Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2007-11-30 14:53:23 följande:
    Miamariah: Vår är nog 230cm, riktigt hög med andra ord! Pojkarna ska få välja julpynt helt själva till den nu, så bli sååå spännande att se hur det blir. Er gran är suuuuperfin!
    Oj, ännu högre alltså Skrattande Ska bli spännande att se hur fin den blir. Tack!
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-11-30 15:01:46 följande:
    malins, haha, ja det kostar ta mig tusan. Är rätt nöjd ändå, blev sponsrad av min pappa och Himlagardinen fick jag för en femhundring.Jag fick mig ett gott skratt också, min käre far är en ganska ja vad ska man säga, rättfram människa, Sista orden innan jag och Elle hoppade i bilen var :Föresten, borde inte du köpa dig lite ordentliga kläder, du ser ju ut som en vänsteraktivist!  Hur nu en sådan ser ut Jag vattnar knappt kungsgranarna vi haft med de har stått sig riktigt bra!
    Skrattande Hur klär sig en vänsteraktivist - vad hade du på dig? Blir riktigt nyfiken Skrattande
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-11-30 15:09:30 följande:
    Mia, haha, ja fråga inte mig, jag såg ut som jag brukar när jag är ute och åker runt till oglamourösa ställen som Ikea. Svart parkas, svarta jeans och svarta Uggs. Jag är en bekväm tjej av mig helt enkelt, och bor man på landet så gör man...Härliga julgranar ni visar upp!Har du levande ljus mia?
    *fniss* aha.. de svarta kläderna då Skrattande ja, se fäder.. Flört

tack! jepp, jag har julgransljus i men även en slinga med stjärnor i. men kommer inte att tända förrän på julafton tror jag, och då under största uppsikt!
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-11-30 15:16:14 följande:
    Mia, ok, jag vågar inte ha levande ljus med tanke på barnen men någon gång ska jag också ha det!Hihi, ja min far är en...äsch, vet inte ens hur jag ska beskriva. Han är min pappa helt enkelt!
    Nej, jag förstår att det inte kanske är jättelämpligt när man har barn men jag passar på nu innan det är tajm för oss Flört

Skrattande Han låter lika rak-på-i-åsikten som min käre far..
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2007-11-30 15:24:10 följande:
    Här härmas ingen, vi inspireras! MiamariahSuperfint pyntat i granen!Juliahhihi, kul pappa! Min pappa skullenog aldrig kommentera mina kläder alls. Han tycker kortkorta kjolar och nätstrumpbyxor är snyggast på tjejer! Och det är inte riktigt min stil!
    tack!
    Kajsa M skrev 2007-11-30 15:26:00 följande:
    Bra för dig!
    ja, det var en underbar butik, rekommenderas för er som bor i närheten! ska visa vad jag köpte men orkar inte just nu, helt slut.
    Vicka81 skrev 2007-11-30 15:43:40 följande:
    MiaMariah: Vilken underbar gran! Jag får jämka här hemma och ta in en aning mer rött än jag egentligen vill... min sambo vill ha RÖTT och RÖTT och...ja.. väldigt mycket tomtejul... jag har oxå gärna rött men till en viss gräns..
    å tack! ja, kompromissa får man ju ibland..
    Kajsa M skrev 2007-11-30 15:59:03 följande:
    Nej, nätstrumpbyxor på ikea är nog så långt ifrån mig man kan komma! Har gjort en till krans idag av blåbärsris!
    hrrm, hörru - MiaMariah är det ju numera Flört
    vilken vacker krans!
    juliah skrev 2007-11-30 16:13:45 följande:
      Ok, nu får ni hålla tillgodo med opiffade bilder på kuddarna. Dörren ni ser ska vi stänga igen, kanske blir där ett litet fönster till vardagsrummet, ev sovrummet som ska byggas där.
    jättefina kuddar! mysigt och julstämning!
    Kajsa M skrev 2007-11-30 16:18:47 följande:
    mysigt juliah! Julstämning? JAA!Piffade till en Serholtlykta som jag inte tyckte var så kul. Men med lite murgröna blev den väl lite söt?
    visst blev den söt!
    Kajsa M skrev 2007-11-30 17:00:42 följande:
    En till bild, sen lovar jag att inte visa mera!Stämning i en gammal bakform....
    Å vad vackert! mycket fint alltihop du visar ikväll!
    LinaoMatilda skrev 2007-11-30 18:50:42 följande:
    Hej på er.Nu har jag läst ikapp och har sett fina adventsstakar MiaMariah och Kajsa, fina julgranar med och utan pynt MiaMariah och VSM. Fina kuddar och söta julkort Julia och (sorry minns inte vem som hade de söta julkorten). Synd med sängen Malin. Gillade bordet och stolarna på em bäst Kajsa. Fina lyktor och julgrupper MiaMariah och Kajsa och några till (?). Massa fint! Och så har jag glömt en massa men det får ni ursäkta. Och till sist; Fluffiga: jag skulle göra det själv, skulle bli vansinnig om min man sa att jag inte fick borra i en vägg eller likandne, det är ju mitt hus också så jag borrar så mycket jag vill
    tack, tack!
    mimmamum skrev 2007-11-30 19:10:50 följande:
    Är tillbaka efter ett dygns paus...Många fina stämningsfulla bilder ni visar! Tack för inspirationen! Vad roligt att du fått en sådan efterlängtad soffa juliah! Så fin!Lite mys i mitt fönster kan jag bjuda på!
    Oo vad fint!
  • MiaMariah
    lillafruluva skrev 2007-11-30 21:13:58 följande:
    Slå dig inte på tummen bara!! Din ork uppskattas!!
    tack, hihi, ska försöka låta bli!
    Rori skrev 2007-11-30 21:15:04 följande:
    Så bra
    Glad
    LinaoMatilda skrev 2007-11-30 21:17:23 följande:
    Toppen!
    Glad
    Himmelbit skrev 2007-11-30 21:24:07 följande:
    Kvällen pyssel:Adventsljusstakarna är nyinköpta idag. Ledsnade på att jag inte hittade några vita och funderar på att måla dessa - vad tycker ni??
    superfint!
  • MiaMariah

Ok - nu snurrar det bloggnamn i mitt huvud MEN följande lista har jag jobbat och sållat fram:

alfas drommhuset.blogspot.com/  

almlin www.alvgarden.blogspot.com
    Amoroso amoroso-mildasanger.blogspot.com/
    Anna Kaffekanna www.lilywhiteisland.blogspot.com
    Beatrize74 beasbarnslikheter.blogspot.com
    Bonnie med E 02 och F 04 bonniesvitarum.blogspot.com/
    Busan lindasljuvadrommar.blogspot.com
    Carpan evelinashus.blogspot.com
    Elfva: omdittochdatt.blogspot.com/
    emmasa www.alfridashem.blogg.se
    FruPuffen www.etthusivitt.blogspot.com
    gemelli www.archipelagohome.blogspot.com
    Gosevännen lantligadrommar.blogspot.com
    Hjorthan mintryggavra.blogspot.com
    Hvita sinnen www.hvitasinnen.blogspot.com/
    INOX wherethewhitethingsare.blogspot.com/
    Jessan78 inreharmoni.blogspot.com
    Jezzika www.kaosochkardemumma.blogspot.com
    juliah juliasvitadrommar.blogspot.com/
    Kajsa M blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/
    Knyttis snickarsbacken.blogspot.com
    Lain www.smultronpastra.blogspot.com
    Lanttis www.inredningstankar.blogspot.com
    Lasseliten vittochbrett.blogspot.com
    Lcroft nillashem.blogspot.com
    Lillafruluva minlillavita.blogspot.com/
    Lillsyrran: ljuvligahem.blogspot.com/
    Lisfadet kaffemeddrommar.blogspot.com
    majsan45 majsanshabbychic.blogspot.com
    Mamma till Wilma marreshorna.blogspot.com
    MariaV lantligating.blogspot.com
    MiaMariah hemochlycka.blogspot.com/
    MichaelaW www.michaelaolillprinsen.blogspot.com/
    Milda Maränger www.mildamaranger.blogspot.com
    mimmi006 mimmi-magnolia.blogspot.com/
    newht newht.blogspot.com
    Numberone: hemmapavargata.blogspot.com
    Pärla1 lyckanshem.blogspot.com
    Rastafairy minvitalya.blogspot.com/
    Schnuckums www.morsefarm.blogspot.com
    Shyme shymeshem.blogspot.com/
    Siddisen hildeshus.blogspot.com/
    Sylt www.villahemmet.blogspot.com
    therre: www.lantligromantik.se
    tjenixen sollyckan.blogspot.com
    Vaniljmamman: hoppetossadesign.webblogg.se
    VeroniQa ljuvligadrommar.blogspot.com
    Vilja78 www.vackrastevitt.blogspot.com
    Värsta supermamman: detljuvailivet.blogspot.com/
    Wera22 www.frokensinredningsprojekt.blogspot.com/
    Äppelpaj appelhem.blogspot.com

Pga att några har länkar till något man säljer alternativt säljer direkt på bloggen så anses det i FL:s regler att vara reklam.

Det gör mig ont men jag kan tyvärr inte lägga ut:
    mimmamums blogg (pållarna)
    M HOW (som har en länk till julloppisbloggen)
    Gullfinas blogg (som har länk till sin pysselblogg med sina varor)
    JeaJea (bloggshopen)
    nublu (sin webbutik)

Följande bloggar fungerar inte:
    Nattönskans Fyra rum
    Vårsols Esters hus

Tillägga vill jag också göra att jag tidigare haft länk till min pysselblogg och också skrivit om mina varor på Hem & Lycka men länken är borttagen och jag kommer inte heller att yppa nåt om min pysselblogg som inte finns listad längre någonstans här på FL. Därför kan jag ha med Hem & Lycka på blogglistan.

Skulle någon av de personer som inte får med sin blogg på listan pga reklamaspekten förändra sin blogg så att den längre inte anses göra reklam för egna säljande produkter (på samma sätt som jag gjort) - säg till så lägger jag till!

Vänligen gör en kik igenom listan och säg till om någon startat ny blogg eller har något annat på hjärtat om listan. Om jag har fel om något angående de personer som inte får med sina bloggar, snälla säg till mig snarast!
Svar på tråden Vita hem del 6