Inlägg från: numberone |Visa alla inlägg
  • numberone

Vita hem del 6

Ååå va trött jag är på att affärer, det är bara rea överallt och inget vårnytt.... jag vill ha mer inspiration och gå runt å drömma... måtte det komma snart!!

Skall snart kika igenom era bloggar och lite här i tråden och sen komma med ett eget litet inlägg i bloggen....dags att ta tag i den nu!

• numberone
    juliah skrev 2008-01-17 18:49:36 följande:
    mimmi, hur går det med msn?numberone, det är därför man åker på Formexmässa
    hihi!!

Nytt inlägg i bloggen ... fick en oväntad men vacker hälsning!!
  • numberone

Hej töser!!

Vet att ni förstår mig och kanske kan ni hjälpa mig lite.....Jag är så ledsen och besviken över att A och jag inte har samma prioriteringar ang. boande mm här hemma innan bebis kommer. A tycker att han utan problem kan ha sin "studio" kvar inne i bebis rum eftersom den ändå inte kommer bo där på ett bra tag och att skötbordet kan stå där inne med... "det ska ju bara bytas blöjor där" men jag vill göra iordning ett fint rum där jag kan byta och mysa med bebis lite.... där spjälisen står å väntar tills den skall ersätta korgen i vårt rum..... Varför kan han inte sätta sin musik åt sidan ett par månader??? A jobbar skift och behöver således sova när han kommer hem från nattskift och då vill jag ha en plats där jag kan mysa med bebis och den kan sova i lugn och ro utan att behöva göra det i vagnen i vardagsrummet.... GAAAH!!

• numberone

Himmelbit:

Vi har ett rum som skall bli hans i källarn men det måste gjutas nytt golv där och klinkas innan han sätter ner gitarren där pga fuktigheten och det köper jag.... Sitter dock och hoppas på att han kan tänka sig att vi städar ur garderoben och att han kan spela där inne (låter hemskt när jag säger det men guuu va fula dessa svarta saker är)

Ett extra jobb skall jag föreslå, hihi!!

lillafruluva:

Ååå vad jag önskar att han hade en lokal så han kunde spela där.... När han sa igår att jag måste också få ta plats så gjorde det ont i hjärtat men det är som om bebisen inte är viktig för honom men kanske beror det på att han fortfarande inte har grepp om att det verkligen kommer en liten till sommarn....

• numberone
    lillafruluva skrev 2008-01-18 10:30:05 följande:
    Ja, men det är ju skönare att få hans rum klart innan bebisen kommer isåfall!  Det blir ju mer jobbigt att renovera med en bebis!! Har han stor förstärkare och allt i rummet?
    Visst är det det egentligen MEN kostnaden blir så stor att vi inte riktigt kommer att ha råd med att göra den stora renovering som krävs för hans rum....

Jepp det är förstärkare, dator med hundra högtalare, mixerbord, 2 gitarrer, en keyboard.... ALLT SVART!!  Riktigt mysigt.... för en musiknörd/ heavymetal älskare 
  • numberone
    lillafruluva:

Nja stor och stor men det är nog tilläckligt för att ha det som en tillfällig uppställningsplats tills det andra rummet är klart, sen kanske det blir lite motiverande för honom att sätta igång där nere sen och iallafall påbörja rummet i källarn!  Han vill att alls skall stå uppe så han kan spela när han vill...

Skall städa ur garderoben idag tänkte jag (behövs iallafall) och se hur han ställer sig till det hela... där är ett litet fönster så han sitter inte som i en isoleringscell ändå!
  • numberone

julia:

JA det behövs verkligen .... han har liksom inget grepp om vad som händer känns det som! Varför kan han inte samla på frimärken eller nåt i stället

• numberone

Hmm vet inte om jag skall skratta eller gråta men vi har pratat en del om det här med A's alla !#¤%"#¤&"#¤&="%=&¤=% musikgrejer och kommit överens om att de skall ut ur bebis blivande rum men få bo i det som äntligen börjat komma iordning som kontor, men A ska ha det som projekt i sommar att göra klart i källaren, ta det lite eftersom med tanke på att det blir en hel del utgifter när golvet måste gjutas om och det bara är betong som väggar där nere so far.... så jag får väl stå ut med hans skit så länge jag får bebis rum fint.... får blunda när jag går igenom kontoret och sen bara drömma i bebisrum!!

Svar på tråden Vita hem del 6