Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

jezzzica skrev 2007-11-07 20:08:02 följande:
    ja just det ja bilden också
    jag kan inte klicka på bilden så den blir stor så det är svårt att se. Men oftast blir såna sängar väldigt fina i vitt!
    Gå på magkänslan, tror du att du kommer ångra dig så låt bli att måla den och om du skulle ändra dig är det ju bara att måla.
  • malins79
    versan skrev 2007-11-07 20:17:07 följande:
    Jag målade dom innan det var lättare eftersom jag inte ville hålla på att tejpa väggar och tak för att sedan måla! Så jag rekomenderar att måla först -fästa sedan.

Det jag menade var om dom behövde målas eller inte men VSM svarde innan att det behövdes. Även om jag är blond så hade jag inte målat dem efter uppsättning utan före
  • malins79
    versan skrev 2007-11-07 20:22:20 följande:
    Hahaha... Ska ni använda trälister och varmlimspistol så be en bön att ni har raka väggar. annars går det förmodligen åt pipsvängen. För trä är så omedgörlig när det kommer till lister.
    Våra väggar är inte raka, huset är byggt -46 och då hade man nog synvikeln till hjälpmedel
    Det får bli stukaturlister. Ibland är jag HSB i detta hus, (Hon Som Bestämmer)
  • malins79
    LCroft skrev 2007-11-07 20:37:57 följande:
    MM: Lycka till imorgon!Hinner inte kommentera alls, springer mellan datorn och tv:n, fattar inte att det finns så sjuka människor eller i det här fallet en! Har ni sett om galningen som skjutit i en skola här i Finland?
    Ja, helst sjuk att det finns såna människor. Tänkte på er vitahemmare i Finland och undrade om någon att nån anhörig bland det skjutna.
  • malins79

God morgon!

Idag vaknade barnen kl05! Lite för tidigt för mig, kl06 är bättre.

Idag blir det småbarnsmusik för mig och Jacob när Saga är på dagis, sen i eftermiddag tror jag att vi ska ta en liten tur till Rusta och kolla in deras julsaker, eller så åker vi till Åhlens.

• malins79

Någon som hört nått från Gemelli?

• malins79

Juliah, vad kul att du ska få skåpet sålt för 4500kr, blir fina shoppingpengar.

Jag är sugen på att lägga ut en massa saker vi har i källaren på Blocket. Är en massa småsaker, men man kanske kan få några hundralappar.

Måste lägga ut Jacobs babyskydd med. Klädseln är tvättad och basen avtorkad, det är bara för mig att fota och lägga ut.  Ska försöka göra det idag.

• malins79
    Kajsa M skrev 2007-11-08 17:07:54 följande:
    Vad limmade ni med för lim?Gud så smidigt det låter! Har ni ända upp till taket eller bara halvvägs?Ska åka till K-rauta nu och kolla in deras sortiment. Hittade på COOP i veckan för 139 kr st. 240*60 cm. Är det billigt?
    K-rauta, har kampanj på sin långa panelskiva. Kolla hemsidan.
  • malins79
    malins79 skrev 2007-11-08 17:16:08 följande:
    K-rauta, har kampanj på sin långa panelskiva. Kolla hemsidan.
    Inte på "sin" utan den långa Panelskivan.

Synd att dom aldrig har på den korta. Fundera på om det lönar sig att köpa den långa och kapa på mitten.
  • malins79

Men nu såg jag att den långa Panelskivan inte blir mer än 119,75cm hög om man delar den, den korta är 120,5cm okej det är ju knappt 1cm kortare(0,75) så det kanske inte gör så mycket?

Svar på tråden Vita hem del 6