Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Beatrize74 skrev 2007-12-09 20:03:15 följande:
    Hemma efter en lååång shoppingdag. Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan! De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det. Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc. Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av. LYCKLIG!!!
    ser fram emot bilder på tv-bänken, precis den är det jag försöker övertala sambon att vi bara "måste" ha
  • Camilla R
    Beatrize74 skrev 2007-12-09 20:03:15 följande:
    Hemma efter en lååång shoppingdag. Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan! De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det. Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc. Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av. LYCKLIG!!!
    Jag skulle också vara lycklig efter så många trevliga inköp. Har en låååång lista med inköp från denna butik som jag vill göra, men övertalningen går sååå trögt.
  • Camilla R
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 09:15:08 följande:
    HELT opiffat...det är barnen som lagt ut kuddarna på morgonen till och med. Vi har inte bestämt hur sofforna ska stå än och pynt och pyssel är bortplockat och högtalare nedtagna och gud vet vad, men ni får ett hum i alla fall om varför jag är lycklig. Liatorpen är hopmonterad, men jag glömde ta kort på den. Den står ju också mitt på golvet ihop med massa annat plock så pyntbilder ska komma. Och så får ni förstås tänka att jag ska måla fönsterfodren vita så snart det blir målargrader ute. Bordet ska också BORT och maken ska ikväll beställa vita överdrag och omvandlare till samtliga högtalare. Sååå....nu har jag väl bortförklarat mig nog. Ser ni vad maken har hängt upp på prov i fönstret? Ääääntligen min!
    Bea, vill så gärna kika in hos dig....
  • Camilla R
    lasseliten skrev 2007-12-10 10:15:11 följande:
    God morgon vänner!Sonen sov återigen till kl 9. Skönt med sovmorgon, men vi skulle ju vara på dagis vid 9... Jaja, vi var där vid 9.30 iaf, skönt att vi har nära Fick den här kommentaren i min blogg...Å vad vitt, tråkigt o själlöst. Det här med vit inredning är jag så LESS på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oerhört fantasilöst. Tänk på miljön o konsumera mindre!Det är nästan så att jag börjar skratta! Kommenterade mitt inlägg om en stol som jag har gjort om....alltså återvinning! Sen är väl smaken som baken...förstår inte hur personen orkar lägga ner energi på att dissa mitt hem bara...
    Nä, men fy.. varför skriver man en sån kommentar, så oerhört tråkigt, trist och kränkande. Att alla inte tycker lika är en sak, men att skriva något så smaklöst, det gör mig bara arg.
    Hoppas du inte tar åt dig (även om det är lätt hänt) för du vet att du är duktig och har det fint, det är vi många som kan intyga!! KRAM
  • Camilla R

M HOW skrev 2007-12-10 10:41:39 följande:

Läste ikapp lite såg att någons son skulle opereras nu snart..min son ska operars nu på onsdag. Dock ett mindre ingrepp och vi får åka hem efter lunch men han ska sövas och sys. vVerkar läskigt tycker jag som nästan aldrig har varit sjuk eller gjort illa mig i hela mitt liv.Hans pappa ska vara med då jag känner att jag inte klarar av att se han där :(
    Det var samma för oss när vår yngste opererades, det var pappa som var med. Bättre att ha med någon som ger ett tryggt stöd, istället för mig som med all säkerhet skulle blivit hispig och börjat lipa.
    Nu vet jag inte vad det är för ingrepp din son skall göra, men om det inte är så stort som kommer det ju gå bra. För läkaren är det ju liksom "rutin" en vanlig dag på jobbet. Om det nu hjälper att tänka så. För mig kändes det nåååågot lättare att tänka så, även om det var oerhört jobbigt samtidigt att vara hemma och tänka att nu är han nersövd osv.
    Lycka till!
  • Camilla R

M HOW skrev 2007-12-10 10:51:15 följande:

camilla rja det är precis så jag känner!! Han fick en blåsa i ansiktet i slutet av sommaren som aldrig gick bort, nu ser den riktigt läskig ut. Blir större och mindre hela tiden och dom vet inte riktigt vad det är så nu ska dom ta bort den! Ser inte ens ut som en blåsa längre, lite mer som ett smultronmärke.Så det är ett jättelitet ingrepp men det är ju själva sövningen jag inte gillar :( men det går nog bra!
    Det är klart att det går bra, men det hindrar ju inte att man som mamma tycker att det är lite jobbigt.
  • Camilla R

M HOW skrev 2007-12-10 11:56:23 följande:

De glöggmuggarna är ju bara så söta. Jag skall försöka ta mig till SIA-butiken på Birger Jarlsgatan och hoppas att de har kvar några till mig.
  • Camilla R
    Bandykillar skrev 2007-12-10 12:34:19 följande:
    Ngn som har ett gott middagtips med kyckling att bjuda vännninan på ikväll.
    Ett mycket gott och enkelt recept på kyckling & pasta:
    Italiensk kycklingpasta (ca 4 portioner)
    2-3 kycklingfiléer, ca 400 g
    250 g fryst bladspenat el 150 g färsk (alt. Ruccolasallad)
    2 vitlöksklyftor
    6-8 marinerade soltorkade tomater
    2 ½ dl grädde (mellangrädde el liknande går jättebra)
    1 tsk salt
    1 krm svartpeppar
    smör att steka i
    Pasta

Tina den frysta spenaten och krama ur vattnet. Skär kycklingen i små bitar. Skala och hacka vitlöken. Grovstrimla tomater och spenat (alt ruccolan). Bryn kycklingen i smör i en stekpanna. Krydda med salt och peppar. Rör i vitlök, tomater, spenat och grädde. Låt det koka ihop några minuter. Servera såsen med pastan.
    Denna har jag gjort vid ett flertal tillfällen, dock bara på ruccola (inte spenat)
  • Camilla R
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 12:57:27 följande:
    Receptet på Salviakyckling med soltorkade tomater och oliver
    Det skall jag skriva upp och prova, några av favoritingredienserna hemma är soltorkade tomater och oliver, så med ditt recept kan det ju inte bli annat än bra!
  • Camilla R
    lillafruluva skrev 2007-12-10 13:03:37 följande:
    Mmmmm, mitt i allt det tråkiga har jag fått hem mitt nya soffbord, roligt!!
    Vad är det för soffbord? Är extra nyfiken eftersom vi själva är på jakt efter ett nytt.
Svar på tråden Vita hem del 6