kul med skåpet!
    Lyx i dubbelbemärkelse -sovmorgon OCH frukost på sängen, härligt!

Själv var jag uppe med tuppen (och resten av huset sov gott) och var på jobbet halv åtta, behöver jag säga att det var tomt på bussen vid den tiden??
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-28 12:33:03 följande:

Nya bilder i bloggen på ett kök i dagsljus. Välkommen!!!
    kikar in på stört, måste ha något roligt att göra medans jag käkar min "skrivbordslunch"
Svar på tråden Vita hem del 6