• Ewis

Vita hem del 6

Ååå shit tjejer vad ni har skrivit mycket sedan i går em.
    Nu är min bokhulla grundad en gång och målad en gång bara färdigstrykningen kvar i morgon, hm torktid ni vet
    Jag blir verkligen nöjd med resultatet att rolla istället för att måla med pesel och så är det mycket mycket roligare att rolla.

Gubben gjorde ett ryck i hallen uppe i går em så nu tror jag att det bara är färdigstrykning av väggen kvar, färdigstryka panelskivan på väggen som delade av över och undervåning och färtdigstrykning av skåpet där uppe som jag har grundat en gång.
    Kanske något penseldrag på dörrfoder och lister kvar oxå.
    Ja som ni ser så går det SAKTA men säkert framåt

• Ewis

Har en liten försmaksbild på bokhyllan i mitt galleri.

Milda maränger:
    Teckensnittet du skrivit med i din blogg vart får man tag i det?
    Tycker att det är jättefin stil!

• Ewis

Nublu:
    Hur hittar jag just den texten som jag är ute efter då?
    Har teckensnittet något namn?

• Ewis

haha kan det vara så att man är lite puckad tro
    Scriptina är namnet på texten skäms

• Ewis

grrr gissa om jag är riktig förbenad nu på min gubbe....

Han köpte en burk färg till mig i dag och ställde hem när jag var på jobbet så jag skulle kunna måla klar bokhyllan idag innan vi ska bort på farsdagmiddag MEN så har han köpt fel färg grrr
    Den färgen jag ska ha heter 40 V vilket jag tydligt påpekade och han köpte bara 40.
    När jag ringde och skällde på honom i tele nyss och sa att han fick åka tillbaka och köpa en ny burk färg så sa han men 40 V fanns inte, hm men då frågar man efter en sån burk...
    Så sur och hungrig nu, vet att i kväll när vi kommer hem kommer jag vara för trött för att måla men trots det SKA jag måla

• Ewis

Hej hopp och god morgon!
    Dax att läsa igen sedan i går em.

För er som läste om min ilska igår så kan jag säga att gubben kom hem med rätt färg tidigare än tänkt så jag han måla innan vi skulle bort på middag.
    Nu ha jag bara en strykning kvar på hyllplanen och på fötterna på hyllan.
    Han med en strykning nu på morgonen innan jag åkte till jobbet

Jag fattar inte er andra som målar möbler som blir klara på ett kick, hur många gånger målar ni möblerna och har ni ingen torktid eller struntar ni i den?
    Samma med er som målar väggar, hur gör ni för att det ska gå så fort? Gör ni inget underarbete, torktid, hur många lager målar ni?

Skäms ju över hur lång tid det tar för oss att göra om hallen hemma.
    Förvisso har vi ett väldigt aktivt idrottsliv pga. av sonen som är 9 år, helger försvinner helt pga. av matcher, cuper, turneringar mm

• Ewis

VSM:
    Jätte fint!

Måste bara berätta för Er.
    Sonen 9 år frågade mig i morse när jag målade hans gammla bokhylla vit.
    - Men mamma varför måste Allt vara vitt där uppe i hallen....?
    - Ja men sa jag det är väl fint? Jag tycker att det är fint!
    - Hmm nja nä ja inte min stil i alla fall säger sonen.
    - Men säger jag, tycker du inte att det är fint i vardagsrummet då?
    - Jo då men soffan är finast och den är Inte vit, den är ju beige...

ja vad säger man när man som mamma har blivit tokig i vitt men inte har medhåll av hela familjen

• Ewis

Ang. sonen, Ni som sett han rum i galleriet förstår kanske att han inte gillar vitt.
    Hans rum har ändrat utformning liiite men inte så mycket sedan fotona togs på hans rum.
    Kan tillägga att han helt själv har valt fondtapeten och det var ingen övertalning som hjälpte att han inte skulle ha den.
    han har även varit med och valt möbler och sånt till rummet.

• Ewis

Karamellf:
    Man kan hyra en maskin som heter Festo som man använder på väggarna för att ta ner tapeterna.
    Kostar en liten slant men går fort och smidigt att använda en sån särskillt när det handlar om flera lager tapet.

Svar på tråden Vita hem del 6