Ankmor skrev 2007-12-02 00:21:45 följande:
MiaMariah! Du har gjort ett fantastiskt jobb med bloggtråden!
tack!
juliah skrev 2007-12-02 06:57:14 följande:
Godmorgon!Hoppas alla haft en mysig helg (som ännu inte är slut )Igår var vi och såg NK:s julskyltning och vi fick se Noells tindrande ögon *lycka*!Snabbis in på Bruka och Koffert, lite tyger, litet zinkhus, en kruka från Sturehofs krukmakeri som jag suktat efter så länge och annat småplock blev det.Idag måste jag städa och pyssla på härhemma, ser galet stökigt ut efter en rätt påfrestande vecka. Maken är på jonn så vi får väl se hur det går.Ser att ni skriver om egentid osv. Igår eftermiddag tog jag bilen och åkte iväg alldeles själv för andra gången på snart 6 månader. En timma var jag borta och det räcker faktiskt för att få lite ny energi, man får göra det bästa av situationen. Min man jobbar mycket och hemma, är det också mycket jobb. Det är jobbigt och jag vet såväl hur man känner sig...
jonn?
Beatrize74 skrev 2007-12-02 07:18:43 följande:
Godmorgon...Ser att du Juliah är uppe med tuppen igen. Vaknar Noell fortfarande okristligt tidigt?Här är det inte längre 05.43 som gäller utan vardagar kan det bli ungefär halv sju och det gör stooor skillnad med trekvart extra tycker jag. Idag kom de emellertid studsandes båda två vid kvart över sex. Sonen lade sig hos oss och skulle nog ha kunnat somna om inte dottern varit så pigg och börjat leka med en musikleksak i hans rum. "Kom och lägg dig hos oss Isabelle", "Men pappa jag är UPPE nu" ropar en pigg tvååring tillbaka. Ja, och är hon uppe så ÄR hon uppe. Nu ska maken få sovmorgon till 8.00. Sedan blir det stor frukost och så ska han åka iväg på jobb "Surprise". Då ska barnen och jag packa och vid halv tolv ska vi ta massa pysselsaker under armen och åka iväg och baka pepparkakor, göra ischoklad och lite annat fint pyssel på vår pysseldag. Får hoppas att maken hinner komma innan det är dags att komma hem. ...Två frågor till er:- Hur många "lösa" stolar kan ni få ihop i ert hem när ni har gäster? (Alltså matsalsstolar/köksstolar/träbrukstolar och annat) - Om du fick 20.000 kronor "över", vad skulle du använda dem till? Semester? Något större till hemmet? Sparande? Småplock som du länge velat ha?
Oj vad svårt..
1. Vi har fyra stolar och 8 pallar så vi kan sitta 12 pers vid vårt bord när vi drar till vårt gamla bord. Har testat det ett par ggr och funkar jättebra!
2. Så den svåra frågan.. Hade nog unnat oss en resa efter allt tungt och jobbigt på sista tiden och resten hade jag nog velat unna oss lite Lexington, Bruka och/eller Matteus.
Jezzika skrev 2007-12-02 09:31:24 följande:
ohj, vad ni skriver! Är tillbaka från semestern, brunbränd och utsövd. Fast jag har saknat inredningsbiten, i Thailand, spec i turisresorter, är det svårt att hitta saker som passar in i min inredningsstil. Tänk er dansk inrednng i Thailändsk valuta...det vore nåt.
Välkommen hem!
Peak skrev 2007-12-02 11:52:15 följande:
kollade in på möbelgrossens hemsida och de ska tydligen ha ytterligare en utförsäljning? Finns de bara i Gbg?Har nån sett Ceasar matgrupp irl? Är den fin, så små bilder! Kan man inte ha 3 stolar på var sida om bordet?
Ja, Sthlm har lagt ned och det skulle de här nere också men vet inte vad de pysslar med..
Peak skrev 2007-12-02 12:49:14 följande:
Karamellfabriken - såg din sidfot och kom och tänka på en bild jag fixat lite med...Fast det blir "all you need is LOWE" Istället
Åå vad underbar!