Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-11-19 19:07:27 följande:
    TACK! Det är ju tack vare dig som jag kom igång!!!! TACK! Jo, så kanske man kunde gjort... Jag har kommit utanför på vissa ställen, och där tänkte jag skrapa. Är det smidigt att göra det eller?
    Det var hur enkelt som helst att skrapa, använde skrapan jag städar spisen med och det tog max tio minuter att få det fint!
    M HOW skrev 2007-11-19 17:50:28 följande:
    nytt..minlillavitavra.blogg.se/
    Åh, vad sugen jag blev! hur gör du dom?
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-11-19 19:38:30 följande:
    Ja, jag ser redan - efter första lagret färg - att det kommer att bli riktigt bra! *nöjd*Nu ser det lite "shabby" ut
    Håller inte alls med! Det är ett hemskt skåp som gör sig bäst på tippen eller hemma hos mig!
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-11-19 20:04:07 följande:
    VSM: Nu litar jag blint på dig och klabbar på glaset nu *målarpenseln i högsta hugg*
    Hjälp! Går det inte bort kan jag köpa skåpet för en femma .

Tack för alla komlimanger och knoppförslag
    mimmi006 skrev 2007-11-19 20:20:20 följande:
    Nu har jag gjort kransar,  bland annat härmat VSM kransarna av lavendel ! Ska se om det blir nån bild sen när jag har läst ikapp...
    Jag har också gjort kransar idag.

Och planterat tazetter:

• Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-11-19 20:27:57 följande:
    Här är skåpet "halvvägs"... Den vänstra dörren har redan fått sig ytterligare en omgång men allt annat är bara målat en gång. Litade på VSM´s ord och har klabbat ner fönstet denna gången (satt med en liten, liten pensel igår..)
    Nä du, den kan du ju inte ha!! Superfult!
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-11-19 20:36:20 följande:
    VSM: Jag hade ingen aning om vad tazetter är så jag kollade upp det Det kommer att bli jättefint! Härlig låda/kruka du har till dem också. Kommer de alltså att blomma där på glasfatet?Jag har alltså så långt från gröna fingrar man kan komma, jag har inte ens gröna vantar.Himmelbit: Jättefint kommer det att bli, skåpet är riktigt tjusigt.
    Vi får väl hoppas att de gör det . I glasskålen ligger de i någonslags kulor som är fuktiga.
    Lådan köpte jag för 19,50:- på Plantagen idag.
    Septemberpyret skrev 2007-11-19 20:41:39 följande:
    Jag höjer budet med en tia...!
    Hepp! Jag har första tjing !
    mimmi006 skrev 2007-11-19 20:44:16 följande:
    VSM- underbart med tazetter, men mina torkade elleer nåt förra året... hur ska man göra?Himmelbit- blir jättefint, vilket fynd!pressan- of course...NYTT INLÄGG! UTLOVAD LYKTFLUKT mimmi-magnolia.blogspot.com/
    Fråga JeaJea, jag har aldrig lyckats med mina heller *lever på hoppet* Såg förresten fina Julrosor på plantagen idag och tänkte på dig . Superfin lykta och svamparna är to die for.

Resten av dagenns pyssel finns i min blogg . Välkommna!
  • Det ljuva livet
    lillafruluva skrev 2007-11-19 20:47:36 följande:
    Hihi, folk ger en råd att lägga till färg och färg och färg på mininredning.se Förstår de inte att vitt  är det bästa som finns!!??
    Händer mig med! Konstiga människor ! De är ju uppenbarligen lite koko !!
  • Det ljuva livet
    LCroft skrev 2007-11-19 21:09:25 följande:
    Rori gullet Visst trebarnsmor men de två äldsta håller på med sitt, bara en liten en som håller på och endera också vill sy eller pysslar på med sitt Dessutom är det en fördel med fler barn, man kan ha de äldre att sysselsätta den yngsta om hon blir riktigt klåfingrig
    Just därför kan vi tänka oss en nummer fyra
    mimmi006 skrev 2007-11-19 21:10:31 följande:
    MichaelaW- fy, vad tråkigt... ge inte upp! KRAMVSM- Har jag missat att du fyller idag, stort grattis på dig sötnos!
    Tack vännen !
Svar på tråden Vita hem del 6