Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Idag köpte jag Lantliv. Jag har bara hunnit bläddra igenom dem och tittat på bilderna, jag tyckte den verkar bra. Jag blev väldigt jul och inredningsinspirerad när jag tittat i den.

• malins79

VSM, Versan, behöver man måla stukaturlisterna innan man sätter upp dem?

• malins79
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 18:28:37 följande:
    Ja, de är läskigt vita. Men det går supersnabbt och lätt. Målas med vanlig väggfärg.
    Räcker det med en gång?
  • malins79
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 18:36:07 följande:
    Ja, fast två är bättre Har du köpt lister?
    Näe.
    Men jag sa precis till maken att det fanns stukaturlister, och man behövde inte måla dem, bara att sätta upp, alltså jag trodde det. Så därför undrar jag.
    Han ville köpa färdigmålade vanliga trälister och sätta upp, med varmlimpistol(?)
  • malins79
    juliah skrev 2007-11-07 18:38:31 följande:
    Välkommen alla nya! Säger som mimmi, inspiration i massor.Jag har provat på försäljning via blocket idag, imorgon kommer köparen och tar med sig skåpet. (Om allt går som det ska vill säga) Det gick snabbt!malins, Lantliv var super, så vackra rödvita bilder.
    Blev det 3000kr för skåpet?

Jag blev alldeles till mig när jag läst Lantliv. Marcus bläddrade igenom den när han åt för en stund sen och han fastnade för recepten, gottegris som han är. Jag får lägga fram den igen så att han ser hur fint det är med vitmålade väggar. Han har lite svårt att förstå att man kan ha vitt på alla väggar, han tycker det räcker med vita väggar.
  • malins79

Det gick snabbt. Jag tyckte också det verkade konstigt men min make vill gärna vara den som har rätt, men jag ska säga till honom att på Vita hem så säger dom att det INTE går. Jag brukar köra den taktiken och då ger han oftast med sig för han vill ju inte att jag ska skriva neg saker om honom. Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 18:42:56 följande:

Juliah: Lycka till med försäljningen!MalinS79: Det tog mig ca 30 min att måla 20m lister till sovrummet. Tror inte det funkar med varmluftspistol.
  • malins79

LinaoMatilda, Karmellfabriken har sytt en egen påse för toalettrullar, tror den rymde 1st.

• malins79
    juliah skrev 2007-11-07 19:00:20 följande:
    Ett litet dilemma, jag har ju nu lovat bort skåpet till en köpare. Jag tror att jag fått ett högre bud....Jag får panik över det här nu.
    Tänk på ordspråket "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket"

Det bästa är ju att få skåpet sålt, om nu inte han som vill betala 3500kr ska ha det, kan du ju sälja det till den andra som nu vill buda över för samma summa.
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-11-07 19:05:08 följande:
    Här är påsen:
    Fin påse, vatpinde är inte det tops?
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-11-07 19:15:06 följande:
    Bäst att vara ärlig då. Säg att du ber så mycket om ursäkt men du har fått ett bud på så och så många kr. Han kan få köpa det för den summan men annars säljer du till den andra. Så berättar du att du varit förkyld och har två små barn som behöver ny leksakstrumma
    Ja, säg som det är att du fått ett nytt bud. Men det bästa är ju att få skåpet sålt. Kan dom inte komma och titta på det? Trist om dom backar när dom får se det även om jag inte tror det.
Svar på tråden Vita hem del 6