Vita hem del 6
Välkomen in till mig på lite nygjorda Choklad fras hjärtan!
Välkomen in till mig på lite nygjorda Choklad fras hjärtan!
Tack miamariah för receptet!!
Ser att Ni besökt Uppsala och Himla, kul.
Idag börjar dom sin julförsäljning i Uppsala. Nu ska jag läsa bakåt i tråden.
Kul med många jättefina bilder i tråden!
Juliah: Roligt att läsa din reportage berättelse, ser fram emot det färdiga resultatet i tidningen!
Dax för frulle här hemma sedan får vi se vad denna dagen ska ge.
Åååå SNÄLLA snabba svar!!
Jag är mitt i lussbullsbaket men tycker INTE att degen har jäst nästan något alls.
Jag fick lov att baka på torrjäst för den vanliga jästen var slut i butiken grrrr.
Är det någon ide att forstätta baket och hoppas på att bullarna jäser mera när dom är utbakade???
Blir bullarna ätbara även om dom jäst bara lite lite???
Jag är inte så jätet haj på detta med bakning tyvärr.
TACK för alla snabba svar!!!
Jag hoppas att dom jäser bättre när dom blivit utbakade
Ang. anonymiteten / ej släppa in i sitt krypin så är det upp till var och en men jag har svårt att förstå hur Ni kan tycka att Ni är mer anonyma i bloggen än i krypinet?
Jag är glad och tacksam till Er alla som ger mig förtroendet att få besöka Era krypin och bloggar!
Knackar på hos alla som vill bjuda på lite fika!!!
Så nu är Lussebullarna klara och dom blev goda trots den dåliga jäsningen, jäste kanske tillräckligt trots allt
Tack för alla som var snabba och svara på min fråga när jag startade med baket!
En fråga till Er som har plus.
Hur mycket kostar det?
betalar man för månaf, halvår, helår eller vad?
Miamariah:
Skulle in och skriva i din gästbok men var oinbjuden tyvärr...
Jag har inte fattat förens nu att du är du, välkomen tillbaka!
Minns inte vem det var som skulle flyga med sitt barn som har öroninflamation.
Härligt med lite semester och du ska se att det går bra trots det onda i öronen för den lilla.
Har flygit med sonen som var runt 6 år en gång när han hade en förkylning i kroppen som var på väg bort men det känndes i öronen på honom.
Han grinade men det gick över fort och vi såg till att roa honom för glatta livet + tuggumi.
Tuggumi är väl ingen hitt på en 2 åring men nappflaska brukar vara bra vid start och landning.
Trevlig resa!
Knackar på hos dom som vill släppa in mig i sinna krypin!?
Jag har inget Ikea kök men kommer att köpa ett så fort vi har råd att renovera köket.
Minna svärföräldrar, svägerskan och bästa vänninan har Ikea kök sedan några år tillbaka och dom är jätte nöjda.
Svärföräldrarna ska flytta i januari igen och då ska dom sätta in ett Ikea kök igen för dom är så nöjda med det.
Jag har hört från en vän som äger en stor byggfirma att även dom stora köksmärkena har samma stommar som Ikea har till sinna kök, bara luckorna som skilljer dom åt.
Han har tom. ganska ofta satt upp Ikea stommar med andra luckor än Ikea hos folk.