Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-11-18 19:27:27 följande:
    Godkväll på er! Jag borde verkligen inte sitta här... Är det någon som kan skicka över lite energi så att jag kommer igång och målar mitt skåp som har stått och blängt på mig i flera veckor..?!?
    Tänk så underbart ledig du kommer känna dig efteråt . Jag njuter fortfarande av att mina måleriprojekt är klara och den är en vecka sen de blev det.
    Mori skrev 2007-11-18 19:06:40 följande:
    Så sött! Blir pysselsugen av att se dem
    Lisa1981 skrev 2007-11-18 18:59:45 följande:
    VSM, bänken blev jättefin Va tråkigt med jobbet, stämningen va på topp idag då förstår jag Kajsa, fin ljuskrona och lampan blev jättefin. Hur fick du till det där?? Ni är så duktiga. Jag får nog gå någon kurs eller nåt!!!
    Stämmingen var stålande .  Som tur var är jag inte långsynt.
    lasseliten skrev 2007-11-18 19:30:16 följande:
    Hej vänner!Är tillbaka efter en helg i sthlm med mannen. E var hemma hos mamma och pappa och lekte och hade det bra! V hann med en del shopping, en konsert och se landskampen med våra vänner! Allt under lördagen...så nu är jag trött! Att man blir så trött av att ha så trevligt! Detta kommer den här mamman leva på lääänge. Har bara hunnit skumma ikapp men kommer ihåg att säga GRATTIS till Juliah! Ska hålla ögonen öppna efter ert fina hem!
    Vilken härlig helg ni verkar ha haft .
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-18 19:46:53 följande:
    Testade lite jul idag, kuddar som jag fyndade förra året på rean, julgransmattan från Rusta och pynt i olivträdet från Sylt!
    Jättefult! *läs, skicka det genast till mig *
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-11-18 19:52:13 följande:
    Tack VSM - nu ska jag genast gå och göra liiiite iallafall! Bättre att ha startat än att inte göra ngt alls!! Jag har datorn i samma rum så jag kan ju "umgås" med er under tiden ändå.. Sambon är och spelar hockey och sonen har somnat = perfekt tid att sätta igång ett målarprojekt!
    Jag brukar tycka att det är en bra idé att börja måla, har jag väl kletat ner en pensel känns det lättare att få målat klart ( För lat för att göra rent dem och för snål för att använda flera penslar på samma möblel)
  • Det ljuva livet

Hej, tejer! Jag paxade Mimmis grejer först !!

Himmelbit skrev 2007-11-18 19:58:31 följande:
    Helt rätt!! Jag har börjat skruva av beslagen nu - alltid en början
    Heja heja!

Nu flyttar maken på hyllan jag visade förra veckan
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-18 20:05:57 följande:
    VSM- det är lugnt, jag skickar allt på posten imorgon.Mori- jag kan hjälpa dig att virka dem... Mycket bättre...
    Gôtt! Det var så fult att det inte alls passar i ditt fina hem!
  • Det ljuva livet
    Pärla1 skrev 2007-11-18 20:22:24 följande:
    Hej på er allihopa....har ju missat en massa nu och tänker inte ens ge mig på att läsa bakåt...ni hade ju tom bytt tråd.  För att göra en lång historia kort....Har varit två intensiva veckor för mig, känslomässigt, som ni vet tog ju en vän till mig sitt liv och nu på Fredag är begravningen. Sen har min bror hamnat på ett LVU- hem, mycket tragiskt. Pga min mamma som är alkoholist, så nu har jag börjat gå på Al-anon möten i vår stad, för att bearbeta min uppväxt osv...Men har brytit med min mamma helt nu. Vill ej utsätta min familj för hennes terror längre. Varit mycket samtal med socialtjänst och polis m.m, pga av min bror. Fick en ångest attack förra veckan och det var något av det obehagligaste jag varit med om. Men nu börjar jag känna att livet kommer tbx, har gjort knäck och kola idag...Hoppas att ni har haft det bra iaf!!hihi....nu vet ni ju lite om mig... 
    Oj, vilken tuff period vännen! Många kramar!
    JohannaJ skrev 2007-11-18 20:07:24 följande:
    hej hå vita hem tråden!Nu vill jag vara med igen om jag får? Har tvingat maken att måla vitt i hela hemmet och gjort om lite med nya möbler här och var.Nu till en julefråga. Vet ni vart man kan köpa fina helvita julgranskulor? Vill inte ha sådär silverblanka utan mer matta.
    Hej!Jag  har tänkt på dig nån gång men inte kunnat komma in på din sida för att höra hur läget var. Välkommen tillbaks .
  • Det ljuva livet
    mimmamum skrev 2007-11-18 21:18:41 följande:
    Ja det kan man nog säga! Funkade det bra att se filmen? Det tog mååånga timmar att ladda upp den!
    Det funkade jättebra ! Kul att höra din röst.
  • Det ljuva livet

Gormorgon Godmorgon!

*nynnar, ja må jag leva* Uppe i ett tyst och tomt hur. Gossarna är på dagis och i skolan, Och själv är jag hemma och summerar allt jag hunnit med på 29 år. Pojkarna har gett mig presenter, ett halsband en glasängel och en fågel i guld och brunt som måste få hedersplatsen i hemmet ett tag framöver.

Knyttis: Fy, era stackare. Ni måste ha fått en annan sort än den vi hade för vi var inte alls så dåliga.

Julle turbulle är visst Juliahs nya nick .

Har också behov av julblommor och kransmaterial. Det växer dåligt med granar här .

Svar på tråden Vita hem del 6