Inlägg från: mimmamum |Visa alla inlägg
  • mimmamum

Vita hem del 6

Jag är inne på Barnens filmklubb nu! I korgen ligger två Madickefilmer, två Lotta på Bråkmakargatan och en Barnen i Bullerbyn - underbara miljöer!

• mimmamum

MiaMariah, jag är absolut inte arg på dig!

• mimmamum

De har väldigt bra erbjudande här: http://www2.homeenter.com/cds/showpage.asp?nodeid=810325 Köp 5 betala för 1! Dessa köpte jag:

Du har valt följande filmer i ditt välkomstpaket:
    51604 (DVD) Alla vi barn i Bullerbyn
    90316 (DVD) Lotta flyttar hemifrån
    51605 (DVD) Du är inte klok Madicken
    51602 (DVD) Madicken på junibacken
    90315 (DVD) Lotta på Bråkmakargatan

• mimmamum

Lina, shopping är toppen!

Mimmi, vad tror du om mina val? Sonen är ju bara ett år!

Newht, jag har lite försäljning...

• mimmamum

Pärla, jag älskar också Lotta! De bor så mysigt och verkar vara en så trevlig famil, riktig idyll! Jag ska suga i mig av miljöerna! Är Madicken fyrtio eller femtiotal? Lotta är väl femtiotal?!

• mimmamum
    Daggdroppen skrev 2007-12-01 19:45:23 följande:
    Madicken är väl bra mycket tidigare? Typ mellan 1910-1920 talet om man tittar på kläder,, inredning etc..?
    Aha, det stämmer säkert!
  • mimmamum

Godmorgon alla!

Roligt med lite frågor Bea!

1. Vi har 6 stolar här hemma och 1 pall, fast så har vi ju en stooor kökssoffa som många får plats i!

2. Jag skulle köpa en vit platt- TV för pengarna och om det blev några över nytt vitt porslin, IKEAs duger!

Juliah, vad mysigt det lät med NK, ska inte Skansen vara underbart så här års också? Fast säkert mycket folk!!

Idag ska vi till leksand på gammeldags julskyltning, favoritaffären Lantliv: http://www.lantlivinredning.se/webbshop.html och så ett besök hos Ylva Skarp i Hjortnäs, hoppas på mycket smått och gott!

• mimmamum

Grattis Bea!

Glömde pyntställen! Jag är inte överdrivet förtjust i sådana ställen, men jag har köpmannadisken och hyllorna i köket, så jag får säga de!

• mimmamum

Rosendahl låter jättemysigt! Attans att man ska ha så långt till Stockholm!

Svar på tråden Vita hem del 6