• alfas

Vita hem del 6

Anton2005 skrev 2007-11-13 09:16:46 följande:
    Hmm ja det har ju öppnat en rolig barnaffär i våra gamla lokaler, sen finns det en affär till som heter HUS no 4, men den gillar jag bara lite, hon som äger den affären är inte så trevlig. Sen finns det inte så mycket mer i karlskoga Har du tid någon gång kan du ju även åka ut till Källmo Gårdshandel, där har de jätte mycket mysigt. Ligger ut mot Gälleråsen om du vet vart det är
    Vita Rummet bara äääälskar jag att strosa runt!!! Helt underbar affär, med supertrevlig personal, nästan så att man inte kommer därifrån

Källemo Gårdshandel har jag missat, vad har dom där *nyfiken*?!
  • alfas

VSM: Vad fiiint bordet blev
    Mufflon: Kul, bor du i närheten av K-skoga?

Kan man bleka linnetyg, från gulvitt till kritvitt med klorin?! Eller måste man färga det vitt? Någon som har erfarenhet?

Blev lite snål ang. köpa nya gardiner, tänk vad mkt annat fint jag kan få för dom 1200:- dom nya gardiner från HIMLA skulle kosta *hi hi*
    Det får bli plan B om ovanstående inte funkar

• alfas

Milda Maränger: Ljuuvlig blomma, vit amaryllis står på inköpslistan

Har kikat in i hennes blogg ett antal ggr nu, sugen på att trycka på tyg jag med, eller vara lat o köpa från henne kanske 

• alfas
    nublu skrev 2007-11-13 10:57:56 följande:
    alfas: Jag skulle inte våga mig på att klorbleka, tror att linnet blir sprött av det. Bea avrådde också har jag för mig om och rekommenderade färgning istället.
    Buhu, är det sant... Ja, jag vill inte förstöra gardinerna, dom passar i sovrummet där färgerna går i brunt och sand, ser inte alls gula ut då....

Är väl bara till att köpa nya då kanske, för jag har inte hittat vit färgningsmedel i de affärer vi har här
  • alfas
    juliah skrev 2007-11-13 11:01:39 följande:
    alfas, jag vill också trycka på tyg. I senaste Vakre hjem fanns så fin ajulstrumpor med siffror 1-24. Det vore ngt till nästa år kanske...
    Ja, jag såg de med, superfina
    Satt framför brasan igår och läste Vakre Hjem och myste och fick lite inspiration Funderar på att ta en sväng i skogen idag och hämta hem lite grönmossa och kvistar!
  • alfas

Usch ser att solen försvann nu, lika bra att knalla till skogen nu annars kommer jag aldrig iväg!

Tar tacksamt emot tips på hur man kan fixa gulvita linnegardiner VITA

• alfas

mufflon: Jag bor 2 mil från K-skoga och 4 mil från Karlstad, då kanske du kan gissa dig till vart det är

Malins79: Kommer inte riktigt ihåg, men tror att det låg på samma kvm pris som COOP:s, kanske liiite mindre. !

• alfas

Var ute skogen min son och jag i förmiddags, snöade så härligt.
    Har pysslat lite nu med björkris och mossa, kika gärna in i bloggen på mitt pysslande

• alfas
    USB skrev 2007-11-14 15:09:06 följande:
    Hej!Till helgen ska jag till Karlstad. Någon som har tips på bra shopping?Finns det några bra loppmarknader där?/Ulrika
    Finns ett nyöppnat ställe, Hallongården, som jag själv inte besökt än, men de verkar ha mkt fint där, så det måste bli ett besök snart 
    http://www.hallongarden.se 

Mer shopping...........Åhlens, Indiska, Boulevard 11 och resten finner du här http://www.breg.se/branscher/detaljhandel/specialbutiker/bos%C3%A4ttningsaff%C3%A4r//kommun/Karlstad 

Dom har ett loppis ut på Våxnäs, Gengåvan, tror jag det heter, vet ej om det finns kvar något vid gamla Kasernhöjden (I2) med.
    Länkar http://www.varmland.org/karlstad/index.asp?typ=detail&id=13188&lang=&tur=1

Lycka till med shoppingen
Svar på tråden Vita hem del 6